Wel toevallig trouwens. Ik moest vandaag een foto hebben van toen ik 16 was en vond dus precies de foto’s van de uitwisseling en Auschwitz.
Zomervakantie
Hopsatee Mijn oudste niet (die neemt de hele wereld op zijn schouders)
Mijn oudste ook en ze is erg gevoelig. De beelden die je daar ziet zijn gewoon erg heftig en je moet je hier wel enigszins tegen kunnen wapenen. Gezien haar reactie gisteren ga ik haar absoluut niet dwingen.
Hopsatee De muur waar ze tegen werden gezet.
Ik weet dat ik hier letterlijk kotsmisselijk werd. Ik kwam net uit de barak van mengele gelopen met de meest afschuwelijke beelden en verhalen en dan sta je daar plotseling voor die muur met kogelgaten. Ik ben helemaal niet spiritueel aangelegd, maar die plek voelde alsof er een zware duistere deken overheen gelegd was. Alsof alle angst en pijn zich daar blijvend verzameld hadden.
Trees Ik weet dat ik hier letterlijk kotsmisselijk werd. Ik kwam net uit de barak van mengele gelopen met de meest afschuwelijke beelden en verhalen en dan sta je daar plotseling voor die muur met kogelgaten. Ik ben helemaal niet spiritueel aangelegd, maar die plek voelde alsof er een zware duistere deken overheen gelegd was. Alsof alle angst en pijn zich daar blijvend verzameld hadden.
Wat omschrijf je dat goed. Want ik (en ik was met twee vriendinnen die nu nog vriendin zijn en waar ik het er nog wel eens mee over heb) ervaarden dat ook echt zo. Ook hoe naar ik het vond dat ik daar stond en naar de poort keek en om me heen en alles zo vredig en groen was en er fluitende vogels waren. Maar er hangt toch een soort van duistere deken over de plek.
Trees ik zou het zelf ook niet doen. Ik ben daar op mijn 16e geweest (schoolreis) en vond het toen al heftig.
Kan het gevoel van toen nog terughalen. De hele klas in de gaskamers en de deuren gingen dicht.... En de muur met kogelgaten, met daarvoor plekken gemarkeerd waar men moest staan. Er kwam toen een zwerm zwarte raven over. Heel luguber.
Geen leuk/leerzaam uitje om even op vakantie naar toe te gaan
Heel eerlijk zouik nu ook nosy naar Polen gaan met al die stomme nieuwe wetten.
Ik ga er toch nog maar vanuit dat in de zomer niet heel Europa in oorlog is met Rusland... en wil even aan iets leuks denken dus... vakantieplannen!
Wie is er ooit in Normandië op vakantie geweest en heeft tips? We hebben geen eigen tent of caravan, dus zoeken een huisje of stacaravan.
Jessie80 Wij hebben met de tent hier gestaan, maar ze hebben ook stacaravans
https://www.camping-lagallouette.fr/nl/
Ik vond het er ontzettend fijn omdat het echt aan het plaatsje vastligt en je daardoor heel veel te voet kunt, zelfs de supermarche was te lopen, niet zoals thuis, maar wel te doen. Ook wel eens een ochtend heel vroeg op met dochter en lekker met haar door de haven gelopen en broodjes gehaald.
Sowieso is Normandië ontzettend rijk aan geschiedenis met D-day musea en dergelijke en ik vond het prettig dat er relatief veel Engels werd gesproken of dat men rekening hield met slecht Frans.
- Bijgewerkt
Jessie80
Wij zaten afgelopen zomervakantie op dit park.
https://www.yellohvillage.nl/camping/la_capricieuse
Toen waren amper huisjes geboekt. Zwembad waren soms maar twee andere gezinnen. Zomers zal het er wel druk zijn.
Zit op loopafstand van de zee en een winkelstraat met een kleine supermarkt.
Femkes aah hier in de buurt heb je Barfleur, heel mooi dorpje. Mijn moeder en ik kwamen vroeger altijd in Frankrijk (moeder is Frans) en in Barfleur heb ik toen de lekkerste crepes en zij mosselen ooit gegeten. Tot dan toe iig
Mooie herinneringen aan.
Mijn oom woonde destijds in te buurt van La Hague en we zijn toen ook een dag met de boot naar Jersey gevaren. Van een koud normandië naar een zeer warme jersey dat was een rare gewaarwording!
Tot zover mijn herinneringen
Ik ga met puber een weekje naar Oostenrijk.
We zitten al een beetje te kijken wat we kunnen doen op vakantie. We verblijven bv en kleine week in Nimes wat ook wel klein Rome wordt genoemd
En nu zag ik net dit aquarium in Barcelona dus daar moeten we ook naartoe
https://barcelonapagina.nl/aquarium-barcelona.html
- Bijgewerkt
Femkes
Zolang het maar zo'n strak geval is, en van die gladde stof, is het goed. Hoeft echt niet zo'n slip model te zijn. Man heeft er toen speciaal 1 voor moeten kopen toen we in Parijs wilden zwemmen en moesten het voor de ingang ook laten zien. In het zwembad is er toen ook nog een man uit geplukt omdat hij de verkeerde droeg. Paar jaar later in centerparcs Parijs maakte het niet uit welke zwembroek.