Trees ik vraag mij dus af of er bijv vrouwen zijn die zeggen ik voel mij vrouw en hoe ze dit dan precies voelen? Ik ben daar echt oprecht nieuwsgierig naar.
Ja, ik heb dat wel. Het zijn momenten. Voor mij zit mijn vrouwelijkheid gekoppeld aan sensualiteit. Niet dat een man of nb dat niet kan zijn, maar de manier waarop. Als ik mezelf moet visualiseren als vrouw, zie ik mezelf ook automatisch in lingerie zeg maar 😅
Ik heb het ook wanneer het gaat om onderwerpen die met feminisme in verband staan. Dan voel ik me verbonden met vrouwelijkheid en het strijden voor die rechten.
Ook tijdens de bevalling, die oerkracht. Alsof je gewoon onderdeel bent van alle vrouwelijke voorouders die je voor zijn gegaan, dat vond ik zó bijzonder en vrouwelijk. En enigzins vergelijkbaar, toen ik stopte met hormonale anticonceptie heb ik mijn menstruatiecyclus ook een tijdje ervaren als zoiets. Bijna wicca-achtig: onderdeel zijn van de natuur, van het vrouw zijn.
Los daarvan ben ik gewoon mezelf. Ik zit echt niet op de bank van "Ik voel me vandaag zo vrouw" ofzo. Hobby's of karaktereigenschappen koppelen aan gender vind ik complete onzin, dat is in mijn ogen puur maatschappelijk bepaald en hopeloos ouderwets.