Ik hoor de meiden de laatste tijd steeds vaker klagen over onhaalbare huiswerkdoelen in Gynzy, en ik wil even polsen of jullie dezelfde soort ervaringen hebben of dat het aan mij ligt dat ik dit echt abnormaal vind.
Ze moeten een X aantal rekendoelen per week minimaal 85% voltooien en als ze dat niet voor maandag af hebben moeten ze nablijven.
Ik begrijp dat de druk wordt opgevoerd om leren om te gaan met huiswerk maken met het oog op de middelbare school, maar het systeem waarop dit werkt vind ik eigenlijk niet echt oké..
Zoals ik begrijp van de kinderen verdienen ze 3% per goed antwoord, maar er gaat 8% af bij een fout antwoord.
Even krom gezegd, kinderen die moeite hebben met de stof en meer fouten maken zijn dus veel langer bezig met hun huiswerk dan kinderen die alles goed hebben. M kan gewoon niet rekenen en loopt nu al 3-4 weken achter, terwijl ze zeker een 60-90 minuten per dag aan haar doelen werkt. Ter vergelijking: een kind wat goed is in rekenen zou met een uur per week klaar kunnen zijn.
Nu moet ze morgen dus nablijven omdat ze het niet ingehaald krijgt vanwege een te veel aan foute antwoorden, en ik ben in staat om een hele boze mail te gaan sturen 😬
Ben ik gek dat ik dit niet normaal vind?