Trees Ik ben wel benieuwd wat je had willen doen, maar niet gedaan hebt uit veiligheid? Is er nu concreet iets wat je zou willen gaan doen?
Er is veel wat ik uit de weg ben gegaan. Op sociaal vlak, werkgebied, in persoonlijke ontwikkelingen en hobby's... Ik ben promoties uit de weg gegaan (al betwijfel ik wel of die uiteindelijk me zouden hebben gegeven wat ik zocht, maar goed, de drijfveer was primair angst en onzekerheid), volledig overgaan op zzp-en durfde ik niet, conflicten vermeden ("ik kan toch niet tegen hem/haar op"), cursussen die ik buiten werk om had willen doen (kunstgeschiedenis, of juist iets met mn handen doen). De lijst van vermijding is eindeloos.
Ik wil me werkinhoudelijk gaan richten op HB. Ik voel al langer dat er rond dat onderwerp een bepaalde gedrevenheid zit bij mij. Een intrinsieke motivatie (die ik zelden meer ergens voor voel) om me daarin te verdiepen, aanbod te creëren, misschien les gaan geven (eng!), artikelen schrijven (eng!)? Ik wil meer dan een op een contacten met clienten, dat geeft me niet genoeg afwisseling (niet lelijk bedoeld overigens want de inhoud geeft me veel, het contact idem, maar enkel face to face behandelcontacten in de week is voor mij onvoldoende). Misschien zelf ook gaan testen? Mij daarin bekwamen, het is immers een totaal andere tak van sport en vergt andere vaardigheden in diagnostiek. Nou goed, daar zit een inwendig vlammetje waar ik graag meer lucht aan geef... Helder heb ik het nog niet, maar er zit íets en dat is al heel wat om eindelijk weer eens te voelen. 🙂
Prive wil ik mn bredere interesses meer ruimte geven. Er is een online cursus over symboliek in de kunst. Ik weet niks van kunst, maar vind het razend interessant. Zoiets bijvoorbeeld en dan maar gewoon doen en volgen wat er vervolgens opkomt en daar weer wat mee doen... zonder hang naar een rode draad in mn interesses of van mezelf vragen dat ik één hobby of passie heb (heb ik niet, past niet bij me, ik ben gewoon een fladderaar haha).
Trees De wereld ligt plotseling voor je over (dit klinkt wel erg dramatisch 😂).
Hahaha zo voelt het wel een beetje. In ieder geval alsof er een deur openstaat. Laat ik daar beginnen XD.
Trees Misschien was het ook wel om zichzelf verwerkingstijd gunnen.
Misschien wel en blijkbaar voelt ze intuïtief aan dat dit voor haar werkt, dat geeft ruimte om het ook toe te passen op andere levensgebieden/andere vakken of situaties. Voor mij werkt dit ook veel beter. Ik vroeg altijd van mezelf om uren in de bieb te studeren (want dat doe je nou eenmaal als student?). Werkt niet voor mij. Ik kan het, maar dan is het alleen in een soort hyperfocus modus en die houd ik even vol (en is handig!) maar is geen duurzame strategie. Afwisseling is denk ik essentieel. Maar goed, ik ben ook maar zoekende. Maar dat zoeken is ook best leuk eigenlijk.
Trees Ik ga binnenkort weer eens met haar hierover in gesprek.
Dat lijkt me heel waardevol en fijn voor haar. Het had mij in ieder geval veel gescheeld in het leven als ik dit eerder had geweten en mijn ouders hierover met mij in gesprek waren gegaan (no hard feelings overigens hoor, ze wisten het gewoon niet).