Huggybird De man van mijn collega geeft de gene die de uitslag geeft van zijn te hoge suiker waarden de schuld? ‘Ze hebben altijd wat te zeuren, en nu moeten we volkoren pasta gaan eten’ ?? Dan zit je te mokken als een klein kind naar mijn idee! En neem je geen verantwoordelijkheid voor jouw eigen gezondheid.
Maar als je het nu anders belicht.. hij heeft voor zijn situatie al best veel moeite gedaan (gestopt met frisdrank, koek etc). En blijkbaar helpt dat niet. Dan mag je toch gewoon ff boos zijn. Ik heb ook een collega met type 2. Die lust bijna niks qua eten, doet op zijn manier zijn best (maar lijkt in niks op jou manier), en zijn waarde worden ook niet beter. Tuurlijk is hij boos. Want qua energie en moeite doet hij wel heel veel. Hij twijfelt nu om maar te stoppen met eten.
Niet iedereen is hetzelfde he.
En ik vind het super knap.wat jij doet. Ik moet op suiker letten tijdens de zwangerschap en vind dat onwijs moeilijk. Qua eten smaakt.me niks, behalve wat ik niet mag. Ik eet dus ook te weinig ondertussen.. en voor mij is het maar tijdelijk maar ik snap zulke mensen wel.