Oh help! Haha niet m'n sterkste kant, dus please help me evt beter verwoorden.
In Europa, en ook Nederland, ver-extremen alle groepen mensen. Als je niet een mening hebt , over een willekeurig item/issue. Ben je direct 'van het andere kamp'
Ik ben het er mee eens. Ik zie mensen op gebied van politiek, religie maar eigenlijk gewoon in allerlei standpunten, zelfs op werk, heel zwart - wit. Je kiest het een of het ander. Gepaard met veel geweld. Zie de rellen in NL, zie ook dat tieners dus iemand vermoord hebben omdat hij op mannen viel, maar zelfs tieners in NL die een dodelijke klopjacht maken op mogelijke pedofielen. Je bent of het een of het ander. Het grijze gebied lijkt weg.
Je moet ook overal een mening over hebben, heb je het niet. Ben je automatisch 'van het andere kamp'.
Dat vind ik jammer. Ik heb gewoon niet overal een mening over, 1. Ik kan niet alles weten, 2. Het kost vaak best wel veel tijd je in een bepaald onderwerp te verdiepen en 3. Niet alles in de wereld interesseert me direct. Soms heb ik , heel egoïstisch, even een ziek kind of een drukke dag op werk, en geen zin om me dan ergens weer in te moeten verdiepen.