Ik vind Het heel bizar om de woorden als ‘streng zijn/verwende kinderen ‘ in een zin te lezen samen met ‘tussendoortjes’ of eten over het algemeen.
Ze eten naar hun honger, qua tussendoortjes hebben we hier bepaalde regels en uiteraard werkt het enkel en alleen als je zelf het goede voorbeeld geeft. Daar begint het eigenlijk mee.
De regels zijn hier: chocoladepasta alleen op zondagen, 1 tussendoortje per dag dat is om 16u, eerst fruit opeten daarna een (water)ijsje, een paar koekjes of een paar plakjes cake. Mini plakjes dan hè . Ik bak altijd zoveel mogelijk suikervrij. Maar dit eet ik zelf het liefst ook. Als we op bezoek zijn mogen ze alles eten en proeven, Met mate, gevaarlijke dingen zoals pinda’s uitgezonderd. Ik zeg altijd dat het niet mag omdat het alleen voor volwassenen is. Klaar.
En soms zeuren ze, maar dat doen alle kinderen 😁
Wat de spullen betreft, ze krijgen alles of bijna alles waar ze naar vragen. De oudste moet vaak wel eerst iets doen/zich goed gedragen op school etc voor hij het krijgt. Ik vind ze niet verwend. Nee is nee want vaak was de afspraak anders en dat weten ze. Alles is duidelijk uitgelegd. Als ze iets niet mogen leg ik uit waarom.