Het lastige exen-topic
Mijn ex heeft me al een paar dagen niet meer gebeld! Ik heb haar al weken op alles geblokkeerd, maar ze probeerde het dan vaak met andermans telefoon of privé nummer. En dan boos worden dat ik niet opneem, want "ik zit de hele dag te wachten om met jou te bellen". Ehh ja waarom in godsnaam doe je dat dan ook? (Ze weet dat ik een nieuwe vriendin heb). Ik word er ook altijd wel een beetje bang van als ze stil is. Dat ze iets aan het verzinnen is waardoor ze wel mijn aandacht MOET krijgen...
Nimue goed dat je haar negeert. Eerstvolgende keer dat ze toch weer begint heel duidelijk aangeven dat je niet wil dat ze nog contact met je op neemt. Doet ze dat toch kan je een melding maken bij de politie met het verzoek dat iemand een gesprek met haar gaat voeren. Je moet wel mazzel hebben met wie je dan voor je hebt, welk bureau, etc. want dit soort zaken hebben geen prioriteit bij de politie...
Nimue Ik word er ook altijd wel een beetje bang van als ze stil is. Dat ze iets aan het verzinnen is waardoor ze wel mijn aandacht MOET krijgen...
Herkenbaar. Wanneer het stil is, denk ik ook vaak 'stilte voor de storm'....
[verwijderd]
Mijn zoon en ik hebben al bijna 2,5 jaar geen contact meer met zijn vader. Hij heeft echter nog wel gezag en ik wil daar vanaf. Volgend jaar willen naar het buitenland op vakantie en heeft zoon een nieuwe ID-kaart nodig. Daar moet ik dan allemaal toestemming voor vragen.
Ik wil een advocaat gaan consulteren of het mogelijk is om eenhoofdig gezag aan te vragen. Maar alleen die eerste stap bezorgt me al een misselijk gevoel.
- Bijgewerkt
[verwijderd] waar ben je bang voor?
Waarom heeft zijn vader geen contact? Ik vind dat altijd zo erg.
[verwijderd] in het verleden heb ik haar meermaals kort en duidelijk gevraagd om te stoppen. Maar dan belde ze alsnog gerust 143x per dag. Nu ga ik nergens meer op in. Ik heb wel overwogen om de politie in te schakelen, maar ik wil liever niet nog meer onrust en woede veroorzaken bij haar.
[verwijderd]
Het is een iets te lang verhaal om helemaal uit te leggen. Maar het komt erop neer dat de nieuwe vrouw van zn vader een hoop onrust en discussie heeft veroorzaakt. Uiteindelijk heeft zij dit laten escaleren, door bij een overdrachtmoment mijn zoon achter gehouden als pressiemiddel om de confrontatie met mij aan te gaan. Dit is toen vanuit haar kant ook fysiek naar mij toe uit de hand gelopen.
Vanaf dat moment heb ik geweigerd om zoon daar nog op te halen. De bezoekregeling kon na een afkoelperiode weer starten, mits zijn vader hem ophaalde en terug bracht. En dat dan ook zonder met alcohol op achter het stuur te kruipen.
Dat heeft hij geweigerd en sindsdien hebben we niets meer gehoord.
Op het moment is het voor niemand fijn als hij weer omgang eist. Dus ik ben bang dat elke reactie vanuit mijn kant hem triggert dat wel te doen. En daarnaast ben ik bang dat de advocaten zeggen dat het niet mogelijk is om zonder flinke strijd eenhoofdig gezag te krijgen.
- Bijgewerkt
Jeetje [verwijderd] Wat heftig!
Ik zou een goede afweging maken over het belang van het eenhoofdig gezag. Volgens mij is dat namelijk echt heel lastig
Hoe vaak per jaar heb je je ex echt nodig? Weegt dat op tegen af en toe contact moeten zoeken voor een handtekening? Wat als hij toch weer omgang zou willen gaan opstarten? Is het bijvoorbeeld een optie om deze gang nog een paar jaar uit te stellen? Iets met liever geen slapende honden wakker maken ofzo
Sterkte met de afwegingen, lijkt mij loodzwaar
[verwijderd]
Nimue Ik snap het, maar dat lijkt me des te meer reden om - als ze toch door blijft gaan - tóch de politie in te schakelen.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
[verwijderd] heftig zeg! Kan je niet voor deze keer vervangende toestemming voor de id-kaart vragen bij de rechtbank? Mocht je dan over een tijdje alsnog eenhoofdig gezag aanvragen heb je dat ook op papier, dat hij nu niet in beeld is.
De voorwaarde voor het wijzigen van de achternaam 5 jaar is geen contact, en 2,5 jaar lijkt me dan ook wat kort in de ogen van de rechtbank?
Ik had eenhoofdig gezag en mijn ex had ze al ruim 1,5 jaar niet gezien, en 'beloofde' te veranderen en kreeg direct gezag toegewezen, geen proefperiode of niks, puur op zijn verzoek, ondanks mijn bezwaren.
En vergeet niet dat ook al zou jij eenhoofdig gezag toegewezen krijgen, hij nog steeds recht heeft op omgang als hij dat wil.
Ik snap goed dat je het wil hoor, maar ik vrees inderdaad wel dat het niet zonder enorme strijd zal gaan, en er best een kans is dat je inderdaad dingen gaat losmaken die je niet wil.
[verwijderd] pff dat is ontzettend heftig zeg. Vreselijk dat dat is gebeurd voor jouw en je zoon. Wat moet dat traumatisch voor hem geweest zijn. Hoe is hij eronder dat hij zijn vader al zolang niet meer heeft gezien?
Ik probeer het even om te draaien, elke keer als jij een handtekening nodig heb kan jij hem daarmee ook trigger geven om weer contact te willen. ( even vanuit jouw perspectief hè)
Ik denk dat het daarom juist helemaal geen gek idee is om het eenzijdig gezag aan te vechten. Ja het gaat pittig worden, maar daarna hoef je nooit meer een handtekening van hem te vragen.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Pietje1987 Is het bijvoorbeeld een optie om deze gang nog een paar jaar uit te stellen? Iets met liever geen slapende honden wakker maken ofzo
Dit is precies de reden waarom wij dus niet naar het buitenland kunnen. Ik verdom het om contact met hem op te nemen en hem om een handtekening te vragen. O.a. uit angst dat het hem triggert weer omgang te willen. Maar volgend jaar heeft zoon een paspoort nodig en dan heb ik en een handtekening EN het originele paspoort van ex nodig. Alleen van de gedachte dat ik dat moet aanvragen bij hem, word ik al misselijk. Maarja.. ik zal waarschijnlijk toch moeten, want een rechter gaat daar echt niet zomaar toestemming voor geven als ik het nog niet eens geprobeerd heb bij ex.
Ysabella Hoe is hij eronder dat hij zijn vader al zolang niet meer heeft gezien?
Hij weet inmiddels niet veel beter. Ik houd het wel levend voor hem, omdat ik niet wil dat hij niks van de situatie begrijpt, mocht hij toch weer naar zijn vader moeten. Maar inmiddels is hij al lang gestopt met vragen naar zijn vader. Daarbij helpt ook dat mijn man een enorm fijne stiefvader voor hem is.Ysabella Ik denk dat het daarom juist helemaal geen gek idee is om het eenzijdig gezag aan te vechten. Ja het gaat pittig worden, maar daarna hoef je nooit meer een handtekening van hem te vragen.
Dit is ook mijn idee, maar de vraag is of dit gaat werken. Waarschijnlijk pas wanneer hij niet of negatief op een verzoek van mij heeft gereageerd. Ik moet dan wel eerst een verzoek doen en dat laat mij al niet los.
[verwijderd] Maarja.. ik zal waarschijnlijk toch moeten, want een rechter gaat daar echt niet zomaar toestemming voor geven als ik het nog niet eens geprobeerd heb bij ex.
Kun je niet doen alsof je geen mogelijkheid hebt om contact te maken..? Weet niet waar hij is scenario?
[verwijderd]
- Bijgewerkt
iMoeder
Hij is te bereiken via mail. Ik heb ooit een rekeningnummer laten wijzigen op deze manier en dat is toen gelukt. Telefoon/whatsapp heeft hij mij geblokkeerd.
[verwijderd] in het kader van ‘eat that frog’ zou ik een zakelijke mail sturen dat zoon een paspoort nodig heeft en of hij ff alles wil opsturen. Als hij weigert, heb jij meer kans voor gezag. Als hij het goed vindt, heb jij vast een paspoort. (Begrijp heel goed dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is hoor!!)
[verwijderd]
Dit heb ik ook bedacht. Maar ik wil het toch even bij een advocaat checken. Aan de hand van dit topic, toch maar maar een afspraak bij de advocaat gemaakt.