deel 1 van de stelling ben ik het mee oneens. Je moet kunst en de kunstenaar altijd samen zien. De kunstenaar maakt kunst. De kunst ontstaat niet vanzelf.
Deel 2: ik vind ook niet dat je kunst hoeft te cancellen. Waarom is het erg dat de emotionele waarde anders wordt. Als je altijd heel erg blij werd van een liedje van MJ en nu door de verhalen niet. Waarom zou je het dan niet meer draaien? Er wordt wel meer muziek gedraaid waar je andere gevoelens bij krijgt dan blij. De wereld is gewoon niet alleen maar mooi.
Ik heb wel getwijfeld hoor, maar ik dacht, tsja, de weg waarover ik rijd, is misschien wel neergelegd door iemand die zijn vrouw slaat.. moet ik er dan maar niet meer over rijden? Is de wereld zo zwart / wit. Als je fout doet op het 1, betekend het dan automatisch dat al het andere ook slecht is? Of ligt er toch meer tussen. En kan een pedofiel wel heel goed zijn in paaseieren schilderen bv. En als hij in de gevangenis paaseieren schildert voor ouderen, is dat dan slecht!? Mag dat dan niet? Wordt de paasei dan minder mooi?
Naja, deze vragen bedacht ik me na het lezen van de stelling. Maar ik twijfel nog steeds over mijn deel 2 antwoord haha. Het is namelijk ook heel persoonlijk. Ik vind harry potter zo leuk, dat laat ik niet liggen, hoewel ik het echt echt niet eens ben met haar. Dus ja, heel erg lastig.