[verwijderd] Ik vind het gewoon kut dat mijn kind geen veilig onderwijs krijgt omdat er koste wat het kost passend onderwijs gegeven moet worden 😥
Maar daar gaat het gewoon zo mis. Dat en het feit dat die leraren gewoon niet weten wat passend onderwijs is voor sommige kinderen. En dat geldt dus ook voor mijn kind. Ik zie heus wel dat de juf haar best doet, maar ze weet gewoon niet wat ze moet doen. Maar ja, passend onderwijs, dus mijn kind kan eigenlijk nergens terecht. En dat je dolgraag wil dat je kind goed (of eigenlijk in jullie geval gewoon) onderwijs zou krijgen is mij geheel duidelijk, maar laten we eerlijk zijn, noch jij, noch de ouders van die andere kinderen hadden dat kunnen betalen en dus is de kans juist veel groter dat ook jouw kind nog slechter af zou zijn. En mijn kind ook. Ik kan het me niet veroorloven om particulier onderwijs te kopen voor mijn kinderen en dus zegt momenteel de samenleving dat ze pech hebben. Dat doet ontzettend veel pijn. Maar voor mij is de oplossing niet veel meer particulier onderwijs, maar veel meer goed onderwijs. En daar zouden we als samenleving in moeten investeren.
De keuze kan ik me dus goed voorstellen, ik zou er zelf nu ook gebruik van maken als het zou kunnen en iets op zou leveren, maar het is niet de weg waar ik naartoe wil.