Persoonlijk denk ik dat die 300 euro makkelijk te halen is met de vaste groep hier. Dat zijn er zeker 40. Als deze 40 mensen 7,50 betalen dan zit je al op 300. Ik kan ook wat meer doneren en vast meerdere met mij๐Ÿ˜.

Vulpen klopt, verplichten is ook weer zo'n ding.... maar als 100 van die 473 leden nou eens 5 euro bijdragen kan avdk toch mooi een tijdje vooruit?

Louelle81 hm... je bent per donatie een euro(of meer) kwijt aan doneeractie.nl

De vorige keer doneerden mensen gemiddeld 7 euro en haalden we net genoeg voor een jaar binnen. Met dus meer actieve leden dan nu.

Dit was destijds de stand:

Die 415 euro hebben we niet uitgekeerd gekregen, maar een stuk minder dus vanwege hun fee.

Maar goed, we gaan het zien ๐Ÿ™‚ hopelijk valt het mee. Het leuke van doneeractie.nl is dat je tussendoor kunt zien hoe ver we al zijn met het totaalbedrag.

• Manque hebben hierop gereageerd.

Het maakt mij niet zoveel uit. Laatste tijd erg druk, dus meer meelezer. Ik wil wel weer doneren hoor

Manque Ik zie dat de kosten van doneeractie.nl nu zelfs wat hoger zijn dan ik had onthouden.

"Wij houden 6% commissie (plus transactiekosten ร  โ‚ฌ 0,85 per donatie) in over de donaties die via Doneeractie zijn gedaan. De kosten zijn exclusief 21% btw. De btw wordt alleen gerekend over de kosten en niet over het gehele gedoneerde bedrag."

Bij een donatie van 5 euro houden we dus 3,61 euro over, zie berekening hieronder:

5 euro - 6% = 4,70
      min 85ct transactiekosten = 3,85
      min 21% BTW over de kosten (24,15ct) = 3,61 euro

Om een bedrag van 300 euro over te houden (genoeg voor dekken vd kosten voor 1 jaar) moeten we 84 donaties van 5 euro krijgen, dus 420 euro ophalen.

Manque Misschien half half doen.

Sommige een tikkie en/of rek gegevens en sommige die anoniem willen blijven via doneer?

Vind dat ze enorm veel inhouden, zonde van het geld.

Manque ik vond het echt zonde.. ik geef mijn anonimiteit ten opzichte van jullie (Luc en jou) daar graag voor op...

Ik vind op zich beide opties prima, zie aan beide voor- en nadelen.

Het grootste nadeel van optie 1 is toch vrij veel geld 'kwijt'. Bij optie 2 vind ik het grootste nadeel het toegewezen krijgen van een maand, ook als het misschien niet uit komt.

Mijn privรฉ gegevens komen bij optie 2 (mijn telefoon maakte er al portie van, komt vast van de pizzapraat ๐Ÿ•) slechts bij twee mensen en ik vertrouw jullie daarin wel.

1.

Rietjesbeker Wat dat toewijzen van maanden betreft, dat hoeft niet per se zo te gaan. Daar zijn vast praktische oplossingen voor, bijvoorbeeld in 1x een paar maanden incasseren bij de ene helft vd mensen en dan in december nog een keer een paar maanden bij de andere helft.

Dat hele idee van donateurs per maand was dus ook omdat we dan zo'n leuke melding op de site kunnen zetten van "Deze maand is mogelijk gemaakt door Rietjesbeker en TanteTil" ofzo. En dat we dan dus vaste bedragen incasseren van 12,50 of 25 euro zodat we het streefbedrag iig halen. We willen zelf ook niet een hele administratie bijhouden van allerlei kleine bedragen via Tikkie, dus vandaar die 'grotere' ronde bedragen.

Wij verzinnen ook maar wat he ๐Ÿ˜‚

Marshmallow Ja, dat is echt zonde, vinden wij ook. Maar ja, op die manier hebben mensen wel veel meer zelf de regie. Dat is dan een voordeel.

Als men grotere bedragen stort, betalen we iig minder transactiekosten.

Kan het niet via een andere site goedkoper? Heb er zelf geen ervaring mee, dus geen idee. Uiteindelijk is het een crowdfund wat je opzet. Het is hartstikke zonde van het geld dat er zoveel naar die site gaat.

• Manque hebben hierop gereageerd.

Sowieso zijn er hier ook best wat mensen die privรฉ contact hebben toch? Al dan niet alleen via whatsapp. Ik vind het ook prima om een iets hoger bedrag te doneren en dat dan via tikkie te delen met anderen. Mijn definitieve beslissing is dan ook: ik ga voor de gunstigste optie! ๐Ÿ™‚

Cactusje Als er een site is die minder geld inhoudt, maar waarvoor wij niet onze adres- en/of creditcardgegevens hoeven delen en waarvoor we ons niet hoeven registreren als bedrijf of stichting, willen het best via een ander kanaal doen. Ik heb nog geen goed alternatief gevonden.

• [verwijderd]

Tantetil Ik geloof dat ik weet welk lid de volgende is op jouw avdk-bingo! ๐Ÿ˜‚

Hier geen voorkeur voor optie 1 of 2.
            Ik denk dat jullie meer zicht hebben op wat voor jullie de fijnste/makkelijkste oplossing is.

Bij beide zou ik uiteraard willen doneren.

Bloem Kan je niet zien hoe vaak mensen de site bezoeken? En of iemand al heel lang niet meer is geweest bijvoorbeeld?
            Ik heb ooit het beheer van een site

Maar, en dan? Iedereen die x hoeveelheid komt kijken moet betalen om te kunnen komen kijken?
            Sieren en mogelijkheden hebben ed zijn wel verschillende dingen. Ik moet zeggen dat ik je reacties in dit topic nogal heftig vind geloof ik.

๐Ÿ˜ฌDus omdat het financieel totaal niet slim zou zijn voor mij om iets te doneren, heb ik minder recht om hier mee te lezen/te reageren ?

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Beide opties zijn okรฉ voor mij, voorkeur optie 2 ๐Ÿ˜Š