Marshmallow Maar met de deur open toch wel? Ik woon nu in een 'echt huis' en heb nog steeds geen babyfoon. Maar misschien krijsen ze bij ons extreem hard of zoπŸ™ƒ

[verwijderd] Überhaupt een babykamer

Haha inderdaad!

Pimpelmeesje ik vind de tripptrapp met zo'n babykuipje zo leuk.. Maar weet niet of het praktisch is hier

Wij vonden die in elk geval heel handig!

Ysabella Maar dat is natuurlijk persoonlijk of je het teveel werk vind, daar kan ik niet over oordelen.

Ik snap even niet wat je hiermee bedoelt. Het voordeel van een maxicosi op de kinderwagen kunnen zetten is toch dat je dan niet je kind helemaal naar huis hoeft te dragen, dat heeft niks te maken met veel werk maar meer met kracht, en aangezien @Pimpelmeesje zei dat ze niet heel sterk is, denk ik dat dat wel handig kan zijn.

Maar uiteindelijk kunnen wij hier wel al onze tips en ervaringen delen maar in de praktijk blijkt pas wat voor jou werkt πŸ˜‰ En wat voor jouw baby werkt...

Vulpen Maar met de deur open toch wel? Ik woon nu in een 'echt huis' en heb nog steeds geen babyfoon. Maar misschien krijsen ze bij ons extreem hard of zoπŸ™ƒ

Ik denk dat ik dan gewoon niet zo goed hoor. Nu ook ze liggen 1 kamer verder, maar ik slaap met 1 oordopje dus toch altijd babyfoon aan 🀣

Pimpelmeesje puckaboo slaapzakken, kan ik me idd herinneren van bekenden
    boxje

Zoon vond die zwachtel-slaapzak héél erg fijn. Hij werd geboren in de winter en zijn kamertje was ong 17-18 graden 's nachts. We legden hem in lange romper met dun broekje in de Puckaboo en dan een dekentje erover tot borsthoogte, dat was voldoende.

Wat ik mis op die lijst en wat ik wel veel gebruikt heb, zowel bij de borstvoeding als bij het kolven, is lanoline. Die tepels hebben het zwaar te verduren hoor, meteen al vanaf dag 1.

Honkeytonk 0-4 of 0 groep zijn precies het zelfde, ons is toen vertelt dat het wenselijk is maximaal 30 minuten met een pas geboren baby te reizen in maxicosi of een vaste stoel. Ik lees nu dat het Max 2 uur mag zijn, wat ik trouwens erg veel vind. Maar dat is nu met even op Google lezen en zoeken meer persoonlijke mening geworden omdat het dus niet meer klopt. Je kind ligt toch in een geforceerde houding. (Vakantie buiten beschouwing gelaten.)

Vulpen ik heb het niet persoonlijk over @Pimpelmeesje, maar dat de meeste mensen het over het algemeen te veel werk vinden om het kind uit de autostoel te halen en in de kinderwagenbak te leggen om vervolgens bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen, shoppen, naar huis te lopen of whatsoever. Het is geen veroordeling naar wie dan ook hè.

Ysabella O zo! Ik zat puur aan auto-huis te denken omdat dat bij ons het enige moment was dat we de maxicosi op de wagen zetten πŸ˜‰

Ik vond de Tripp trapp met baby stuk heel fijn. Juist ook als je geen wipstoeltje wilt en een hond hebt. Ook omdat een kinderstoel een keer handig is, dan kun je net zo goed op de toekomst kopen.
        Verder kon ik best lang vooruit met een wiegje, ook makkelijk naast je bed. Een box vond ik vreselijk, nooit gebruikt en neemt ontzettend veel ruimte in.
        Je kunt baby's prima afdrogen met een gewone handdoek, dus daar hoef je niets apart voor te kopen. Ik vond hydrofiel luiers wel handig, ook bij voeden en in het bedje en kinderwagen bij het hoofdje.

• [verwijderd]

Honkeytonk @Manque , wat is dat precies? En smeer je dat meteen vanaf dag 1 of pas als je tepels zeer gaan doen?
        Ik wil weer proberen bv te geven maar ben bang voor de kloofjes. Ik zoek iets dat kloofjes voorkomt of iets..
        Die had ik met Robbie al snel namelijk tot bloedends toe πŸ™

[verwijderd] Ik ben vrijwel meteen begonnen (na een week ongeveer), omdat het ook al snel begon te irriteren. Bij mij is het nooit tot echte kloven gekomen en ik denk wel dat die zalf daarbij geholpen heeft, maar helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet. Maar het verlichtte sowieso snel de irritatie πŸ™‚
          En 100% lanoline hoef je niet af te wassen voordat je weer aan borstvoeden begint, in tegenstelling tot de meeste cremes met een gemengde samenstelling.

Het is wolvet (een soort was), niet schadelijk voor je kind (tenzij die een allergie heeft, maar dat komt weinig voor). Ook goed voor luieruitslag bij baby en dergelijke. Ruikt wel een beetje muffig.

[verwijderd] dat is super vet (en ongevaarlijk voor de baby dus hoef je niet af te poetsen). Ik smeerde het vanaf dag 1. Had wel de beginners pijn (vooral bij tsr enzo) maar had idee dat dit wel hielp. Kloven genazen hiermee ook sneller.

Voorkomen doe je kloven niet omdat de oorzaak in het aanhappen zit wat dan niet helemaal goed gaat. Maar genezen doen ze wel sneller! En het is verzachtend. En kloven door irritatie kan je hiermee wel voorkomen!

Ik had gewoon die van medela. Bij de oudste gekocht en bij de jongste nog dezelfde tube gebruikt.

https://www.bol.com/nl/p/medela-purelan-100-tepelzalf-37-gram/9200000001769733?referrer=socialshare_pdp_androidapp

• [verwijderd]

Super! Bedankt voor de tip , dan ga ik die hier zoeken 😊

[verwijderd] ik vond het het geld meer dan waard πŸ™ˆ denk dat ik buiten de borstvoeding om nog een tube koop als deze leeg is voor kloofjes op m'n vingers in de winter hahs

Je hebt een badje dat je kan inklappen. Dan staat het niet in de weg.
            Wij hadden geen box maar eerst de wieg in de kamer staan. En later de New Born set op de triptrap, wij vonden dat echt heel handig.
            Geen commode gebruikt, maar wellicht heb je ruimte voor een ladekast van bijvoorbeeld IKEA. Daar kan je ook een verschoon kussen op kwijt en je hebt genoeg ruimte voor de baby spullen.
            Badstandaard hoeft niet echt. Misschien heb je plek op het aanrecht om het badje neer te zetten.
            Voor een baby heb je helemaal niet zoveel nodig. Zeep heb ik nog nooit gebruikt voor mijn baby. Wanneer je borstvoeding wilt geven hoef je in het begin ook geen hele flessenset aan te schaffen. En een sterilisator dan ook niet.
            Geen babyfoon.
            Geen aerosleep matras.
            Wel had ik veel aan de hydrofiel, mijn kinderen spuugde toch wel vaak. En als er een spoortje borstvoeding spuug in zit gaat dat echt ontzettend stinken πŸ™ˆ. Dus die werden veel gewassen.
            En ik had wel juist wat aan de slaapzak, mijn jongste schoof het hele bed door.
            Een draagdoek was ook een uitkomst hier.
            Gelukkig kan je alles ook bestellen op het moment dat je toch iets erbij wilt hebben. Ik zou in het begin niet te veel halen aan spullen, echt helemaal niet nodig.

Als je borst voeding wil geven zou ik ik nog even geen flessen aanschaffen in die babyboxen die je krijgt zitten er vaak wel een paar. die kun je gebruiken als het nodig is en kijken welke je kind pakt. Lanoline is idd erg fijn. Rite aid gel pads hebben me ook al van kloven afgeholpen. Slaapzak hier ook al vanaf maat 56. Kolf zou ik ik ook pas kopen als alles goed loopt en je hem nodig hebt.

• Manque hebben hierop gereageerd.

Elsie89 Kolf zou ik ik ook pas kopen als alles goed loopt en je hem nodig hebt.

Ik ben op den duur een dubbelzijdige, haast industriΓ«le pomp gaan huren bij de thuiszorgwinkel. Na twee weken aanmodderen met de borstvoeding bleek zoon de drinkbeweging niet goed te kunnen maken (prematuur) en ben ik fulltime gaan kolven. Ik heb toen hard gelachen om de ongebruikte freestyle Medela in de kast.

Als je om wat voor reden dan ook fulltime moet kolven, heb je niks aan zo'n klein ding. Die kolf zou ik dus ook nog niet vooraf aanschaffen, want je weet niet precies wat je nodig gaat hebben.

Bedankt voor alle tips/ervaringen, ben er zo al redelijk uit 😊

Lanoline komt in ieder geval op het lijstje 😊
              Dat vind ik dan ook fijner voor billetjes dan sudocreme od.

Honkeytonk Ga je wasbaar luieren?

Wilde ik heel graag, maar gezien de tijd&ruimte zie ik daar in de nieuwe situatie toch maar vanaf. Ik wil wel kijken naar natuurlijke merken wegwerp.

Honkeytonk Commode / sta hoogte Kast vond ik onmisbaar, mijn rug gaat echt kapot van verschonen op de bank.

Wij hebben een ladekast van Ikea staan, staat nu de tv op maar die kan wel een tijdje weg. Dan kunnen we kijken of we het toch fijner vinden, en iig wat spullen kwijt πŸ™‚

Honkeytonk Als je flessen wilt, mam flessen hebben een glazen lijn, heel fijn!

Had al wat merken gezien bij greenjump, maar zal dit merk onthouden dan πŸ™‚ wil wel 2 flesjes hebben om achter de hand te hebben, hoewel ik hoop de eerste periode alles zelf te doen weet je maar nooit..

De tripptrapp ga ik ff kijken of het past aan ons tafeltje, we hebben wel 1 plek over aangezien we 2 stoelen plus rolstoel hebben.

We hebben gelukkig wel ruimte buiten het appartement om de wagen ed neer te zetten. Ik ga in de winkel even uittesten welke wagen het fijnst uitgeklapt kan worden en niet te zwaar is. Twijfel nog over cosleeper, vind de snuzpod erg mooi maar als je er echt maar zo kort mee doet is het mss weer zonde (aan de andere kant, kan m daarna natuurlijk weer verkopen).
              Op zich zijn de kosten niet echt een probleem, ouders hebben al discussie gehad over wie wat voor ons mag kopen πŸ™ˆ en dan hebben we zelf ook wel ruimte genoeg om dingen aan te schaffen. En aangezien we dan niet teveel gaan kopen, mag ik van mezelf van die dingen wel mooie versies πŸ˜‡ maar niet als we het echt niet gaan gebruiken natuurlijk.

• [verwijderd]

Eens betreft de kolf. Ik had 'voor het geval dat' een handkolfje gekocht .. Wat een ellende. πŸ˜΅πŸ™„

Overigens vond ik hydrofiele washandjes echt de grootste onzin van allemaal.

Wat zou ik opnieuw kopen:

• stokke met newborn set
                  • elektrische kruik
                  • hydrofiele luiers (en dan 5-10 ofzo, niet meteen 30. Is snel bij gekocht/besteld). Ik gebruik ze voor verschonen, toen ze klein waren met spugen en afdrogen (past goed tussen die kleine vingertjes enzo)
                  • dr Brown flessen
                  • sterilisator (waarom had ik die niet bij de oudste!!)

Wat zou ik niet meer kopen:

• heel veel lakentjes en dekentjes (snel over gegaan op slaapzakken. Gebruikte wel een dekentje in de kinderwagen)
                  • rompers met lange mouwen (ik kan dat niet. Heb altijd gewoon de korte mouwen van katoen van hema)
                  • spuugdoekjes (te klein, gebruikte een hydrofiel)
                  • zeep en shampoo enzo. Ik doe al jaren met 1 fles Neutral

Algemene tips:
                  Koop vooral niet te veel vooraf. Bol.com is super snel πŸ™‚ Zeker omdat jullie geen bergen ruimte hebben.
                  Omkleden/verschonen kan ook op een kussen op de keukentafel. Kijk naar dingen die je op kunt klappen.

Nog eentje die ik nooit gebruikt heb en die wΓ©l enorm in de weg gelegen heeft: het voedingskussen. Lomp groot, onhandig ding. Voor ondersteuning bij borstvoeden of kolven of flesjes geven, whatever, heb ik de kussens van ons bed of de bank gebruikt.

Pimpelmeesje als.kosten niet het probleem zijn, zou ik gewoon beginnen met een co sleeper wiegje. Beidde zoons lagen veel liever in het wiegje de eerste maanden. Wij hebben co sleeper van petit Amélie en de oudste heeft er 4 maand en de jongste 3 maand in gelegen, niet veel , maar na de oudste hebben er nog 4 kindjes ingelegen en hij staat nu klaar voor kindje nummer 7. Er zijn geen grote co sleepers djs daarvoor moet je creatief zijn, IKEA is dan het makkelijk. En verder kan je ze ook prima verkopen. Een beetje verwennen mag je jezelf ook wel na zo een lange en bizarre tijd voor jullie hè.

Ik doe ook niet wasbaar luieren, al twijfel ik nog steeds hoor. Maar wij hebben luier recycling dus daarmee praat ik het goed.