Ik kan wel janken (en doe dat nu ook).
Wordt ongetwijfeld een lang en van de hak op de tak verhaal maar weet even niet waar ik het kwijt moet.
31 januari is dochter versneld van groep 2 naar groep 3. Vanaf april begon ze weer slechter te slapen (pas om 21:15/21:30 in slaap vallen en om 6 uur al wakker zijn) langzaamaan doen in de ochtend voor school etc.
In de vakantie heeft ze gezegd dat de vakantie nog wel langer mocht duren. Normaal wil ze liever geen vakantie want school! Zelfs bij de kleuters heeft ze dat nog nooit gezegd.
Opvallend de keren dat we het over school hadden was het een half uur/ uur daarna dat ze buikpijn had.
De afgelopen maanden heeft ze ook in een externe klas gezeten onder andere om te onderzoeken welke zijnskenmerken aanwezig zijn etc en wat voor haar belangrijk is in onderwijs.
HB is overigens nog niet geheel officieel vastgesteld, maar er is wel een iq onderzoek geweest (waarvan de betrouwbaarheid te wensen overlaat omdat deze niet met HB in het achterhoofd is afgenomen 2 jaar geleden) waarop ze wel een hoger iq liet zien met uitschieters beide kanten op. En vanuit de externe klas is er gekeken of ze aan de overige criteria voldeed voor HB wat ze dus wel doet.
Wij hadden zelf al de conclusie getrokken dat school niet kan bieden wat ze nodig heeft en dus dat het een andere school wordt.
Maandag gesprek gehad op school en zij trokken dezelfde conclusie. Dus we gaan zoeken naar een andere school.
Maar voor nu is ze niet gelukkig met school. De juf is al wel aan het kijken of ze het schoolwerk kan compacten en haar projecten kan laten doen. Maar dat is niet 1 2 3 geregeld. Dochter is ook niet open in hoe ze school vind. Ze zegt dat ze het leuk vindt, maar het is elke ochtend gedoe en strijd om haar naar school te krijgen. Ik weet het niet meer.
We hebben in de begin periode van dat ze in groep 3 zat gezien hoe ze is als ze lekker in haar vel zit en dan zijn we nu eigenlijk weer net zo ver als vlak voor de overstap. En dat zo snel al. Het maakt me heel verdrietig en ik voel me zo machteloos daarin.