De jongste eet: spaghetti, soep (alle soorten) en pizza en pannenkoeken.
De oudste eet eigenlijk alles en ook goed. Alleen spinazie echt niet.
Wat sowieso goed gaat:
rode kool/sperziebonen/mais/tuinbonen/witte bonen in tomatensaus/rode bieten met gebakken aardappelen (krieltjes/ovenaardappelen ofzo) met iets van kabeljauwburger/hamburger/rundervink/kaasburger of toscaanse carre ofzo
Falafel met naanbrood (en rode bieten, uit, mais, paprika, feta, baba anousch)
Wraps met gehakt of kip (burrito's)
Taco's met gehakt of kip
Gevulde paprika met gehakt en rijst
Boboti
Quiche
Nasi of bami met gehaktballetjes uit de slowcooker of kip saté uit de slowcooker
Patat
Pizza
Pannenkoeken
Mexicaanse ovenschotel/burrito's
Alle soorten pasta/ovenschotels
NIet goed: alle soorten stamppotten (Maar eten we wel eens) en gekookte aardappelen (eten we ook nooit)
Ik probeer één keer per week AVG te eten, één keer per week pasta, één keer per week iets met rijst, één keer per week iets met vis, één keer per week vega, dan nog vaak een ovenschotel en iets van soep. Ik probeer vaak nieuwe recepten.
Ik merk dat de oudste hierdoor ook makkelijk alles lust en in elk geval alles proeft. De jongste daarentegen niet. Die zegt bij alles JAKKES ik vind dit een beetje vies en eet vrijwel niks haha
En wij zijn met eten dus heel streng. Je proeft minimaal 3 happen en als je het niks vindt dan eet je ook niets. Ik ga niks anders maken en je krijgt ook geen boterham. Maar ik probeer dus wel elke week in elk geval één a twee keer iets te eten wat ze vrij makkelijk eten net zoals @Vulpen. Al licht het bij de jongste nu aan zijn bui. Soms vindt hij zelfs ineens spaghetti vies haha.
Oh ja wortel, cherrytomaat, paprika, komkommer rauw eten ze hier ook goed! Dat geef ik al een beetje door de dag heen. Zeker bij de jongste nogal nodig.