Nescio Het gekke is dat het 1 op 1 wel goed gaat. Ze heeft best vaak een speelafspraakje, wordt uitgenodigd voor feestjes... Het meisje dat gisteren zei dat ze niet mee kon doen, is hier vorige week nog geweest...
Ook in andere contexten redt ze zich wel. Bijvoorbeeld tijdens de BSO (vroeger, nu halen we ze altijd op tijd op), met de scouts en tijdens de zomer op kamp maakt ze makkelijk contact en speelt ze fijn. Dat maakt het voor mij zo moeilijk om de vinger op te leggen, wat is er in die schoolcontext dat ze zich buitengesloten voelt/buitengesloten wordt?
Klinkt voor mij toch alsof de sfeer in de klas gewoon niet helemaal goed zit, dat er een cultuur is ontstaan waarin buitensluiten voorkomt, meidengedoe... Dat zijn best thema's waar een juf meer aandacht aan zou kunnen besteden dan, hopelijk helpt dat. Ergens ook wel geruststellend toch, dat je weet dat het niet aan E. ligt, dat ze op andere momenten wel prima met andere kinderen speelte?