[verwijderd] Voor mij zit mijn vrouwelijkheid gekoppeld aan sensualiteit. Niet dat een man of nb dat niet kan zijn, maar de manier waarop. Als ik mezelf moet visualiseren als vrouw, zie ik mezelf ook automatisch in lingerie zeg maar 😅
Ik heb het ook wanneer het gaat om onderwerpen die met feminisme in verband staan. Dan voel ik me verbonden met vrouwelijkheid en het strijden voor die rechten.
En enigzins vergelijkbaar, toen ik stopte met hormonale anticonceptie heb ik mijn menstruatiecyclus ook een tijdje ervaren als zoiets. Bijna wicca-achtig: onderdeel zijn van de natuur, van het vrouw zijn.
Dit herken ik wel. En dat hangt bij mij dus ook wel met hormonen samen. Sowieso ben ik me sinds de pubertijd veel meer vrouw gaan voelen. En toen kreeg ik ook meer belangsteling in make-up, verzorging, mode etc. En ook ook tijdens mijn (nu natuurlijke) eisprong voel ik me op en top vrouw. (Dat had ik toen ik nog anticonceptie gebruikte niet) Tegelijkertijd herken ik ook het van @Trees en Nescio, het niet hebben van ‘vrouwelijke’ interesses en hobbies. Ik speelde nooit met poppen of Barbie’s. Die had ik wel hoor, maar lagen ergens in een hoekje niks te doen. Ik was druk met voetballen, hutten bouwen, oorlogje spelen met de buurjongens, lezen, gamen, timmeren met mijn vader in zijn schuur en spullen uit elkaar halen (computers voornamelijk). Ik spaarde stenen en moederborden, en als we iets moesten tekenen op school of zo, dan tekende ik het zonnestelsel of dinosauriërs.