- Bijgewerkt
Onnodig:
- Een badje met standaard.
- Wipstoel
- commode ( wij verschonen altijd op de bank op een aankleed kussen of onder een dekentje. Dat ding staat nu voor de sier weer in de nieuwe baby kamer.)
- Koop geen dure dekentjes, van jolijn heb je echt voor 20 euro een deken die je waarschijnlijk alleen de eerste 3 weken gebruikt daarna zijn slaapzakken echt veel veiliger en handiger! ( ik heb hier 3 slaapzakken)
- Baby capes voor na het douchen, ik heb er wel 10, maar nog nooit gebruikt.
- Geen Zwitsal producten. Het ruikt lekker maar daar is alles mee gezegd.
- Geen nachtlampje voor aan het bed, als je er toch 1 wilt hebben heb ik er nog wel 1 voor je.
- Boxmatras zal ook in de winkel vertelt worden.
- flessenverwarmer
Absoluut een must:
-hydrofiele (xxl) doeken. Ik heb er denk ik 30 en gebruik ze overal voor. Afdrogen na het douchen, soms als slabbetje. Verzin het maar ik gebruik die dingen.
-aerosleep matras met matras beschermer, ik zou 2 matrasbeschermers kopen wegens doorlekken.
- heel veel rompertjes.
- Een box, ik geloof dat jullie een hondje hebben? Dan is het wel aan te raden zodat je de baby daar even in kan leggen als je wat anders moet doen.
- Een wiegje onze zoon sliep er veel beter in dan in het ledikant.
- puckababy slaapzakken, kindjes manen vaak met hun handjes waardoor ze wakker worden, dit was echt de oplossing.
- De bad/douche/shampoo producten van Etos. Super goedkoop, maar zelfs ik gebruik ze.
- Flessen sterilisator, dat ding gebruikte ik elke dag.
tip: koop de luiers online als je die van Pampers wilt, bij weekamp of bol is er altijd wel een 50% korting actie voor een maandbox.
Als je niet veel ruimte hebt, koop dan geen maxicosi, wij hebben een vaste groep 0 stoel tot 4 jaar in de auto staan van Nuna. Veel mensen kopen maar een maxicosi omdat iedereen die nou eenmaal koopt, maar als je er in de winkel specifiek naar vraagt zullen ze zeggen dat een vaste goede stoel vaak nog beter voor de rug is dan die maxicosi.
Koop alle A producten bij baby dump, als je de kortingen bij andere winkels in de gaten houd en mailt krijg je het verschil terug. Zo heb ik 200 euro terug gekregen.