Trees School doet zijn best, is hartstikke welwillend, maar heeft de expertise niet voldoende. Probleem is dat die er in de hele regio eigenlijk niet is, de varianten die er waren zijn gestopt en waren al redelijk op afstand of gewoon echt wel heel ver weg. Er is sprake geweest van een particuliere school voor de doelgroep, maar ik heb geen €10.000 klaar liggen per kind per jaar. De gemeente heeft zelfs al een aantal gemeenteraadsvergaderingen eraan besteed omdat de hele gemeente onderpresteert, het gegeven dat we dus een welwillende school hebben is al heel wat. Dat is het erge.
De tussenklas 20km verderop staat wat mij betreft nog steeds op de lijst van mogelijkheden, maar het blijft ook maar opbouwen in ons gezin. We zijn al zo lang bezig, eerst met maxi, nu met midi, het vraagt ook nogal wat van ons allemaal. En zeker nu mini qua taal juist weer heel moeilijk gaat en ik de kans aanwezig acht dat we met haar op een andere manier aan de gang moeten, begin ik wel heel veel beren op de weg te zien.
Maar inderdaad, we kunnen zo niet nog een jaar nog verder aanmodderen, dit is ook vreselijk voor hem.