Hopsatee Ik ben echt complex haha

Nee hoor πŸ™‚ Weet zij wel dat je een burnout hebt? Je omgeving is dat ook echt niet gewend van jou hΓ¨, ze kennen jou natuurlijk als iemand die elke minuut volplant en bezig is. Maar ik zou het heel onredelijk van haar vinden als ze boos is, zeker als je andere datumvoorstellen gedaan hebt!

Hopsatee Ik wil gewoon steady nee kunnen zeggen en niks boeien wat anderen daarvan vinden haha.

Ja dat lijkt me ook een prettige eigenschap. Laat het weten als je geleerd hebt hoe je dat heel simpel kunt leren πŸ˜‰

Hopsatee Ik wil gewoon steady nee kunnen zeggen en niks boeien wat anderen daarvan vinden haha.

Ik ook! En dan ook als ik iets doe (of laat) dat ik dan niet bedenk wat anderen daarvan vinden.

Hopsatee Niet druk over maken! Het is wat je voor jezelf bedacht hebt omdat het anders teveel is, je biedt al andere mogelijkheden aan. Als ze dan boos wordt is dat pech voor haar hoor.
    Maar misschien is het plaatje van Trees over prikkels iets concreter voor haar. Zo van jij ziet rustig bankhangen ed als linker plaatje voor mij betekent het het rechter plaatje op dit moment.

Heel vaak doen dan wordt het steeds makkelijker. Ik zeg tegenwoordig bikkelhard zonder enig blikken en blozen β€˜nee’ tegen mensen 😝.
      Met wat beknopte uitleg (vind ik zelf wel prettig om te geven), is het wat mijn ervaring betreft altijd goed. Hoe vaker je het doet, hoe meer je de ervaring ook krijgt dat mensen het prima vinden.

Je hebt het nu prima gedaan. Het is toch een goede vriendin? Als je twijfelt kun je altijd aan haar vragen wat zij ervan vindt dat jij nu je grenzen aangeeft, omdat je wat onzeker bent. Je kan rustig zeggen dat je hiermee aan het oefenen bent, maar het nog wel erg lastig vindt. Ik zou dat niet raar vinden als een goede vriendin dat zou vragen.

Meca de suggestie is lief bedoeld, maar ik denk niet dat de waarneming van @Hopsatee verstoord is, waardoor zij letterlijk zo de wereld ziet zoals in het rechter-plaatje. Ik denk dat het bij haar meer een overvol hoofd, weinig kunnen verdragen en kort lontje is? (ik vul het nu in - sorry als het niet klopt). Dat plaatje plaatste ik juist om te laten zien dat sommige mensen met hersenletsel letterlijk de wereld anders zien. Dat bijv licht, geluid en tastzin echt anders of minder goed worden verwerkt door het brein, waardoor je meer fysieke klachten kan krijgen. Dat het juist een andere vorm van overprikkeling is dan bijv bij een burn out. Het is niet zo extreem als in dit plaatje, maar zo ziet een winkel bijv van binnen er voor mij echt uit. Ik zie heel veel vegen en flitsen van felle kleuren. Daar word ik misselijk en duizelig van.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Dusse eigenlijk vet knap hè dat ik nee heb gezegd

Super knap πŸ‘πŸ‘πŸ˜œ

Ik denk een super goed en wijs besluit. Lijkt mij anders ook heel veel. Je bent nog over een denkbeeldige koordje aan het dansen. Balans houden is nog een uitdaging.

Hopsatee Zeker ben jij niet complex. Mijn vriendinnen en kennissen en ik gaan altijd zo om met elkaar qua afspraken maken en dat vinden we allemaal compleet normaal. Kan het niet dan kan het niet. Simpel toch.

Ik lees nu je andere post maar jouw weekenden zitten nog best wel vol hoor. Dit is denk ik voor veel mensen al een vol of druk weekend. Het is dus maar net welke stempel je er zelf op drukt.
        Misschien overwegen om dit voortaan als leidraad te nemen. Deze β€œrustige” weekenden zodat je meer ademruimte hebt. Dit is denk ik op de langere termijn ook beter vol te houden.

Zelf had ik een erg druk weekend wat donderdagavond al begon met een tof feest, vrijdag een aantal afspraken, zaterdag lunch met 6 man waar ik een eind voor moest rijden en waar het heel druk was, en zondag weer iets. Ik was te moe en te overprikkeld wat er op een nare manier uitkwam. Ik wil er niet teveel over kwijt maar het was best heftig voor mij en anderen. Het drukte mij weer met de neus op de feiten dat ik echt meer rust moet inbouwen.

Hopsatee Nou het krijgt nog een staart. Ik voel me nu echt wel beter maar de combi van vrij veel spanning en stress al wat langere tijd en zo’n druk weekend haalde echt het slechtste in me naar boven. Ik werd te emotioneel. Wat ik dus uitte naar anderen op een zeer directe en veel te confronterende manier. Dat was echt niet goed. Daar heb ik al excuus voor gemaakt maar het moet nog uitgesproken worden met de meest direct betrokkene. Mensen zijn echt geschrokken van mijn reactie. En daar voel ik me echt niet lekker bij. Kon ik het maar terugdraaien😒

Bloem
          Wat naar dat het er zo uitkwam. Maar je moet echt niet te streng op jezelf zijn ook hoor. Terugdraaien kan misschien niet maar je kan het wel uitleggen. Je bent ook maar een mens 😘

Ik ben echt heel erg toe aan winterslaap. Geef maar een seintje als het weer lente is. Pfff.

Vulpen ik slaap mee! Oke, met pak sneeuw of schaatsijs wil ik wel even dagje wakker maar voor ee rest wacht ik wel tot het weer zonnig en warm is

• Aurora hebben hierop gereageerd.

Toch6
                Dit!
                Met sneeuw graag wekken en na 8 maart, want de baby moet er ook nog een keer uit 🀣

Trees Als buitenstaander die in jullie zin geen last heeft van prikkels vond ik je plaatje verhelderend. En tuurlijk snapte ik de context voor jou en is dit hoe jij dit ervaart mbt licht, geluid en de omgeving zelf. Maar ik denk ook dat juist dit plaatje het voor de buitenwereld die dit niet ervaart zeer verhelderend kan zijn. Het maakt hoe prikkels echt ervaren worden visueel, want gewoon β€œop” zijn (even plastisch gezegd) valt zo lastig over te brengen aan mensen. Dat blijkt wel uit de reactie van haar vriendin.
                Het was alleen niet mijn intentie om jou prikkelverwerking met die van @Hopsatee te vergelijken. Dus sorry als jullie dat zo ervaren/gelezen hebben. Ik vond het juist een inzicht geven, en ik denk oprecht dat veel mensen er wat aan kunnen hebben om het zo in beeld te zien.

[verwijderd] Ik weet niet wat je gaat doen, maar ik wens je wel heel veel succes!! πŸ€

[verwijderd] Oh dat is spannend! Ik hoop dat de zenuwen snel gaan liggen. Autorijden kan zo fijn zijn πŸ™‚ Geeft een hoop vrijheid!

[verwijderd] Omdat het superspannend is. Hopelijk tref je een aardige instructeur! Heel veel succes!

[verwijderd] Maak dit vooral bespreekbaar bij de instructeur. Dan zal je zien dat de spanning snel weg is.