[verwijderd]
Marshmallow ik ben echt super goed in plannen, maar me eraan houden is een tweede. Ik bekijk het tegenwoordig per dag. En dan schrijf ik het op mijn planbord als doel voor die dag.
Precies ja. Het zal voor elke adhd’er anders zijn natuurlijk. Maar ik ben bijvoorbeeld compleet afhankelijk van het kleine beetje random dopamine en noradrenaline dat mijn brein aanmaakt in chronische tekorte hoeveelheid. Dan kan ik plannen wat ik wil (en dat doe ik altijd en heel erg goed!) maar als mijn brein het stofje vervolgens niet aanmaakt dan houdt het op.
Veel .. of eigenlijk alle dingen zoals concentratie, discipline en doorzettingsvermogen heeft niets te maken met keuze, maar alles met simpele dopamine aanmaak. Ik heb me de eerste 30 jaar van mijn leven als een compleet falend persoon gezien want mij lukte het niet.. niets niet. Nu weet ik waarom. Nu weet ik dat ik niet lui of gewoon ontzettend dom ben, of dus dat andere mensen mega goede discipline hebben. Hun prefrontale cortex doet het gewoon. Lucky bastards
Pas sinds ik medicatie slik dat ik denk: omg, zo voelt men zich!? Nou logisch dat men studeert en werkt en wat doet op een dag! Je heb f*cking keuze om iets wel of niet te doen! It’s awesome! Haha
Pas nu dat ik ‘wakker’ ben.. zo voelt het.
Nou niet nu-nu , want nu heb ik geen medicatie meer dus ik ben overal maar vooral ben ik negens