Toch6
Ik wilde haar wekker aanzetten en zag dat ze rare pop-up meldingen had, dus ik ben haar tablet gaan nakijken op virussen en wat dieper ingegaan in oa haar browsergeschiedenis.
Maar wat een rollercoaster is dit zeg.. opvoeden is lastig. 😬
Ik kom thuis, en ze zat huilend op de bank en had een brief geschreven met erkenning, excuses en de volledige verantwoordelijkheid voor wat ze heeft gedaan. Daar hecht ik wel veel waarde aan, dus ik ben verder met haar gaan praten. Er kwam eigenlijk uit dat ze het wel probeert met haar huiswerk (en dat kan ik ook zien) maar het halverwege op geeft omdat ze van mening is dat ze het toch niet kan. En tja, dat is moeilijk om toe te geven, want faalangst, dus dan doet ze het stiekem.
Ik laat het gesprek met de juf vandaag dus wel gewoon doorgaan, want de basis zit nog steeds in de faalangst. We hebben afgesproken dat we haar huiswerk voortaan samen maken, zodat ik én zicht heb op wat ze doet, maar ook kan helpen waar nodig.
En ja, ze is verder haar tablet voorlopig kwijt, de precieze duur is afhankelijk van hoe het de aankomende tijd gaat..