Overigens heeft E. ook periodes dat ze bijna niets eet, of dat ze 'opeens' groente weigert. Van de 3 is zij de 'moeilijke' eter. Ze laat idd ook vaak haar groentes liggen en eet de puree en het vlees/vis dan wel volledig op en daar wil ze dan meer van. Of idd witte rijst of witte pasta en dan maar een klein beetje saus. Maar omdat de andere 2 wel goed eten (A. is pas 3 dus dat kan nog veranderen) heb ik dan niet de neiging speciaal iets voor haar te koken dat ze wel lekker vindt . Ze krijgt ook geen boterham ofzo. Ze hoeft zeker niet alles op te eten, als ze na twee muizenhapjes klaar is is dat prima, maar geen alternatief.
Welke gerechten zijn bij jou thuis een succes?
Mijn jongste is heel erg " wat een boer niet kent". Die eet en probeert niks nieuws en verafschuwd nieuwe texturen.
Mijn oudste is veel makkelijker. Die is naast de grote p, pizza, pasta en patat ook gek op sushi, hartige taart en hutspot.
Wat ze beide goed eten
Pasta met spinazie
Mousaka verspakket met vegagehakt.
Lasagne
Pasta met tomatensaus en courgette.
Rode linzensoep
Tomatensoep
Witlofsalade doet het bij de oudste 3 erg goed. Maar over het algemeen eten ze haast alles
Pizza, patat en pannenkoeken
Verder eten ze graag:
- hutspot
- spinazietaart
- snijbonen/sperziebonen
- wrap kipsalon
- Mexicaanse wrap
- ovenschotels met broccoli, bloemkool en prei (maar dan lust een van de drie het wat minder)
- lasagne
- surinaamse bami
- pasta alfredo
We koken tegenwoordig vaak recepten van Lekker en Simpel.
Sindsdien eten we gevarieerder en vinden ze meer dingen lekker
Met doperwten, andijvie en soep maak je ze alle drie (helaas) niet blij.
[verwijderd]
Kale pasta
AVG
Friet
Pizza
Italiaanse plaattaart
Pannenkoeken
Kale wrap
Gebakken ei
- Bijgewerkt
De jongste eet: spaghetti, soep (alle soorten) en pizza en pannenkoeken.
De oudste eet eigenlijk alles en ook goed. Alleen spinazie echt niet.
Wat sowieso goed gaat:
rode kool/sperziebonen/mais/tuinbonen/witte bonen in tomatensaus/rode bieten met gebakken aardappelen (krieltjes/ovenaardappelen ofzo) met iets van kabeljauwburger/hamburger/rundervink/kaasburger of toscaanse carre ofzo
Falafel met naanbrood (en rode bieten, uit, mais, paprika, feta, baba anousch)
Wraps met gehakt of kip (burrito's)
Taco's met gehakt of kip
Gevulde paprika met gehakt en rijst
Boboti
Quiche
Nasi of bami met gehaktballetjes uit de slowcooker of kip saté uit de slowcooker
Patat
Pizza
Pannenkoeken
Mexicaanse ovenschotel/burrito's
Alle soorten pasta/ovenschotels
NIet goed: alle soorten stamppotten (Maar eten we wel eens) en gekookte aardappelen (eten we ook nooit)
Ik probeer één keer per week AVG te eten, één keer per week pasta, één keer per week iets met rijst, één keer per week iets met vis, één keer per week vega, dan nog vaak een ovenschotel en iets van soep. Ik probeer vaak nieuwe recepten.
Ik merk dat de oudste hierdoor ook makkelijk alles lust en in elk geval alles proeft. De jongste daarentegen niet. Die zegt bij alles JAKKES ik vind dit een beetje vies en eet vrijwel niks haha
En wij zijn met eten dus heel streng. Je proeft minimaal 3 happen en als je het niks vindt dan eet je ook niets. Ik ga niks anders maken en je krijgt ook geen boterham. Maar ik probeer dus wel elke week in elk geval één a twee keer iets te eten wat ze vrij makkelijk eten net zoals @Vulpen. Al licht het bij de jongste nu aan zijn bui. Soms vindt hij zelfs ineens spaghetti vies haha.
Oh ja wortel, cherrytomaat, paprika, komkommer rauw eten ze hier ook goed! Dat geef ik al een beetje door de dag heen. Zeker bij de jongste nogal nodig.
- Bijgewerkt
Hier zijn de kinderen dol op:
- pizza
- pannenkoeken
- tagliatelle met zalm
- spaghetti
- spruitenstampot
- sushi
- chili con carne
- krieltjes met kipkluifjes en broccoli
- nasi goreng
- frietjes met frikandel of kipnuggets
- bami soep
En zo zijn er eigenlijk nog wel meer dingen die ze lekker vinden sn goed eten.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Eten is lastig hier. Wat ze sowieso wel eten:
- gekookte macaroni zonder iets erop
- parmezaanse kaas (de jongste eet wel meerdere soorten kaas)
- friet en kipnuggets
- ei
- rode bieten
- natuuryoghurt (de oudste met een beetje suiker)
- appelmoes
en dat is het zo’n beetje.
Qua gerechten, Die hier altijd een succes zijn:
- pasta met spinazie en kip
- zelfgemaakte frieten met cordon bleu
- een gegrild stukje vlees maar vooral niet well done want dat vinden ze niet lekker, medium wel.
- zalm met tomaten uit de oven met rijst
- zelfgemaakte Romige tomatensoep met gehaktballetjes
- quiche lorraine
- pannenkoeken
- rijstsalade
voor de rest is het heel lastig. De oudste lust geen kaas (behalve parmesan) dus alle soorten gratin etc en alle gerechten met kaas is een no go
toch probeer ik steeds nieuwe dingen uit, de oudste wil het vaak niet eens proeven maar ik geef niet op
pizza: ze eten alleen burgerpizza, voor de rest willen ze soms even proeven maar eten het lang niet altijd op
[verwijderd] een van de mijn kinderen houdt ook niet van kaas op (oven)gerechten.
Wat ik doe is altijd een stuk ‘kaasvrij’ te houden en dat stukje neemt zij dan.
Zo kunnen wij het gewoon eten en hebben we even geen gezeur :-)
[verwijderd]
smax haha heb ik al geprobeerd maar werkt hier helaas niet
[verwijderd] Ah jammer! Ik was het gezeur zo zat, dus dan maar dit. Dan is het eten gelijk een stuk gezelliger
Spaghetti
Lasagne
Pasta met tomatensaus en groente
Ovenpasta met mozzarella
Rijst, gehaktballetjes, courgette en tomatensaus
Tagliatelle met tomatensaus
Bloemkoolschotel
Goulash
Pannenkoeken
Burritos
Vooral dingen met tomatensaus dus.
Mamabeertje Bloemkoolschotel
Wat houdt deze precies in?
Vulpen
https://www.keukenliefde.nl/bloemkoolschotel-met-gehakt/
Is ook leuk voor de kinderen om mee te helpen. Schijfjes in de schaal leggen, kaas erover strooien.
Hier krijgt zoon 4 nu wat voorkeur. Maar mag echt niet klagen wat m'n kids allemaal lusten.
Wat er nu echt super goed in gaat zijn prakkies ook vooral bietjes met aardappelen en iets van vlees.
Macaroni ook gewoon met groente erin.
Gekookte wortels met aardappelkroketjes en vissticks uit de airfryer oid.
Chicken tonight hawai met extra groente.
Kip Madras met extra groente en appel.
[verwijderd]
Mie met garnaaltjes en zoetzure saus.
Pasta met tonijn.
Zelfgemaakte pizza.
Hachee met stoofperen en aardappeltjes, nasi, pasta pesto met spinazie feta kaas en tomaatjes, Afrikaanse rijst, curry met noodles, marokkaanse kip, harira, iskendir kebab, Indonesische rijsttafel, gehaktballetjes met gebakken aardappelen en broccoli, pompoen soep met kip wraps.
eigenlijk lusten mijn kinderen alles wel en ik hou enorm van koken dus een goede combo.
Hooyo-shimbir ik dacht even dat dit het topic "wat gaan jullie vanavond eten" was, en dacht... Wauw!!! Succes!!
Kleine meid doet steeds moeilijk met eten, regelmatig wil ze liever een boterham of een heel klein beetje terwijl ze altijd een grote eter is geweest en eigenlijk alles lustte.
De 3 p's zijn natuurlijk favoriet, al is kleine meid ook niet zo heel fan van patat.
Zodra het pasta oid is begint de oudste ook al gauw te mopperen. Voor het eerst weer een pan soep gemaakt voor morgen, alleen Chinese tomatensoep willen ze eten, en daar kijken ze dan wel weer erg naar uit.
Voor de moeilijkere eters; wij deden de pasta saus wel eens door de blender. Geen stukjes
Niet ideaal natuurlijk maar als ze dan wel hun groene eten..