Gewoon benieuwd, bij welk eten weet je dat er niet geklaagd gaat worden en dat er zonder morren gegeten gaat worden?

Hier bijvoorbeeld:

• gekookte aardappelen, vissticks en broccoli
  • gekookte aardappelen, vegetarische kipschnitzel/ei en doperwten
  • aardappelen en pastinaak uit de oven en basic-vegaballetjes
  • soortgelijk eten maar dan met doperwten of bloemkool
  • bami met spruitjes en des (en schep pindakaas)
  • pompoensoep
  • erwtensoep
  • soep in het algemeen

Vast ook nog andere dingen maar die weet ik zo even niet. Handig om dat hier vast te leggen. Ik probeer altijd wel minimaal 1 à 2x in de week wat te maken wat sowieso iedereen lust.

Naast pannenkoeken, pizza, friet, Chinees en Grieks 😜
Wortelenstamppot met rundervinken
bloemkool met zalm en aardappelpuree
biefstukpuntjes (gemarineerd) met ovengroente en krieltjes
kipkrokant schnitzel met aardappeltjes en sperziebonen
noodles met Indonesische kip met wokgroente
Burritos
Roti
kipshoarma met pitabroodjes
vissticks met gekookte aardappels en spinazie

Dat was het zo ongeveer geloof ik.

Pannenkoeken, friet, pizza, stamppot (behalve met zuurkool), taco's, tomatensoep. En dat was het grotendeels wel.
Vrijwel altijd commentaar op ieder ander eten.

Ook heel jaloers! De oudste drie lusten alles maar de jongste is een moeilijke eter. Zelfs pannenkoeken, pizza en patat hoeft ze niet. Het enige wat ze echt goed eet:

Chili con carne (met vegagehakt)

Dus tegenwoordig eten we dat bijna wekelijks 😅 Soms eet ze ook nog:

Spinazie met aardappelen
Pasta pesto

Ligt eraan;
Als ze trek heeft eet ze alles als ze geen trek heeft heeft ze niks. Ongeacht wat ik neer zet

Heel veel sws aardappels en vlees en de meeste groenten. Verdere favorieten naast de 3 p's zijn pasta met tomatensaus, Italiaanse traybake, Mexicaanse ovenschotel, burrito's en pompoensoep

• [verwijderd]

Bij mijn oudste wisselt het.

Jongste: zoete aardappelen
Kale wrap
Gebakken ei
Pizza

Boerenkool is favoriet, liefst met worst (na patat, pannekoeken en pizza)
Bloemkool met aardappelen en vegaballetjes liefst met kaassaus erbij.
Broccoli met aardappelen en zalm of vissticks.
Nassi met satésaus en kroepoek.
Boontjes met aardappelen en vlees.
Pasta willen ze liefst kaal, zonder saus een groente(moeten eerst altijd beetje met saus en groente).
Rauwe andijvie stamppot met spekjes

• [verwijderd]

De kinderen zijn betere eters dan ik 🙈
Maar wat zij graag eten:

• alle soorten vlees behalve cordon bleu en de kipsate schnitzel van de ah.
  • alle soorten aardappelvarianten behalve gekookt
  • F eet tegenwoordig gelukkig ook rijst, maar alleen als er satesaus bij zit. (Of mayonaise.. 🤦‍♀️)
  • erwtensoep
  • tomatensoep
  • pannenkoeken
  • pizza
  • friet
  • noodles
  • qua groenten eigenlijk alleen doperwtjes en boontjes die ze beiden zonder problemen eten, de rest wisselt.

Honkeytonk Ohh wat ben ik jaloers op jullie.

Dat was natuurlijk niet de bedoeling 🙈 Maar misschien kunnen we een rode draad ontdekken van wat de meeste kinderen lekker vinden en blijkt dat precies iets wat je nooit maakt?

Andijviestamppot met vega-spekjes/ei is hier ook een favoriet! Alleen heeft jongste dat laatst in 4x allemaal weer uitgespuugd 's avonds dus voorlopig hoef ik het even niet...

Ze eten alles, maar alles met pasta en rijst is sowieso een succes.

Nasi
Rijstgerechten
Pasta
Aardappelen, groente, vlees
Ovenschotels...

We zijn zeer verwend, onze kinderen lusten alles. Textuur maakt ze ook niet veel uit. De oudste heeft sinds kort problemen met peulvruchten (bonen, kikkererwten, linzen), maar de anderen en wij eten dat graag.

Pasta pesto kip, met tomaat en mozzarella ernaast.
Surinaams.
Sucadevlees met aardappels en boontjes.
Pittige boontjes met rijst en kip.
gewone pasta.
Aardappels met broccoli en kippenvleugeltjes.
Indische gehaktballen met rijst en groente.
Zelf gemarineerde slavinken met daaronder spitskool en ui, met daarbij rijst en een salade.

Niet echt gerechten maar, komkommer, tomaat en rauwe wortel gaat er goed in, dus over de gehele dag door geef ik hem dat zodat hij genoeg groente binnen krijgt.

Kale aardappelen met nep kaas (violife vegan mozzarella rasp)
Kale penne met nep kaas (zelfde)
Kale rijst met nepkaas

Poffertjes (vegan)
Frietjes

Verse tomatensoep
Bloemkool met gehaktbal

Taco’s
chili con carne
spinazietaart
spinazie gnocchi
spaghetti bolognese/carbonara/pesto
penne quatro formaggi
lasagne
nasi
bietensalade
linzencurry
couscous
Kippensoep

• [verwijderd]

Dat zou een heel kort lijstje worden, want R. is een moeilijke eter. Eigenlijk alles waarbij er verschillende voedingsmiddelen/ingrediënten door of tegen elkaar liggen eet ze niet. Dus geen sausen bij pasta of rijst, geen stoofpotjes, geen soepen, geen wraps, geen chilli con carne of andere bonengerechten, geen hartige taarten, enz.

Wij eten veel aardappelen met een van de groenten die R. lust en dan vlees (bio), een vleesvervanger of een gekookt ei. Dat wisselen we een beetje af met dingen die R. niet lust, maar die wij wel lekker vinden. Vaak kan ik daar dan wel wat ingrediënten van achterhouden voor ik het in een mengsel/saus doe. Dan kook ik bijv. sperziebonen, hou er een schep voor R. van apart en de rest gaat door de saus of ovenschotel. Als we pasta eten, eet R. droge pasta met wat geraspte kaas erover. Ze krijgt er dan de groente bij die wij in onze pastasaus hebben. En als dat niet lukte of ze die ook niet lust, krijgt ze er een stuk komkommer en/of snoeptomaatjes bij. Ze miet daarnaast wel van alles wat proeven.

[verwijderd] Wij eten veel aardappelen met een van de groenten die R. lust en dan vlees (bio), een vleesvervanger of een gekookt ei. Dat wisselen we een beetje af met dingen die R. niet lust, maar die wij wel lekker vinden.

Als je naar mijn lijstje kijkt, zie je dat dit overeenkomt met ongeveer de helft van mijn lijstje 😉

Jongste lust hier wel bijna alles, zolang er maar niet te veel kruiden in zitten. Oudste lust bij pasta en rijst en dergelijke vaak één of twee ingrediënten die ze er dan uit gaat lopen vissen en daarna gaat lopen zeuren om meer. Dan eten we bijvoorbeeld gnocchi en dan eet zij: vegagehakt, gnocchi, mozzarella, en dan wil ze daarna dat per se nog erbij hebben, terwijl ze nog een bord vol courgette en champignons en zo heeft liggen 😉

Overigens heeft E. ook periodes dat ze bijna niets eet, of dat ze 'opeens' groente weigert. Van de 3 is zij de 'moeilijke' eter. Ze laat idd ook vaak haar groentes liggen en eet de puree en het vlees/vis dan wel volledig op en daar wil ze dan meer van. Of idd witte rijst of witte pasta en dan maar een klein beetje saus. Maar omdat de andere 2 wel goed eten (A. is pas 3 dus dat kan nog veranderen) heb ik dan niet de neiging speciaal iets voor haar te koken dat ze wel lekker vindt 😬 . Ze krijgt ook geen boterham ofzo. Ze hoeft zeker niet alles op te eten, als ze na twee muizenhapjes klaar is is dat prima, maar geen alternatief.