[verwijderd] ik ken kindjes die ik 24/7 om me heen kan hebben en kindjes waar ik na 1 uurtje doodop van ben.. En daarnaast kan een baan ook heel relaxed/energiegevend zijn maar ook enorm (mentaal) zwaar zijn. En je kan relatiestress hebben waardoor de zorg -hoeveel uur ook- even heel zwaar is. En je kan een depressie of trauma hebben. En je kan gewoon in je hebben dat je heel onzeker bent, wat energie vreet, of medische klachten hebben waardoor het heel zwaar is. Of je kinderen hebben zo'n fase... 🙄
Maar ik snap best dat als je geen zin hebt om naar het geklaag te luisteren van iemand die het in dat opzicht beter heeft. Maar als we die lijn doortrekken vind ik dat niemand mag klagen over zijn kinderen want jullie hebben ten minste kinderen (vind ik niet hoor, dat dat niet mag, maar mijn begrip is af en toe wel iets minder daardoor)

• [verwijderd]

Pimpelmeesje het was gewoon een ongegeneerde klaag, geen serieus probleem.
    Ik vind die klager (die een leuke baan heeft, een normale relatie, een leuk kind (met een kop erop ja, maar welke 2 jarige heeft die momenten niet), heeft geen depressie of trauma, en ook niet onzeker over ouderschap.) gewoon vervelend want zij heeft veel en regelmatig oppas en ik heb dat niet. Ik ben jaloers dat zij 4x per week alleen en in rust kan lunchen terwijl ik al 2 jaar geen echte lunchpauze heb. Dus ik vind haar een zeikerd als haar kind 1x per week opstandig is tijdens het eten. nou en ... 🙄 Laat me lekker.
    Ontzettend flauw om daar kinderloosheid bij te gooien trouwens, zo kun je elke ongegeneerde klacht doodgooien.

[verwijderd] ik had mijn post anders bedoeld. Jij zei feiten zijn feiten, en daar was ik het niet mee eens want.. [opsomming]

Maar ik snap best dat jij vanuit jouw perspectief als nooit-oppas-hebbende daar soms weinig begrip voor hebt (en dan mss even ongenegeerd daarover wilt klagen), net als dat ik soms weinig begrip heb voor zeurende ouders omdat ik zelf geen kinderen heb. Wat niet betekent dat ze geen recht hebben op klagen, maar wel dat ik soms in een baalmoment tegen mn vriendin klaag dat al die ouders zo veel klagen terwijl.. enzenz
      En dat bedoelde ik dus met dat laatste stukje, niet dat jij daarover niet mag klagen.

[verwijderd] Ik ken dat wel hoor, dat je ergens door geërgerd bent en dat je wéét dat het onhebbelijk is. En dat er vast allerlei redenen zijn waarom je er wel begrip voor zou moeten hebben, maar dat je het gewoon niet kunt opbrengen. Ik heb dat als ik hoor dat mensen hun kinderen 'naar opa en oma doen' om te werken, op vaste dagen, jarenlang, zonder dat er iets tegenover staat, en dan nog vinden dat ze van alles mogen vragen en eisen over hoe die mensen met hun kinderen omgaan. En ik weet dat het onhebbelijk is van mezelf, maar ik kan het toch niet laten om daar iets van te vinden. Uiteindelijk gaat het over mijn eigen frustratie, niet over de mensen waar ik me aan erger. Zo hebben de meeste mensen wel iets waar ze door getriggerd raken. En ik snap dat je er hier over klaagt, want het is een 'ongegeneerd klagen'-topic. Maar het risico dat mensen zich aangesproken voelen, dat blijft natuurlijk... dat zal ook wel zo zijn met wat ik net geschreven heb.

[verwijderd] Volgens mij heeft het vooral ook te maken tegen wíe je klaagt, en dat is misschien ingewikkeld aan social media & fora, de doelgroep heeft verschillende achtergronden en situaties. Ik ga er tenminste vanuit dat die vriendin dit via social media post? Want anders is het wel heel lomp en niet zo handig om jou te kiezen om hierover te klagen...

Kleine meid begon gister weer te klagen over hoofdpijn, ze had wat verhoging en savonds koorts. Beker water en spuugbak mee naar bed. Ik was eigenlijk blij dat ze vannacht doorgeslapen had want de vorige keren dat ze met hoofdpijn naar bed ging was het steeds de halve nacht wakker met spugen e.d.. Nu komt ze net huilend naar beneden, ze voelt heel heet aan. Net wakker en al 40° koorts. Meteen de ha gebeld nadat ik haar op de bank heb geïnstalleerd met een filmpje aan en een beker drinken, spuugbak naast haar. Vanmiddag mag ze langskomen omdat het de vorige keer toch weer haar oortjes bleken te zijn toen ze hoofdpijn had gehad. Ik had dan toch liever voor mijn kleine meisje gehad dat ze net als vorige keren de halve nacht aan het spugen was geweest, toen voelde ze zich de dag erna weer helemaal top. Nu ligt ze er als een hoopje ellende bij en ze is bijna jarig...

• [verwijderd]

Cactusje ah beterschap! Hopelijk knapt ze snel op zodat ze er met haar verjaardag geen last meer van heeft!

Cactusje Beterschap voor je meisje! Altijd naar om te zien.
          Succes vanmiddag bij de ha, hopenlijk kan die iets betekenen.

• [verwijderd]

Pimpelmeesje Ik had het over die ene persoon op mijn facebook die klaagt en gister zat ik er gewoon even doorheen omdat ik àltijd een rondrennend, springend en soms gefrustreerd jongetje om me heen heb die 24-7 mijn aandacht nodig heeft, en zij heeft dat niet. Haar 8 uur op woensdag valt gewoon in het niets in vergelijking. Dat zijn de feiten en alleen daar doel ik op. Ik heb het niet over iemand die ik niet ken die misschien in een depressie zit. Ik heb tijdens mijn depressie trouwens ook de zorg alleen gedaan, zonder opvang of hulp, dus ik weet ook hoe dat voelt. Misschien ook daarom dat ik het slecht kan hebben dat ze zeurt over hoe zwaar deze dag was 'want haar zoon wilde geen boterham eten, maar gelukkig gaat hij morgen weer naar de opvang wat ze heeft echt even tijd nodig om bij te komen.'. Ze heeft geen idee wat zwaar is.

Dus laat me lekker even (ongegeneerd!) klagen ipv me te wijzen op hoe ik niet mag klagen of dat zij dat ook mogen of whatever. I don't care. Laat me gewoon.

[verwijderd] ik kan me helemaal inbeelden hoe dat voelt. En natuurlijk mag je klagen. Ik vind ook dat mensen niet mogen zagen als ze 2x per week vaste opvang hebben bij de grootouders en dan nog om elke poep en scheet de kinderen 'wegbrengen'. Dan hebben ze inderdaad geen idee hoe het is als je nooit eens een vrije avond hebt of een weekend weg met je partner.

[verwijderd] ik vind zeker dat je mag klagen, dat was ook mijn punt.. Ik vind alleen dat als hopsatee dan aangeeft dat ze zich aangesproken voelt dat je dan je verhaal in context kan plaatsen ipv te zeggen dat feiten feiten zijn. Maar ik zal je verder laten, ik kom blijkbaar toch niet over zoals ik het bedoel.

• [verwijderd]

Pimpelmeesje Ik zei toch dat ik niet kan oordelen over haar situatie? Feiten zijn feiten sloeg op mijn eigen verhaal, niet op die van Hopsatee

Ik heb migraine. Het is hormonaal. Slik de pil zolang mogelijk door maar soms moet ik een stopweek inlassen. En dan is het standaard raak. Duurt dan een dag of 4 voor het over is. Pff vind die misselijkheid het ergste. En dan ook nog zo naar zwemles. Bleh.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Liekje81 inderdaad er over praten, dingen die je eraan doen herinneren niet vermijden, maar bewust opzoeken kunnen helpen om de verwerking op gang te brengen. Ook door erover te schrijven kan helpen (deze methode wordt vaak gebruikt https://schrijvenonline.org/blog/oud-zeer-en-zielenpijn-kun-je-van-je-afschrijven ) . Is dit onvoldoende zijn een paar sessies emdr vaak al genoeg om je verder te helpen. Hou er wel rekening mee dat hier enorme wachttijden voor kunnen zijn. Wacht ook niet te lang. Het is niet raar dat je hier wat hulp bij nodig hebt en ga jezelf niet onnodig lang de tijd geven om het zelf te proberen zonder resultaat. Nergens voor nodig om jezelf zo te martelen, want daarvoor heb je al genoeg meegemaakt 😘

Kleine meid is bij de ha geweest. In het ene oor een beginnende oorontsteking, andere zag er goed uit. Longen klonken goed, voor de zekerheid plasje na laten kijken. Toevallig moest ze net plassen dus konden dat ook meteen regelen. Als ze vrijdag nog koorts heeft weer bellen. Arme kind ligt al de hele dag als een vaatdoekje onder een dekentje op de bank. Eten lukt niet, drinken doet ze omdat het moet. Ik vind haar zo zielig!

Cactusje
                    Amper klaar met typen en de ha belt. Of ik nog even met dochter langs kon komen want er zat glucose in de urine. Kleine meid weer in haar vest gehesen, schoentjes weer aan, in de auto... Gelukkig was de vinger prik goed, de plas is nu wel op kweek gezet omdat er ook rode en witte bloedcellen in gevonden waren. Pfff, arme meid is dus nog niet klaar.