Vulpen maar het gaat niet om minder vakantie, het gaat om de vakantie verplaatsen. Het aantal lesuren blijft hetzelfde.
Toch6 maar het leven draait niet alleen om school en zo hoog mogelijk scoren.
Verder helemaal hier mee eens! Ik ben sowieso geen voorstander van de prestatiedruk in het basisonderwijs, maar vakantie hoort ook gewoon leuk te zijn. Pretparken, dagjes weg etc. Allemaal dingen die niet kunnen in een lockdown.
Zeker wanneer ze het halve schooljaar heen en weer geslingerd worden tussen wel/geen lockdown - thuisonderwijs - achterstanden inhalen - hysterische leerkrachten die alle focus leggen op het tekort..
Juist de vakantie, de ontspanning en de leuke dingen zijn nodig.
Maar goed, ik heb een kind wat sinds de laatste lockdown gewoon diens grens heeft bereikt en écht niet meer naar school wil, en als het een optie was geweest (en ik had kunnen rekenen 😝) had ik het laatste halfjaar thuisonderwijs gegeven..
Vulpen Nee, maar alsnog is onderwijs hartstikke belangrijk toch? Het gaat niet om zo hoog mogelijk scoren maar wel om kinderen goed leren lezen en rekenen en andere vaardigheden geven zodat we een goede maatschappij kunnen krijgen
Hier ben ik het overigens ook niet mee eens, mijn kinderen leren in de vakanties juist andere vaardigheden die net zo belangrijk zijn, omdat er dan ruimte voor is. Toen ze kleiner waren waren het dingen als veters strikken en fietsen, nu bijvoorbeeld koken of zelfstandig dingen ondernemen. Dat staat verder los van kansarm/kansrijke dingen, het zijn basisvaardigheden. Vakanties zijn ideaal om ze dat soort dingen te leren, omdat ze na een lange dag school gewoon uitgeleerd en moe zijn.
iMoeder ik krijg er hetzelfde gevoel bij als toendertijd dat hele scholen dicht zodat de ouders gedwongen worden om thuis te blijven. Wéér worden de maatregelen gespeeld over de rug van de kinderen, terwijl we afgelopen jaar een week extra kerstvakantie hebben gehad en dat geen zak uit maakte 🤷♀️