Ik heb net een uur alleen in de woonkamer staan dansen.
De biechtstoel π
Snoeki Het team heeft een wat bijzondere constructie. Je hebt een scrum master, product owner en functioneel beheerder en daarnaast per faculteit een adviseur. Die adviseurs waren niet betrokken bij de sollicitatieprocedure en de scrum master had blijkbaar alleen 'functioneel beheer' als agendapunt opgeschreven.
- Bijgewerkt
Ik heb een hekel aan kerstbomen, andere soorten kerstversiering, kerstliedjes en aan kerst zelf. Lekker eten is wel leuk, maar dan zonder dat gedoe van kerst erom heen. Ik ben het tijdstip van het optuigen van onze kerstboom aan het saboteren, maar ik moet er denk ik binnenkort aan gaan geloven. Mijn gezin vindt het wel leuk. Inclusief het gruwelijke kerstrepertoire van Sky radio. Rare mensen
Mijn voorstel is gewoon twee keer Sinterklaas vieren ipv stomme kerst .
(Ik ren alvast voor de woedende menigte met hooivorken nav mijn zeer impopulaire mening)
LilyMilie ik hou wel van cadeautjes. Dat is mijn materialistische kant .
Tantetil begrijp ik. Mocht je erover willen praten, ik ken nog wel een therapeut. Neem je tijd .
Dat hele zoetsappige idee van kerst van elkaar zo lief vinden, dankbaar zijn, het moet leuk en gezellig zijn, dat hele commerciΓ«le perfecte plaatje etc. staat mij altijd zo tegen. Ik krijg er vooral heel veel recalcitrante en opstandige gevoelens van .
Geef mij mij maar Sinterklaas. Lekker ongecompliceerd pepernoten eten, cadeautjes uitpakken icm een of andere lulverhaal van een kerel met een baard op boot. Dat past beter bij mij denk ik .
- Bijgewerkt
Vulpen Grappig, ik heb dat andersom. Dat materialistische staat me enorm tegen
Dat materialistische was een grapje van mij hoor . Ik vind het gewoon leuk om iemand te verrassen.
Ik vind dat het hele opgelegde en verplichte karakter echt niks. Alsof we dat allemaal moeten voelen in de maand december. Ik kan ook prima dankbaarheid voelen of gezelligheid opzoeken op andere momenten in het jaar. Dat zal voor jou natuurlijk ook zo zijn, maar het is voor mij meer het idee van het is nu kerst en nu moet het. Ik bepaal zelf wanneer ik wat op zoek en wat ik wil voelen. Het roept bij mij juist heel veel aversie op. Sinterklaas vind ik gewoon gezelliger, omdat het naar mijn idee minder doordrenkt is met allerlei verhevene gevoelens.
Zuurpruimen jullie!
Ik vind kerst erg leuk! We geven er onze eigen draai aan, misschien dat dat helpt?
Zo vond het als tiener leuk om zowat in gala te komen eten, nu trek ik een rode trui aan als ik die toevallig heb liggen en anders gewoon wat anders. Maar eten vind ik dan wel erg leuk. Ook om daar in te investeren qua geld en tijd. Familie houdt de dag vrij waardoor iedereen elkaar ziet, maar dat ook alleen omdat we elkaar willen zien, niet omdat het zou moeten van de kalender.
Voor de kinderen cadeautjes, dat geeft kerst echt wel een extra belangrijkheid voor ons (Sinterklaas doen we niet).
En ook, de december maand is al zo treurig qua weer en kleur, ik gooi daar graag lichtjes tegenaan!
Ik ben best materialistisch en erg gevoelig voor sfeer. Kerst vind ik een leuke sfeer en cadeautjes , dus
Sinterklaas daarentegen helemaal niet (want Zwarte Piet)
Nu zeg ik niet dat jij kerst daarom ook moet vinden hoor, ik zeg alleen waarom ik het leuk vind
Haha maar ik ben helemaal niet zo bezig met liefde en dankbaarheid. Ik vind het gewoon gezellige dagen met kaarsjes en lampjes en familie
LilyMilie Sinterklaas daarentegen helemaal niet (want Zwarte Pie
Die is wel zo goed als uit beeld verdwenen. Op Staphorst en enkele van dat soort dorpen na.
Mijn zoon zegt ook gewoon als iemand (per ongeluk) zwarte piet zegt, dat die niet bestaat. Het is lieve Piet of Piet.
Ik vind juist sinterklaas niet zo leuk omdat het alleen maar gaat om hebberigheid.
Wij hebben weinig verplichtingen met kerst, geen dwingende familie ofzo. En we zijn dol op de versieringen, gezelligheid, lekkere dingen.
Honkeytonk Ja kweenie.. ik zie ze nog te vaak op fotoβs, ook op fotos van vroeger die dan gedeeld worden en dan geeft het me toch een nare smaak. Blanke mensen die zich schminken als zwarte mensenβ¦ Je kan ze paars maken maar het karakter blijft wie hij is. Ik kan dat niet on-zien zeg maar.
Voor mij misschien ook makkelijker om het zo te zien want hier wordt Sinterklaas niet gevierd. Ik kijk er van een afstandje naar en denk: wat zijn we in hemelsnaam aan het doen?
Beetje zoals wij kunnen kijken naar gebruiken uit andere culturen en denken: de f*?