• [verwijderd]

Ik hoor de meiden de laatste tijd steeds vaker klagen over onhaalbare huiswerkdoelen in Gynzy, en ik wil even polsen of jullie dezelfde soort ervaringen hebben of dat het aan mij ligt dat ik dit echt abnormaal vind.

Ze moeten een X aantal rekendoelen per week minimaal 85% voltooien en als ze dat niet voor maandag af hebben moeten ze nablijven.
Ik begrijp dat de druk wordt opgevoerd om leren om te gaan met huiswerk maken met het oog op de middelbare school, maar het systeem waarop dit werkt vind ik eigenlijk niet echt oké..

Zoals ik begrijp van de kinderen verdienen ze 3% per goed antwoord, maar er gaat 8% af bij een fout antwoord.
Even krom gezegd, kinderen die moeite hebben met de stof en meer fouten maken zijn dus veel langer bezig met hun huiswerk dan kinderen die alles goed hebben. M kan gewoon niet rekenen en loopt nu al 3-4 weken achter, terwijl ze zeker een 60-90 minuten per dag aan haar doelen werkt. Ter vergelijking: een kind wat goed is in rekenen zou met een uur per week klaar kunnen zijn.
Nu moet ze morgen dus nablijven omdat ze het niet ingehaald krijgt vanwege een te veel aan foute antwoorden, en ik ben in staat om een hele boze mail te gaan sturen 😬
Ben ik gek dat ik dit niet normaal vind?

[verwijderd] Heeft elk kind dezelfde doelen?
    Ze moeten ook inhalen vanwege de lockdown en misschien speelt dit ook nog mee, dat ze de ambities nu wat hoger leggen: https://www.onderwijsinspectie.nl/actueel/nieuws/2021/04/09/veel-leerlingen-leren-niet-zo-goed-rekenen-als-ze-zouden-kunnen

Maar een uur per dag aan alleen al rekenen is natuurlijk ontzettend veel. Ik zou geen boze mail sturen maar gewoon vragen hoe de school hiernaar kijkt en aangeven dat het voor M. echt te veel is zo.

[verwijderd] Ik zou contact opnemen met school. Gewoon even bespreken hoe het gaat en wat de mogelijkheden zijn. Want dit lijkt me niet reëel, maar weet de meester/juf hier het fijne momenteel wel van.

[verwijderd] 60-90 minuten per dag aan haar doelen werkt

Zo lang huiswerk per dag vind ik op de basisschool echt te lang. Hier is het 10-30 minuten, afhankelijk van wat het is (gr 6 en 7).
        L afgelopen 2 weken wel meer maar ze moet dinsdag spreekbeurt doen en is daar heel serieus mee 😉

Dat de een langer doet over hetzelfde is niet gek (interesse, werkhouding, concentratie) maar dit

[verwijderd] Zoals ik begrijp van de kinderen verdienen ze 3% per goed antwoord, maar er gaat 8% af bij een fout antwoord.

is zeer demotiverend. Ik zou zeggen vast aantal sommen, kijk op school waar/welke fouten zitten. Niet doorgaan tot zoveel procent goed bij iets wat niet te stampen valt. Als het nou topo of engels is is dat ook weer anders in mijn ogen.

Overigens geen ervaring met gynzy. Huiswerk is hier ouderwets boeken/papierwerk

• [verwijderd]

Vulpen ja voor zover ik weet wel.. het is ook pas echt sinds de lockdown, hiervoor hadden ze geen huiswerk. Het is aan alle kanten inhalen, dus naast Gynzy ook even 3 toetsen per week van vakken die in de lockdown genegeerd zijn 😒

Femkes ik heb haar tablet niet bij de hand maar kan thuis wel inloggen en precies zien hoeveel ze er aan gewerkt heeft en aan de hand daarvan ga ik wel even in gesprek denk ik..

Toch6 ik vind die strafprocenten echt niet oké. Als ze 3 vragen goed hebben en de 4e fout zijn ze bijna alle vooruitgang al kwijt en is alle tijd die ze geïnvesteerd hebben voor niks. 2 foute vragen en ze hebben al een achterstand, zo komen ze nooit aan 85%.
          Ik ben eigenlijk gewoon geneigd het vanavond maar te maken voor haar, maar daar leert ze niks van 😶

[verwijderd] die vreselijke strafpunten heb je ook met snappet.
            Mijn dochter is er zo klaar mee dat ze nu al niet meer wil. 🙈 ze zit in groep 4.
            Als docent kan je ook zien hoeveel tijd een kind heeft besteed. Alleen naar het percentage kijken vind ik echt slecht!
            En dan nog straf krijgen ook terwijl je zo je best hebt gedaan en lang hebt gewerkt.
            Ik had de leerkracht over de tafel getrokken denk ik...

• [verwijderd]

June zo denk ik er dus ook over.. Ik wil alleen niet 2 maanden voordat ze klaar is met school alsnog de zeikmoeder gaan worden 😬
              Het is ook gewoon een stukje frustratie omdat ik M zo lang heb zien worstelen met rekenen en ze er nu alsnog op gestraft wordt.. ze heeft haar eindadvies, laat haar met rust. Ieder kind zijn eigen kwaliteiten.

[verwijderd] Zoals ik begrijp van de kinderen verdienen ze 3% per goed antwoord, maar er gaat 8% af bij een fout antwoord.

Dat is toch veel te hoog percentage als je het fout hebt! Vind het ook geen goede stimulans zo. Hoe creëer je faalangst 🙄
                Ik zou er persoonlijk ook wat van zeggen. Zo krijgt ze het toch nooit af? En dat ze daarvoor moet nablijven slaat nergens op 🤐 nog extra straf bovenop.

[verwijderd] ik vind het belachelijk om een kind te gaan straffen als ze fouten heeft gemaakt. Daar leert ze niets van en werkt zeer demotiverend. De leerkracht kan wel signaleren aan de hand van zo'n systeem dat er meer uitleg nodig is of aandacht als er veel fouten worden gemaakt, maar nablijven... vind ik echt van de zotte.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nescio ik heb de leerkracht gemaild dat ze niet gaat nablijven en dat ik wil dat er een ander doel gesteld gaat worden, dus ipv een X aantal percentages een X aantal minuten per dag. Ze is heel erg gevoelig voor faalangst en haar emotionele gezondheid gaat gewoon voor rekenen. Ze belt morgen terug en dan gaan we kijken naar een oplossing want ze is het met me eens dhoeveelheid stress die het M op levert niet oké is.

• [verwijderd]

Ysabella ze komt net binnen, keurig op de normale tijd dus geen nablijven 😊

• [verwijderd]

Ik ben zó boos op M! 😡
                    Het hele verhaal blijkt gewoon heel anders in elkaar te zitten. Zoals ik het gezien heb was gebaseerd op wat ik in haar screentime app kon zien, dat ze dus echt heel erg veel tijd heeft besteed aan haar huiswerk. Nu kom ik er net per toeval achter dat ze via diezelfde weg ook naar YouTube kan en die app dat niet registreert maar wegzet als huiswerk. Mevrouw is zo zielig want ze zat met barstende hoofdpijn 2 uur aan haar huiswerk? Nee, ze heeft gewoon gelogen en zat sims-hacks te kijken. 😡
                    Die stress van de afgelopen dagen die ik aan heb gezien als faalangst lijkt niks meer te zijn dan een gewetenskwestie, want natuurlijk krijg je het niet af als je stiekem iets heel anders aan het doen bent!
                    Ik voel me echt genaaid. Ik heb haar gecomplimenteerd voor haar inzet, haar vertrouwd en verdedigd, terwijl ze gewoon glashard stond te liegen tegen me.

Ik ben echt woedend en in staat haar juf te mailen of ze niet de hele week mag nablijven.
                    Wordt een leuk gesprek morgen..

Jullie nog creatieve ideeën voor een passende straf toevallig?

[verwijderd] slim kind.🙃

Ik zou haar gewoon niet meer op de computer/laptop/tablet/telefoon laten voor een x periode. En ik zou de juf mailen en alles uitleggen zodat ze kan nablijven. Want de juf zit nu te bedenken hoe ze het voor haar kan oplossen terwijl er in weze niks op te lossen valt.

• [verwijderd]

Ysabella dat had ze al. Ze mocht haar tablet alleen nog maar gebruiken voor huiswerk 😒
                        Er gaat sowieso zometeen een mail uit naar juf, wilde die gisterenavond al sturen maar even gewacht tot de ergste emoties gezakt waren.

Wel slim van dr 😅
                          Maar je kan alleen tijd zien en niet aantal sommen?

Huiswerk beneden aan tafel voorlopig en elke 5 minuten kijken

[verwijderd] dat word dus langer niet op de telefoon/tablet. Goed dat je even gewacht hebt en vergeet niet, wij hebben dit soort dingen allemaal wel eens gedaan.🤪

• [verwijderd]

Ysabella ja ik weet dus niet meer hoe ik dit moet oplossen, want ze moet op haar tablet om huiswerk te maken. De enige optie die ik nog zie is wat @Toch6 zegt dat ik er dus de hele tijd bij moet blijven zitten om te controleren, maar daar heb ik ook vooral mezelf mee 😬
                            Voor nu kan dat wel, maar ze gaat over een paar maanden naar de middelbare school, dan wordt het een ander verhaal..

Ik vind het zo shit, ze is echt een goed kind en ik hoef bijna nooit boos te worden, maar wanneer het gaat om die tablet is het gewoon een ander verhaal. Altijd drama, stiekem gedrag en liegen, maar nu heeft ze zichzelf overtroffen. Ik weet dat ik zelf ook die leeftijd gehad heb en veel ergere dingen gedaan heb hoor, maar ik ben echt boos.

[verwijderd]
                            Wat ik altijd het ergste vond qua straf, mijn moeder werd niet boos, maar verdrietig en teleurgesteld. En vroeg dan: wat verwacht je nu zelf dat ik moet doen? Waarbij het nooit ging om het gedrag zelf, maar het liegen eromheen. Mijn moeder ging voor ons door het vuur en maakte dan ook heel duidelijk dat dat alleen kan als ze ons op dit soort dingen kon vertrouwen. Als ik zoiets had gedaan en het van tevoren had verteld, had ze erom gelachen en gezegd dat ik dus gewoon een dagje na moest blijven. Zo'n trucje zelf woog niet zo zwaar op zich en dan is straf (nablijven) prima en vond ze het niet nodig om er nog veel overheen te doen.
                            Maar als zij , net als jij nu, contact had opgenomen met de juf om me te helpen en dat was onterecht, dan liet ze het me zelf uitzoeken met de juf en dan verzonnen we samen een straf voor thuis.

[verwijderd] Nu kom ik er net per toeval achter dat ze via diezelfde weg ook naar YouTube kan

Hoe kwam je daae achter?