Hopsatee Tenminste je zegt precies wat mijn psycholoog zegt 😅
Dat is best grappig. We zeggen ook allemaal hetzelfde 🤭
LilyMilie het is ook zwaar frustrerend. In mijn hoofd snap ik het allemaal wel. Ik kan verbanden leggen, kan overstijgend denken, oplossingen bedenkt. etc. mits ik maar voldoende verwerkingstijd krijg. Het frustrerende is dat ik zodra ik het echter wil uitvoeren het niet lukt of zoveel energie kost. Terwijl ik het in mijn hoofd wel begrijp. Alsof ik wat er in mijn hoofd zit niet meer kan omzetten in handelen. Als mensen/ instanties dan ook niet meewerken of fouten maken, ben ik het gewoon kwijt. Ik raak in de war en ik snap op zulke momenten niet waarom ik het niet snap. Het is bijna niet uit te leggen. Zaken zoals bij je zwager en zus met de verzekering zijn denk ik ook nog emotioneel beladen? Maakt het extra zwaar.
Ik loop momenteel te klooien met een incompetente bedrijfsarts. Ik raak daar ook zwaar gestrest van. Hij zet rare zaken op papier. Eerst had ik hem verkeerd begrepen, vervolgens is het mijn schuld omdat ik onsamenhangend vertelde (misschien is dat nu net het probleem eikel) en nu snapt hij het probleem niet want hij heeft mij voor nu toch immers 100% arbeidsongeschikt bevonden. Alsof dat mijn doel is? Dit verslag moet ik straks inleveren voor het uwv en hier staat oa in dat ik 4 uur op een dag kan lopen en op 1 functie na geen cognitieve problemen heb. Overigens ben ik volgens hem wel weer ernstig beperkt in mijn handmotoriek?! Ik kan volgens hem niet schrijven en typen. Ik heb ook geen flauw idee waarop hij deze informatie baseert. Hij wilde geen kopie van mij npo en logopedisch/ communicatief onderzoek of andere medische verslagen, wat mij nogal relevant lijkt. Ik wil niet dat dit verslag straks bij het uwv terecht komt, omdat het gewoon niet klopt en ik daar gezeik mee kan krijgen. Zo krijg ik toch nooit de juiste ondersteuning en bieden ze mij straks banen / trajecten aan die niet passend zijn bij mijn mogelijkheden.
Hopsatee Is er iets wat je kan doen om meer rust te krijgen minder overbelast te zijn voor nu?
Ik heb extra hulp gevraagd bij de wmo consulente, maar ik realiseer mij net dat ze vergeten is om een afspraak in te plannen 🤐. Ze zou mij 9 mei mailen voor een afspraak in deze week. We hebben gelukkig wel weer huishoudelijke hulp sinds vorige week, maar hierdoor is de afgelopen 2 maanden veel regelwerk blijven liggen door gebrek aan tijd/ energie en dat probeer ik nu op te pakken.