Ik vind de MattheΓΌs Passion prachtig (heb het ooit bijgewoond in de kerk van Laren), maar The Passion dan weer niks πŸ˜†

Hopsatee Wel mooi overigens maar ik denk dat ik wat ouder moet zijn πŸ€ͺ

Of je moet zelf meedoen, dat is denk ik ook wel leuk. Maar om er gewoon als publiek te zijn lijkt me ook heeeeeel saai.

• [verwijderd]

Hopsatee heel erg, maar ik weet ook nooit wanneer het komt. Ergens voor Pasen, maar uhmm.. witte donderdag? Goede vrijdag? Ik kom er altijd de volgende ochtend achter wanneer the best social media een samenvatting van de tweets geeft πŸ™ˆ
Maar het trekt me ook helemaal niet. Ik heb op de middelbare Jesus Christ Superstar moeten kijken en dat vond ik eigenlijk wel voldoende 😬

• [verwijderd]

Ik heb vanacht dochter omgekocht.
    Als zij weer zou gaan slapen dan gaan we vanmiddag taartjes (oid) bakken.
    Ze wilde echt niet meer slapen en ik was/ben zo ontzettend moe, kon zo snel niet iets anders bedenken.
    Dus vanmiddag taartjes oid bakken.😁

Ik vind mezelf echt stom op dit moment, ik had dus bedacht dat ik een hele nieuwe garderobe wilde. Nou prima, ik had een budget in mijn hoofd die waarschijnlijk nog wel verhoogd gaat worden omdat ik vind dat ik dat wel een keer verdien.πŸ˜† En nu durf ik niks te kopen omdat ik het zonde vind en telkens zit te overdenken. 🫠

Biecht: ik heb het geld dus weer apart gezet. Kijken op de rekening is schijnbaar leuker dan uitgeven. 🀐

Rosemary
      Gisteravond had ik je berichtje nog gelezen en ik herken het wel. Ik ben ook niet altijd zo 'bevlogen'. Daar heb ik me ook wel eens schuldig over gevoeld, maar uiteindelijk ben ik geen mindere moeder en jij ook niet. Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en wij zullen weer andere dingen met ze doen.
      En zoals je zei leren ze ook een stukje zelfstandigheid. Daar is ook niks mis mee hè.

Rosemary ik had het ook gelezen en eerst alleen geliked voor de herkenbaarheid. Ik voel me ook regelmatig zoals jij doet. Maar mijn kinderen houden niet minder van mij en ik niet minder van hun. Ik probeer voor mezelf te onthouden dat iedereen anders is, en dat daarmee ook alle ouders anders zijn.
      En positief bekeken, we zijn tenminste geen helikopter of curling ouders die steeds bovenop hun kind zitten (figuurlijk) en alle mogelijke problemen al oplossen voordat ze er zijn met alle gevolgen van dien.

@Rosemary ik vind het ook herkenbaar! Ik vind spelen met mijn kinderen ook gewoon ronduit saai. Ja sorry, maar ik vond zelf spelen vroeger al niet leuk 🀣 dus ik verveel me ook gewoon snel en denk dan en dooorrr iets nuttigs doen πŸ˜›

Maar ik heb andere kwaliteiten. Ik kan uren voorlezen. Ik doe en ga er veel met ze op uit (maar in een speelparadijs speel ik alleen β€œeven” mee of nu met mijn dreumes dan wel wat actiever maar ik geef haar ook zo aan de twee oudsten en laat ze hun gang gaan πŸ˜›) en ga bijv met ze skeeleren of naar het bos of doe een spelletje. Maar allemaal gewoon even of een deel en oprechte aandacht maar ik ga niet in ze op.

Anderzijds: is het hun eerste kind? Want ik was vorige week op een feestje met een paar stellen met eerste kinderen en allemaal stonden ze boven op hun peuter, en vertrokken ze na 1, 5 gestresst.

Ik stond met mijn wijntje te kletsen, speelde soms even met L door een speeltje te geven of boekje te lezen of kiekeboe te doen maar liet haar verder ook scharrelen en gooide er soms een stukje brood in 🀣 Ze had het heel gezellig met allerlei mensen haha. Toen zei een van een van de jonge moeders dat ik zo ontspannen over kwam met een dreumes en of dat kwam omdat het mijn derde was. En toen dacht ik ineens… ja wellicht wel. Ik was bij de oudste er ook veel meer bovenop.

Rosemary ik heb je berichtje gemist maar ik denk door de reacties wel te weten waar het om gaat. Ik ben ook niet zo'n moeder. Ik heb tijd voor mezelf nodig en dan bedoel ik dat ik met een podcast op de kamer opruim of de keuken poets, dus ik maak me ook wel nuttig, en daarna wil ik op de bank een boek lezen dus moeten mijn kinderen zichzelf vermaken. Ik ben geen clown of 24u entertainer. Meespelen vind ik ontzettend saai en heb ik eigenlijk alleen gedaan toen ze echt klein waren. Maar voorlezen of samen op stap gaan, dat doe ik graag.
      Ik rijd ze vaak ook overal naartoe voor hobby's en dan hebben we vaak leuke 1 op 1 gesprekken. Dat is voor mij ook onverdeelde aandacht geven.
      Verder draait mijn leven om mijn gezin dus ik weiger me schuldig te voelen.

Rosemary door de reacties heb ik wel een idee waar je berichtje ongeveer over ging.
      Hier ook een moeder die niet zo is, ik onderneem heel veel met ze maar ik ben zoals de rest ook al zegt thuis geen entertainer. Ik denk zelfs dat ze daardoor goed zelfstandig kunnen spelen, bij de eerste deed ik dat trouwens al niet. Ons nichtje word wel de hele dag bezig gehouden daar merk ik je echt wel verschil in zelfstandig kunnen spelen. Ik kan mij heel goed in het bericht van @Hopsatee vinden.

Leren vervelen en dat zelf oplossen moeten ze ook leren hè.

Grappig. Ik dacht vanmorgen: wat een overdreven bericht van me ook. Ik haal hem weg. Ik was al blij dat niemand erop door was gegaan πŸ˜‚

Het ging erover dat vrienden van ons zelf zoveel plezier hebben in het spelen met hun kind en dat ik ze het liefst zelfstandig laat spelen en op het terras zit.
      Allebei heeft zo z’n voordelen bedacht ik me vanmorgen, en ik doe weer andere leuke dingen met m’n kinderen.

Ik denk wel dat er een verschil zit tussen de hele dag entertainen, of ergens even spelen met je kind. Ik vind spelen met de kinderen wel leuk, maar.mijn kinderen kunnen prima zelfstandig spelen.

Ik speel en knutsel graag met ze, maar heb een hekel aan voorlezen of allerlei ingewikkelds ondernemen. Ik zit liever in de tuin πŸ€£πŸ˜… en bij een binnenspeeltuin ga ik er no way achteraan. Maar in een zandbak samen een kasteel bouwen etc! Dat vind ik wel weer leuk.

Zo heeft iedere ouder zn eigen dingen. En dat is allemaal goed. En zeker een eerste, maar een 1 jarige zou ik ook niet zo snel alleen loslaten in een speeltuin om eerlijk te zijn. Ze klimmen overal op, zien geen gevaar en dan moet je er weer achteraan om ze van weet ik hoe hoog naar beneden te slepen.

En met de eerste had ik sowieso nog veel ruimte, hij kreeg alle 'speeltijd' die ik had, nu met 3 krijgen ze allemaal 1/3de. Mijn jongste wordt ook meegesleept door de oudere 2. En leert vanalles wat een 1 jarige helemaal niet moet kunnen/weten. πŸ˜…πŸ™ˆ.

Zou je er vooral niet slecht over voelen @Rosemary iedereen is anders en heeft andere kwaliteiten! Je doet je kinderen niks te kort 😘.

Rosemary Allebei heeft zo z’n voordelen bedacht ik me vanmorgen, en ik doe weer andere leuke dingen met m’n kinderen.

Precies! En waarschijnlijk op een bepaald.mkment vinden zij dat ook niet meer zo leuk als nu. Of moeten ze aandacht gaan verdelen en merk je dat je dus alsnog minder speelt omdat je ook gewoon even op terras wilt zitten.

Rosemary ik had het ook nog gelezen en dacht vooral "waarom spreek je af als je toch geen tijd/aandacht hebt"🫣. Ik ben ook van de scharrelkinderen 😁

• [verwijderd]

Rosemary ik vind het nu leuk om dingen met ze te doen. Shoppen, concerten, foodfestivals etc. Ik ben meer geschikt voor een wat oudere leeftijd, zolang ze ook nog met mij op pad willen πŸ˜†
        Maar de hele middag met my little pony poppetjes een fantasiespel uitwerken was ook Γ©cht niet aan mij besteed. Ik vond het heerlijk om gewoon naar ze te kijken en ze te zien genieten, maar op een bepaalde manier vond ik de jongere jaren wel meer een opoffering. Ik ging echt niet naar een krijspalijs of een middag vingerverven omdat ik het zo leuk vond zeg maar, ik deed het voor hun.
        Dit voelt gelijkwaardiger, we kunnen fatsoenlijke gesprekken hebben en we doen meer dingen die ik zelf ook gekozen zou hebben. Alleen ik hoef nu niet mee om ze te entertainen, ik mag mee om te betalen 🀣

Rosemary k heb ook geen plezier in samen spelen. Wel spelletjes en ik wil misschien wel eens een barbie aan kleden of het haar vlechten maar echt fantasie spel vind ik verschrikkelijk. Dan gaan ze vertellen wat ik moet doen. Blegh.