Ik denk ook dat er geen ideale situatie bestaat.

Je kan niet echt oordelen over de situatie van een ander, maar zie wel regelmatig bij mensen waarvan ik denk 'hmmm niet ideaal' dat er van alles speelt. Kan zijn op relationeel of psychisch vlak maar ook op de algehele situatie waarin iemand zich bevindt. Ik denk dat je op zo'n moment niet goed in staat bent om alles te overzien en de juiste keuze(s) te maken. Gevoel tegen de muur te staan en vast te zitten.

Tja wat is (niet) ideaal. Hoe je daarnaar kijkt veranderd ook door de jaren heen lijkt me. Toen we D kregen vond ik onze situatie een dikke prima, nu denk ik het was voldoende maar echt niet ideaal (financieel net aan, hele kleine woning). Volgens sommigen waren we ook te jong.

En bij de 3e kregen we de opmerking over waarom nog 1, we hadden beide soorten al en in deze tijd... Terwijl toen onze financiële en woonsituatie toen veel beter was. Ieder heeft zo ook zijn eigen "ideale situatie" en daardoor ook de niet-ideale.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Toch6 we hadden beide soorten al

🤣🤣🤣 Ja, dan ben je klaar natuurlijk.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Vulpen je hebt ook nog dik, dun, klein, groot, blond, zwart... De keuze is reuze

Ik hoop dat ik nu niet alle dames over me heen krijg 🙈.

(Dit is overigens de eerste keer dat ik het 'hardop' zeg)
      Na dochter ben ik zwanger geweest. Was nog mentaal TOTAAL niet toe aan een 2e. Was vroeggeboorte nog aan het verwerken etc. Ging mentaal dus ook helemaal niet goed met me. Spiraal laten plaatsen maar bleek uiteindelijk niet goed te zitten.
      Ik was toen een week of 4-6 zwanger. Wij hebben toen besloten het weg te laten halen.
      Geen moment spijt van gehad... Ja als ik hoor dat een vrouw niet zwanger kan worden dan schaam ik me wel want dan denk ik verdorie en ik laat het maar 'eventjes' gewoon weghalen als het me niet bevalt/niet uitkomt en jij moet ontzettend moeite doen 😭

Overigens heb ik wel gezegd mocht ik nu weer zwanger raken ik het niet laat weg halen.

Softbasegaming Volgens mij is de mening van zo ongeveer iedereen hier dat je niet moet oordelen als mensen een kind krijgen
        omdat je vaak het precieze verhaal niet kent. Dat gaat dan ook twee kanten op, lijkt me zo.

Softbasegaming ik zou je hierom echt niet veroordelen hoor ❤️ ik vind het juist een dappere beslissing wat jullie hebben genomen.

Tsja wat is niet ideaal. Ik denk dat er best mensen gedacht hebben waar begin je aan aangezien onze oudste een zorgintensief kind is. En uiteraard hebben we er heel goed over nagedacht maar wij vonden het wel een goed idee. (Denken zelfs over een derde waarvan nog meer mensen iets gaan vinden vermoed ik). Is het een ideale situatie. Vast niet is er voldoende ruimte in ons hart huis en financiën jazeker.

Verder vind ik dat de meeste mensen in staat zijn zelf te bedenken of (nog) een kindje een goed idee is in hun situatie en er zullen altijd uitzonderingen zijn maar over het algemeen heb je er als buitenstaander gewoon niet zoveel van te vinden.

Softbasegaming moeilijk hè om zoiets hardop te zeggen, zelfs op een forum. ik vind het ontzettend knap dat je dat nu wel hebt gedaan. Iedereen is hier stuk voor stuk begaan en ik denk dat niemand je veroordeeld. 😊 Net als dat niemand hier een ander veroordeeld als ze wel kiezen voor een kindje terwijl de situatie er niet echt naar staat. Ik heb hier altijd het gevoel dat wij elkaar allemaal steunen ondanks dat we soms niet de zelfde visie hebben, we delen niet voor niets lief en leed met elkaar. De moeilijke keuzen die Jullie hebben moeten maken maakt je geen slecht persoon je hebt gedaan wat het beste was voor jullie, hoe moeilijk dat ook was.
        Ik hoop dat je er nu geen slecht gevoel aan overhoudt dat je dit gedeeld hebt.

😘

Ysabella moeilijk hè om zoiets hardop te zeggen, zelfs op een forum.

Vooral omdat abortus best een ding is 😶. Want een ander doet een moord om zwanger te raken en ik laat het 'gewoon' maar weg halen omdat het ons even niet uit komt 🙄

Softbasegaming ik denk dat het alles behalve 'gewoon' was en dat je er goed over hebt nagedacht. Niemand zal je (hier) veroordelen. Dank voor het delen.

Ik vind dat men weloverwogen een keuze moet maken voor een kind, zeker als je zelf kwetsbaar bent en geen ideale situatie hebt. Wil je je kind hierin opvoeden?
            Ik werk in de psychiatrie dus heb veel situaties gezien waarin ik echt niet snapte waarom men (nog) een kind wilde. Ook was ik soms boos; op verslaafde moeders of hele zieke ouders.
            Ik probeer het zelf zo goed mogelijk te doen en zo min mogelijk te oordelen over anderen. Dat kost alleen maar energie die ik voor betere zaken kan gebruiken🙂