Even een upje van dit topic. Het blijkt dat het uitsluitgedrag en pesten helemaal terug is. E. mag met bepaalde meisjes niet meespelen, en als ze meespeelt moet ze precies doen wat ze zeggen. Doet ze dat niet, beginnen ze te dreigen: 'ik haat jou', je mag nooit meer meedoen', 'als je dit niet doet kom je niet op mijn feestje', etc.. Blijkbaar huilt ze vaak op de speelplaats 😢
De juf die toezicht houdt kon het zelfs niet meer aanzien en is naar de klasleerkracht gestapt. Zij viel van haar stoel, omdat E. in de klas heel vrolijk is en met iedereen overweg lijkt te kunnen.
Het erge is: ik wist er dus ook niks vanaf. Ik wist niet dat het zo erg was, omdat E. er heel luchtig over doet. Ze heeft ook genoeg vrienden in andere groepen/klassen met wie ze ook vaak speelt. Maar blijkbaar is er tussen die meisjes van alles gaande. Ze durft hiermee wel naar de juf van de speelplaats te gaan, maar niet naar haar eigen juf. De eigen juf heeft haar nu gezegd dat 'iedereen achter haar staat', en dat ze het gewoon moet komen zeggen. E. heeft beloofd dit te zullen doen. Ze zei gisteren ook een paar keer: 'iedereen staat achter mij, mama.' Haar zus komt ook vaak bemiddelen en de vrienden van haar zus ('grote jongens') nodigen haar ook vaak mee uit om mee te spelen. Dus ik denk wel dat er genoeg 'tegenwicht' is. De juf van de speelplaats is al naar 1 van de ouders gestapt en die heeft haar dochter er flink op aangesproken, zo streng blijkbaar dat ze in tranen uitbarstte. Goed dan, want dit gezeik moet stoppen. Ik haat pesten zo erg.