Pietje1987 Is het bijvoorbeeld een optie om deze gang nog een paar jaar uit te stellen? Iets met liever geen slapende honden wakker maken ofzo
Dit is precies de reden waarom wij dus niet naar het buitenland kunnen. Ik verdom het om contact met hem op te nemen en hem om een handtekening te vragen. O.a. uit angst dat het hem triggert weer omgang te willen. Maar volgend jaar heeft zoon een paspoort nodig en dan heb ik en een handtekening EN het originele paspoort van ex nodig. Alleen van de gedachte dat ik dat moet aanvragen bij hem, word ik al misselijk. Maarja.. ik zal waarschijnlijk toch moeten, want een rechter gaat daar echt niet zomaar toestemming voor geven als ik het nog niet eens geprobeerd heb bij ex.
Ysabella Hoe is hij eronder dat hij zijn vader al zolang niet meer heeft gezien?
Hij weet inmiddels niet veel beter. Ik houd het wel levend voor hem, omdat ik niet wil dat hij niks van de situatie begrijpt, mocht hij toch weer naar zijn vader moeten. Maar inmiddels is hij al lang gestopt met vragen naar zijn vader. Daarbij helpt ook dat mijn man een enorm fijne stiefvader voor hem is.
Ysabella Ik denk dat het daarom juist helemaal geen gek idee is om het eenzijdig gezag aan te vechten. Ja het gaat pittig worden, maar daarna hoef je nooit meer een handtekening van hem te vragen.
Dit is ook mijn idee, maar de vraag is of dit gaat werken. Waarschijnlijk pas wanneer hij niet of negatief op een verzoek van mij heeft gereageerd. Ik moet dan wel eerst een verzoek doen en dat laat mij al niet los.