[verwijderd] hele brutale vraag en je hoeft geen antwoord te geven... hoelang ben je bezig geweest met het verwerken van je ptss?
Ik hoop dat ik momenteel een klein beetje over de piek heen ben van stress. M'n ex heeft echt zoveel kapot gemaakt. De laatste jaren heb ik veel meegemaakt en onder stress gestaan. Ik merk dat ik nog steeds dagen heb dat al m'n spieren stijf staan, of de hele dag door in een soort paniekaanval zit. Dan kan ik voor m'n gevoel niet goed door ademen en alleen heel oppervlakkig lucht binnen krijgen, zelf als ik diep probeer te zuchten zit alles gewoon geblokkeerd.
Ik had t met m'n psycholoog erover, zodra ik een tijdje geen contact heb gehad met ex overvalt me zo extreem gevoel van vermoeidheid. Echt volledig verlammende vermoeidheid en het liefst doe ik niks, dan de hele dag op de bank of balkon liggen...wat lezen en achter m'n telefoon. Sowieso zijn drukke plekken gelijk een over prikkeling.
Zodra ex weer wat stoms uithaalt en/of contact opzoekt is die vermoeidheid weg, lukt alles weer en Ben ik veel actiever.
Ze gaf aan door zolang onder zoveel stress en angst te staan en door de cortisol energie te krijgen om alles op te doen. Ik presteer dus momenteel alleen onder stress, en ook dat merk ik aan de spierspanning in m'n lijf, drukte in m'n hoofd, eetgedrag, afvallen enz.
Ze gaf aan dat het een hele tijd kan duren en dat de vermindering van cortisol zorgt voor de extreme vermoeidheid en kan aanvoelen als depressieve gevoelens.
Ik ben soms ook bang, ik heb zolang alles gedaan onder stress, ik weet niet beter. Ik durf bijna niet toe te geven aan rust en weet niet of ik op mezelf kan vertrouwen dat ik het ook kan zonder de stress of dat m'n lichaam dan knapt en roept hallo dit doen we niet. Ik wil namelijk eigenlijk blijven functioneren zoals ik deed.
Naja vaag verhaal misschien. Gewoon klote allemaal en heb veel trauma uit m'n huwelijk en ex heeft heel veel kapot gemaakt. Hopelijk lukt t om dit met de tijd te verwerken. 🙁 Ben ook zo boos op mezelf dat ik niet eerder ben weggegaan bij hem. En dat de oudste nu zoveel psychologische klachten heeft door hem.