Mamabeertje geen ervaring met plasma geven, maar als het qua tijd voor jou te doen is, klinkt het wel heel zinvol.

een maand later

We gaan een nieuwe passing doen met een Meywalk 🤞 dat is een soort loopwagen voor volwassenen (of kinderen trouwens) en de hoop is dat man daarin zou kunnen lopen.
Jaren terug passing gehad, toen was het nog net te moeilijk, hij is nu denk ik wel verder.

Als het lukt en we krijgen het voor elkaar om hem vergoed te krijgen dan zou hij elke dag kunnen oefenen met lopen. Nu kan dat max 2 keer pw met fysio.
En zelfs als hij dan uiteindelijk niet zelfstandig kan lopen maar wel langer in dat ding kan lopen, zou dat alsnog heel fijn zijn, bijv met activiteit met C samen
🤞🤞🤞

9 dagen later

Vulpen wat gaaf!

Ik vind dit echt een geweldig instrument. Ik heb ooit gedated met een saxofonist. Ik vond alleen de saxofoon en de optredens leuker dan de persoon zelf 🫣.

Trees Ik ben heel benieuwd. Ik weet niets van een saxofoon, mijn keuze is gebaseerd op: 'oké ik wil heel graag in hetzelfde orkest spelen als m'n oudste, maar ik wil niet hetzelfde instrument als zij en het moet niet te groot zijn en hoorn is denk ik te moeilijk' en toen bleef saxofoon over 😅 Ja, en slagwerk, dat vind ik ook heel cool, maar als ik dat bij hetzelfde orkest zou spelen als oudste dan heb je echt een belangrijke rol, dus dan zou het meer voor de hand liggen om bij het slagwerkorkest te gaan dat ze er ook hebben, maar dan valt het logistieke voordeel van 'tegelijkertijd repetities en samen concerten geven' weer weg.

Vulpen prima keuze toch! Hoorn is niet te moeilijk hoor! Ik heb het 15 jaar gespeeld ofzo, en is goed te doen! Maar sax denk ik ook. Erg leuk! Ik ben ook net begonnen (in november) met muzieklessen, met piano. Ik moet wel even wennen dat met piano veel solo is (itt hoorn, daar zat je altijd in een orkest met meerdere haha). Maar ik speel nu alleen nog voor mezelf/kinderen en mijn lerares haha.

Honkeytonk Wat leuk dat je hoorn gespeeld hebt! Van mijn zusje en van iemand van het orkest hoorde ik wel dat hoorn relatief moeilijk is qua aanblazen. En bij een saxofoon schijnen de grepen min of meer hetzelfde te zijn als bij een blokfluit.

Piano is ook tof natuurlijk. En viool. Ik vind zo veel leuk, maar ik moet ook realistisch zijn want ik heb niet speciaal veel tijd of doorzettingsvermogen 🙃

Vulpen ahh met blokfluit ervaring is sax wel logischer ja. Hoorn blaast heel anders wel. (ook wel heel tof hoor haha. Achter denk ik, ik had nooit moeten stoppen, maar ja, had toen andere prioriteiten).

Piano vind ik ook heel tof, heel anders dan hoorn, je kan echt zoveel meer tonen maken. enige lastige is dat ik nu ook in de F sleutel noten moet lezen, dat hoefde met hoorn niet, dus ken ik niet zo goed (en ik leer beduidend langzamer dan toen ik kind was haha, of dat gevoel heb ik. Ik wil natuurlijk nu ook veel meer. Liefste zou ik de goldberg variaties morgen al willen kunnen spelen 😆 )

Vulpen ondanks dat saxofoon heel praktisch is in jullie geval, vind ik het echt een van de mooiste instrumenten om te horen. Vraag mij niet waarom, maar het geluid van een saxofoon heeft iets ‘sexy’ 😅

Trees Ja dat lees ik vaker en beschouw ik als een minpunt 🙃 Maar ik denk dat het fanfare-aspect dat wel opheft.

• Trees hebben hierop gereageerd.
              • Trees vindt dit leuk