Trees Dat krijgt naar mijn idee meer aandacht dan de zorg.
Nou ja, als dat al zo is, dan is dat wel terecht omdat dat gaat over het voortbestaan van de mensheid en allesomvattend is.
[verwijderd] Ik heb hierover nagedacht maar mijn conclusie is dat ik het gewoon niet weet. Mijn punt is dat vakantie voor veel kinderen ook niet leuk is, of hen in elk geval op wat voor gebied dan ook niets leert (je geeft goede voorbeelden, leren fietsen, leren zelfstandig dingen ondernemen). Maar ik kan niet inschatten of er meer kinderen baat hebben bij vakantie of er juist hinder van ondervinden, en in welke mate dan, en dan heb je nog kinderen die zowel thuis als op school een rottijd hebben omdat ze nergens veilig zijn, wat het nog gecompliceerder maakt.
[verwijderd] maar het gaat niet om minder vakantie, het gaat om de vakantie verplaatsen. Het aantal lesuren blijft hetzelfde.
Ja dat is waar, ik ging er dan vanuit dat kinderen in 6 weken achtereen plus 2 weken meer vergeten dan in 5 weken plus 3 weken maar dat klopt misschien niet.
Ik weet niet, het hele idee van een week minder zomervakantie spreekt me misschien ook gewoon aan omdat het klinkt als een week minder zomer, dat zou ik pas echt een topplan vinden.