Dat zou een heel kort lijstje worden, want R. is een moeilijke eter. Eigenlijk alles waarbij er verschillende voedingsmiddelen/ingrediënten door of tegen elkaar liggen eet ze niet. Dus geen sausen bij pasta of rijst, geen stoofpotjes, geen soepen, geen wraps, geen chilli con carne of andere bonengerechten, geen hartige taarten, enz.
Wij eten veel aardappelen met een van de groenten die R. lust en dan vlees (bio), een vleesvervanger of een gekookt ei. Dat wisselen we een beetje af met dingen die R. niet lust, maar die wij wel lekker vinden. Vaak kan ik daar dan wel wat ingrediënten van achterhouden voor ik het in een mengsel/saus doe. Dan kook ik bijv. sperziebonen, hou er een schep voor R. van apart en de rest gaat door de saus of ovenschotel. Als we pasta eten, eet R. droge pasta met wat geraspte kaas erover. Ze krijgt er dan de groente bij die wij in onze pastasaus hebben. En als dat niet lukte of ze die ook niet lust, krijgt ze er een stuk komkommer en/of snoeptomaatjes bij. Ze miet daarnaast wel van alles wat proeven.