Mijn kleine meid wordt komend weekend 4. Ik heb nog niks van school gezien over wanneer ze starten mag en dat vind ik stom. Ik zie het al gebeuren dat ze op de datum dat ik haar zelf niet naar school kan brengen voor het eerst mag komen.
🔒Ongegeneerd klagen
Mijn andere oog doet nu ook pijn, hopelijk raakt die niet ontstoken. Nu wel maar mijn bril opgedaan, want lens irriteert nu echt heel erg.
Tantetil
Bij mijn oudste waren ze ook pas laat, andere school wel dezelfde vereniging. Ik wacht morgen nog even af en dan bel ik donderdag wel over hoe en wat als ik dan nog niks weet. Misschien dat ze haar voor de nieuwe maand laten instromen of tegelijk met nog een groepje kinderen. De oudste was ook al een paar weken 4 voor ze naar school mocht. Dus het kan best dat ze dan vaste momenten aanhouden bedenk ik me nu.
[verwijderd]
Ik ben jaloers op de koppels die altijd zo makkelijk opvang hebben (vaak (schoon)ouders) , die dan bijv spontaan een avondje weg kunnen.
'Pietje wordt zo door mijn moeder opgehaald om daar slapen. Dan kunnen wij lekker uiteten en daarna rustig aan doen en morgen uitslapen. Zoooooooo'n behoefde aan.'
3 dagen later
'Pietje werd spontaan opgehaald door mijn schoonvader om pannenkoeken te gaan eten. Nu kan ik lekker even in huis rommelen voordat hij vanmiddag weer thuiskomt'.
3 dagen later
'We brengen Pietje zo meteen naar mijn ouders. Ik denk dat wij meteen doorrijden naar de stad en ergens gaan lunchen en dan naar de bios.'
De volgende dag:
'Pietje vanmorgen naar de opvang gebracht, lekker ochtendje alleen rommelen voordat ik moet werken vanmiddag.'
...
'Ouderschap is wel zwaar.'
DUDE DE HELFT VAN DE TIJD IS PIETJE NIET EENS THUIS! Luilak..
[verwijderd] ben ik ook zo jaloers op! Mijn schoonouders passen wel eens op, maar dat is af en toe in de vakantie en mijn eigen ouders zijn blijkbaar nog steeds aan het nadenken wanneer mijn kinderen mogen komen.....en dat was voor de zomervakantie die nu dus allang voorbij is.
[verwijderd]
Tantetil Ik heb ook nooit oppas, serieus nooit.
Ik erger me er gewoon aan weet je. Dan werken ze al 4 dagen in de week, en hebben ze beide 1 dag in de week hun kind alleen (want weekenden samen), en dan zeiken dat het zo zwaar is. Ze hebben een schoonmaker, boodschappen worden bezorgd, oppas voor 's avonds en zelfs 's nachts wanneer nodig of gewenst. Wat is precies zwaar dan? Dat klinkt als een luizenleventje!
[verwijderd]
Hopsatee Ik wil zeker niet bepalen wat iemand zwaar mag vinden en wat niet. Iedereen heeft zijn eigen ervaring en eigen situatie waar buitenstaanders nooit helemaal precies weten hoe en wat. Maar.. .. tja, 0 oppas vs 2 keer in de week naast de gewone opvang oppas en dan klagen over hoe zwaar die ene dag was toen je (niet jij, maar zij) 8 uur alleen voor hem moest zorgen dan denk ik... dikke middelvinger. Can't help it.
(in dit verhaaltje horen een hoop emoji maar ik zit op de computer en heb geen toegang tot )
[verwijderd] #geenoordeel als je niet in die situatie zit toch?
[verwijderd]
Bubbels Waarom? Feiten zijn feiten?
[verwijderd]
Prinsjesdag en mijn mail loopt vol met onzin over wat dat allemaal gaat betekenen. Ga toch weg! Als ik dat wil weten zoek ik het zelf wel op.
[verwijderd]
En als ik dan toch bezig ben:
Ga weg, met je gratis boeken over Hoe Meer Geld Verdienen Met Facebook en Een Nieuw Verdienmodel Voor Social Media. Ik wil het niet!!!!
[verwijderd]
En de klote spam die ik elke dag 100 krijg.
LAAT ME MET RUST!!!!
Zo. Dat lucht wel een beetje op.
Hoe de F is dit kunnen gebeuren?
Zoon heeft meerdere lunchboxen omdat ik soms te lui ben om dat onmiddellijk af te wassen.
Vanochtend zijn lunchbox gedaan en in zijn rugzak gedaan. Zoon was nieuwsgierig, ging kijken en pikte er wat frambozen uit. Legde de lunchbox op tafel en ik deed die terug in zijn rugzak.
Zoon naar school gebracht en direct door naar m'n moeder gereden want we gingen shoppen. Van daaruit zoon gaan halen.
Was hij verdrietig want zijn lunchbox was leeg.
En inderdaad. Thuis lag de volle lunchbox nog op tafel
Ow ik vind dat zo erg hè. Weet wel dat het nooit meer gaat gebeuren. Gelukkig had hij wel fruit mee en kreeg hij een broodje van een ander kindje.
@[verwijderd] wijn & slaap
Morgen weer een nieuwe dag
@Fantykoekie oeps wat sneu.
[verwijderd]
Dahlia goed plan...
[verwijderd] ik ken kindjes die ik 24/7 om me heen kan hebben en kindjes waar ik na 1 uurtje doodop van ben.. En daarnaast kan een baan ook heel relaxed/energiegevend zijn maar ook enorm (mentaal) zwaar zijn. En je kan relatiestress hebben waardoor de zorg -hoeveel uur ook- even heel zwaar is. En je kan een depressie of trauma hebben. En je kan gewoon in je hebben dat je heel onzeker bent, wat energie vreet, of medische klachten hebben waardoor het heel zwaar is. Of je kinderen hebben zo'n fase...
Maar ik snap best dat als je geen zin hebt om naar het geklaag te luisteren van iemand die het in dat opzicht beter heeft. Maar als we die lijn doortrekken vind ik dat niemand mag klagen over zijn kinderen want jullie hebben ten minste kinderen (vind ik niet hoor, dat dat niet mag, maar mijn begrip is af en toe wel iets minder daardoor)