[verwijderd] maar als jij dat mailadres nou oepsie kwijt bent?
Het lastige exen-topic
Pimpelmeesje ja precies.
[verwijderd]
Ik zou net als Pietje een koude zakelijke email opstellen dat vanwege de wet zoon een paspoort moet. Vooral niet benoemen dat je het ook wil gebruiken voor reisjes of zelfs het ziekenhuis. Dat triggert controle.
Als hij niet reageert of weigert of het onder bepaalde voorwaarde wil doen dan direct naar de rechter stappen en het zo regelen.
- Bijgewerkt
[verwijderd] lijkt mij een heel goed plan. Heel feitelijk bij een advocaat uitleggen wat de situatie is en vragen wat je kansen zijn. Als je je er echt niet goed bij voelt om zelf om verlenging van het paspoort te vragen zou je dit ook door de advocaat kunnen laten doen (lastig in te schatten wat handig is).
Een familielid van mij heeft in een vergelijkbare situatie gezeten en bij haar ging het aanvragen van eenzijdig gezag bijzonder gemakkelijk en snel. Ex zet zich natuurlijk niet echt positief neer door 2 jaar lang niet naar zijn kind om te kijken
[verwijderd]
Deliana
Dat zijn verhalen die ik graag hoor. En dat is precies de reden waarom ik hem dus 2 jaar om niks gevraagd heb. Zou fijn zijn als een rechter dat erin meeneemt.
Hij betaalt maandelijk nog alimentatie (een paar tientjes ), maar daar mag hij van mij mee stoppen als hij daarmee het gezag laat vallen. Ik weet dat het los staat van elkaar, maar misschien helpt dat.
[verwijderd]
Mijn ex is helemaal buiten beeld. Mijn oudste is wel erkend door hem, de jongste niet, hij heeft over beide kinderen dus geen gezag. En dat wil hij ook niet want hij is bang dat hij dan alimentatie moet betalen. Voor mij is het lekker rustig zo.
Maar de kinderen hebben echt hele verdrietige periodes en voelen zich door hem afgewezen.
Ze weten dat papa hen best mag zien maar dat hij wel eerst "naar de rechter" moet. Mediator mag ook. We hebben het zoveel jaar geprobeerd en hij houdt zich aan geen enkele afspraak. Had veel negatief effect op de kinderen. Na 6 jaar buffelen (en een hoop drama maar dat zal ik jullie besparen), heb ik ex verteld dat ik wacht op een brief van zijn advocaat. Hij wil er echter geen andere partijen bij hebben dus nu is het mijn schuld dat hij de kinderen niet ziet.
Een echte vader zal hij nooit zijn voor de kinderen maar dat hij alles weigert omdat het niet gaat zoals hij dat wil snap ik niet. Hoe kun je je kinderen zo makkelijk opgeven en jezelf dan ook nog het slachtoffer voelen??
[verwijderd] Ik snap dat ook nooit. De liefde die je voor je kinderen voelt. Ik kan mij niet voorstellen om ze nooit meer te zien. Hoe kun je daar mee leven?
[verwijderd]
Louelle81 nou inderdaad maar dan gaat het nog verder. Want ex vindt zichzelf het slachtoffer. Ik doe hem dit aan want ik nam de beslissing (tot advocaat oid). Zijn eigen aandeel ziet hij niet. Dat de kinderen het slachtoffer zijn ziet hij ook niet. Want wat voor eikel hij ook is, hij is wel hun vader. En hij is degene die de kinderen een vader ontneemt, niet ik.
[verwijderd] Dat doet ie idd zelf! Is toch altijd die grote ego die belangrijker is dan je eigen kids. Onbegrijpelijk.
[verwijderd]
Die lul heeft ze gewoon achter mijn rug om meegenomen naar het huis van zijn vriendin voor een kennismaking met haar.
[verwijderd] en nu? Hoe zijn de meiden eronder?
[verwijderd] woooww wat een hork!
[verwijderd]
Honkeytonk
Ysabella
Pietje1987
Ik ben zó pissig! Hij vind dat hij niks verkeerd gedaan heeft want de kinderen vonden het prima.
[verwijderd]
[verwijderd] oooh daar zou ik ook pissig over zijn
[verwijderd] pffffff geen woorden voor
[verwijderd] wow dat is echt slecht!
[verwijderd] nee!!!!! wat een eikel!!
[verwijderd] Nouja, echt geen woorden voor!
schudt hoofd
[verwijderd]
Dat de omgang was uitgebreid naar een dag in plaats van een middag, was voor 3 maanden op proef, en onder voorwaarde dat hij zich ook respectvol zou gaan opstellen en zich aan de gemaakte afspraken zou gaan houden. Dit was 5 weken geleden
Ik heb hem dus ook gezegd dat die proefperiode per direct weer beëindigd is, maar dat betekent wel dat de kinderen er wéér de dupe van zijn.
Dat wil ik ook niet, maar iemand die structureel mijn grenzen negeert en niet in staat is om in te zien dat dat een probleem is wil ik ook niet gaan belonen.