Femkes en smax ziet er allebei leuk uit. Flink verschil in prijs, maar ook verschil in binnenbad ja of nee... even denken hoe belangrijk we dat vinden. Als je het weer toch eens kon voorspellen...

Femkes aah hier in de buurt heb je Barfleur, heel mooi dorpje. Mijn moeder en ik kwamen vroeger altijd in Frankrijk (moeder is Frans) en in Barfleur heb ik toen de lekkerste crepes en zij mosselen ooit gegeten. Tot dan toe iig 🤪

Mooie herinneringen aan.
Mijn oom woonde destijds in te buurt van La Hague en we zijn toen ook een dag met de boot naar Jersey gevaren. Van een koud normandië naar een zeer warme jersey dat was een rare gewaarwording!

Tot zover mijn herinneringen 😉🙃

2 maanden later

Zuremat ik reageer dus net op fb want ik zocht op sardinie en zag toen een oude post van je. Maar wij gaan ook. We hebben 6 aug een bruiloft daar. Ik ben nu aan het zoeken. Ik denk ook vliegen naar cagliari en dan een auto huren. Huren jullie ook een auto en waar?

Tantetil Wij gaan niet voor de volle 2 weken een auto huren, want bij ons in de buurt is alleen maar betaald parkeren. Hier zitten wij!

2 maanden later

Femkes het is deze camping geworden maar nu hebben mijn man en oudste zoon nog wel een vraag... mag je daar in het zwembad met een zwemshort of moet je een strak model aan?

We hebben er super veel zin in.

Jessie80 ik heb toen voor de jongens een strak model met pijpjes gekocht. Gewoon bij de HEMA. Dat was in ieder geval prima. We hoefden geen Speedo of zo te kopen.

Femkes
        Zolang het maar zo'n strak geval is, en van die gladde stof, is het goed. Hoeft echt niet zo'n slip model te zijn. Man heeft er toen speciaal 1 voor moeten kopen toen we in Parijs wilden zwemmen en moesten het voor de ingang ook laten zien. In het zwembad is er toen ook nog een man uit geplukt omdat hij de verkeerde droeg. Paar jaar later in centerparcs Parijs maakte het niet uit welke zwembroek.

Femkes ik heb heb er voor oudste al eentje maar die is geen fan... en voor man dan nog maar even eentje op de kop tikken. Ik meende me inderdaad zoiets te herinneren uit Frankrijk.

• Trees hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

Jessie80 je moet meestal wel zo’n strak model maar mag ook een boxer zijn 🙂

Jessie80 mijn man heeft een zwarte (strakke boxer) van de decathlon. Deze kosten weinig en zijn dikke prima. Mijn man draagt hem ook enkel in het buitenland als het verplicht is. Ik vind het trouwens een domme regel en snap de logica erachter echt niet 🙈.

Trees de losse/wijde zwembroeken zijn eigenlijk super gevaarlijk 🙈 kan je veel makkelijk vast te komen zitten (in afzuiging bv) een jaar of 6 geleden is nog een jongetje verdronken omdat ze zwembroek bleef vastzitten bij de afzuiging toen hij daar ging kijken.

Ik vind het vooral raar dat die losse flodder zwembroeken hier nog gewoon toegestaan zijn 🙈 mijn kinderen mogen ze absoluut niet aan tijdens het zwemmen.

M'n man draagt ze trouwens wel haha. Maar goed, hij is ook stuk sterker.

Honkeytonk de reden waarom het in Frankrijk is verboden is vanwege hygiënische en milieu redenen. Niet vanwege veiligheid.

Natuurlijk super triest dat er een kindje verdronken is, maar dan zouden ze lang haar ook moeten verbieden of het hebben van ledematen 😬. Er zijn ook kinderen verdronken doordat ze met hun paardenstaart vast komen te zitten in het afzuigsysteem. Er gebeuren zelfs ongelukken doordat kinderen vast komen te zitten met vingers en andere ledematen. Dus niet perse enkel door zwemkleding. Overigens komt dit door onveilige afzuigsystemen. Niet goed afgedekt en/ of te sterke zuigkracht. Bij goedgekeurde systemen heb je dit risico niet. Ik zou dus meer voorstander zijn van goede controles op deze systemen.

Trees . Ik zou dus meer voorstander zijn van goede controles op deze systemen.

Ja dat sowieso !!

Ik dacht indd vanwege veiligheidsredenen, wist het niet! Wat zijn dan de hygiëne en milieu risico's?

Honkeytonk met een wijde broek zouden mensen ook buiten het zwembad meer mee rond lopen, waardoor zo broek viezer is als je het water ingaat. Daarnaast schijnt in een wijde broek meer water te blijven hangen als je het bad uitgaat en hierdoor verspil je meer water. Ik vind het nogal vergezocht. Veiligheid zou ik zelf een betere reden vinden.

Mijn man wilde een paar jaar geleden mij wat drinken komen brengen in het zwembad op de camping, terwijl hij in een normale korte broek liep. Hij moest een handdoek om zijn middel knopen, want het was schijnbaar ook nog heel aanstootgevend om in een zwembad rond te lopen in een wijde broek als je niet eens gaat zwemmen 🤦‍♀️.

Trees het was schijnbaar ook nog heel aanstootgevend om in een zwembad rond te lopen in een wijde broek als je niet eens gaat zwemmen 🤦‍♀️

🤣