Ik handig trouwens voor een muziekje weer Ann te zetten als ze wat ouder zijn
Minimalistische baby uitzet lijst
Ik gebruik trouwens een ladekast van Ikea als commode. Daar zat verder ook alles in wat ik nodig had qua kleding en luiers ed. En straks alles ik het niet meer nodig heb als commode is het dus gewoon een extra kast
- Bijgewerkt
Ik weet dat menig jonge moeder ontzettend fan is van hydrofielluiers, maar... ik deed er echt helemaal niks mee. Toen de baby nog mini was, vers van de pers, gebruikte ik er om de dag eentje om af te drogen in de plooien, dat was het. Van die badstof spuuglapjes vond ik fijn voor na het boeren, maar ik kon de hele dag vooruit met maar 1 lapje. Onze zoon spuugde vrijwel nooit, dus wat moet je dan met al die doeken en lappen?
Maar ik had op basis van al dat enthousiasme van anderen dus wel 30 van die dingen liggen, omdat ze onmisbaar zouden zijn
Een kinderstoel zou ik voorlopig ook nog niet aanschaffen. Met een wipstoel kun je zeker een jaar vooruit, ook om in te eten.
Badthermometer hoeft niet, je kunt zelf ook wel voelen hoe warm het is. En als hij gaat fluiten, dan is het sowieso te heet.
Flessenwarmer hoeft niet, sterilisator hoeft ook niet. Badcape heb ik nooit gebruikt... er staat best veel op die lijst dat ik nooit gebruikt heb. En weet je, als je erom verlegen zit heb je het zo gehaald bij de apotheek, de hema of via bol.com de volgende dag in je huis.
Manque weet dat menig jonge moeder ontzettend fan is van hydrofielluiers, maar... ik deed er echt helemaal niks mee. Toen de baby nog mini was, vers van de pers, gebruikte ik er om de dag eentje om af te drogen in de plooien, dat was het. Van die badstof spuuglapjes vond ik fijn voor na het boeren, maar ik kon de hele dag vooruit maar 1 lapje. Onze zoon spuugde vrijwel nooit, dus was moet je dan met al die doeken en lappen?
Ik vond die spuuglapjes juist waardeloos, veel te klein voor die spuugsessies ik had ze dan ook overal, in bed, box, kinderwagen, luiertas, bij het voeden. En dan nog om af te drogen. Ik had er bij J idd 30 ofzo en greep nog weleens mis in de kast. Strijken deed ik al niet meer, was geen doen
Je kan kijken bij bv wolletjes natuurlijk op Facebook. 3 rompers is voldoende. Een aan, een in de was, een in de kast. Ik heb er nog 1 in 50/56 van cosilana als je wilt! Maar als je een spuiter krijgt heb je wel meer nodig maar dan zou ik ook geen wol willen
Ga je wasbaar luieren?
Commode / sta hoogte Kast vond ik onmisbaar, mijn rug gaat echt kapot van verschonen op de bank.
En verder hebben wij ledikant omgebouwd tot co sleeper. Daar kunnen ze tot 2/2,5 jaar in.
Als je flessen wilt, mam flessen hebben een glazen lijn, heel fijn!
Hydrofiel doeken hebben wij ook nauwelijks gebruikt.
Slaapzak vond ik zo klein juist mega onhandig en gebruik nog steeds dekentjes haha. Die kan je gewoon veilig opmaken. Alleen slaapzak is hier echt veel te koud.
Bad standaard wel, wederom vanwege rug en douche met baby ging niet.
Tripptrapp met babykuip gebruiken wij wel heel veel maar is wel groot.
Kolf zou ik mee wachten, in de kraamperiode kun je deze lenen wanneer nodig en daarna kan je rustig kijken hoe het gaat.
Het is ook heel persoonlijk, maar zou minimaal aanschaffen en er is zo bijgekocht.
- Bijgewerkt
Pimpelmeesje Wij hadden een deken van 100 euro, serieus geen 1 keer gebruikt... Ja okΓ© we zijn blij dat we die hebben gekocht want het is een ontzettend mooie deken en echt een bewaar iets, maar nee dat gaan we deze keer dus niet doen. Ik zou dus geen dure deken kopen want je gaat snel over op slaapzakken en bij de puckababy kan het kindje er al gelijk in. Let wel even op, als de baby de vaccinatie krijgt mag hij of zij niet in een packababy of slaapzak.
Wij hebben gewoon zelf wieltjes onder de box geplaatst.
Ik had ontzettend veel rompertjes in maat 56, ik wilde gewoon niet elke 3 dagen de rompertjes moeten wassen, ik had vorige week toevallig even op zolder gekeken en had er zoβn 25 stuks. Allemaal onder gespuugd want ze waren helemaal vergeeld. ( hij had koemelk allergie) dus ook allemaal gebruikt.
Voor de eerste week zou ik lange mouwen gebruiken, dus persoonlijk zou ik er zoβn 7 a 8 kopen. Nu heb ik voor N in de kast 10 rompers met lange mouwen en 10 korte mouwen. Alle 10 de rompers zijn wel na 6 dagen gebruikt en vies. ( poep randje of βs ochtends weer eens doorgelekt.)
Ik weet even niet wie, maar iemand zei ja dan kan je de maxicosi op je kinderwagen klikken, babyβs tot en met 6 maanden mogen maar 30 minuten per dag in de maxicosi vanwege de rug , alleen al om die reden hebben wij dus voor een vaste stoel gekozen, wij woonde toen ook in een appartement en zoveel moeite vonden wij het niet. Maar dat is natuurlijk persoonlijk of je het teveel werk vind, daar kan ik niet over oordelen.
Ysabella ze mogen max 120 min achtereen in de groep 0 stoel. En voor korte tijd (bv vakantie) mag je meerdere keren 120 min. Al vanaf de geboorte als je een losse groep 0 stoel hebt. (Weet niet hoe het werkt met een 0-4 stoel).
Marshmallow Maar met de deur open toch wel? Ik woon nu in een 'echt huis' en heb nog steeds geen babyfoon. Maar misschien krijsen ze bij ons extreem hard of zo
[verwijderd] Γberhaupt een babykamer
Haha inderdaad!
Pimpelmeesje ik vind de tripptrapp met zo'n babykuipje zo leuk.. Maar weet niet of het praktisch is hier
Wij vonden die in elk geval heel handig!
Ysabella Maar dat is natuurlijk persoonlijk of je het teveel werk vind, daar kan ik niet over oordelen.
Ik snap even niet wat je hiermee bedoelt. Het voordeel van een maxicosi op de kinderwagen kunnen zetten is toch dat je dan niet je kind helemaal naar huis hoeft te dragen, dat heeft niks te maken met veel werk maar meer met kracht, en aangezien @Pimpelmeesje zei dat ze niet heel sterk is, denk ik dat dat wel handig kan zijn.
Maar uiteindelijk kunnen wij hier wel al onze tips en ervaringen delen maar in de praktijk blijkt pas wat voor jou werkt En wat voor jouw baby werkt...
Vulpen Maar met de deur open toch wel? Ik woon nu in een 'echt huis' en heb nog steeds geen babyfoon. Maar misschien krijsen ze bij ons extreem hard of zo
Ik denk dat ik dan gewoon niet zo goed hoor. Nu ook ze liggen 1 kamer verder, maar ik slaap met 1 oordopje dus toch altijd babyfoon aan
Pimpelmeesje puckaboo slaapzakken, kan ik me idd herinneren van bekenden
boxje
Zoon vond die zwachtel-slaapzak héél erg fijn. Hij werd geboren in de winter en zijn kamertje was ong 17-18 graden 's nachts. We legden hem in lange romper met dun broekje in de Puckaboo en dan een dekentje erover tot borsthoogte, dat was voldoende.
Wat ik mis op die lijst en wat ik wel veel gebruikt heb, zowel bij de borstvoeding als bij het kolven, is lanoline. Die tepels hebben het zwaar te verduren hoor, meteen al vanaf dag 1.
- Bijgewerkt
Honkeytonk 0-4 of 0 groep zijn precies het zelfde, ons is toen vertelt dat het wenselijk is maximaal 30 minuten met een pas geboren baby te reizen in maxicosi of een vaste stoel. Ik lees nu dat het Max 2 uur mag zijn, wat ik trouwens erg veel vind. Maar dat is nu met even op Google lezen en zoeken meer persoonlijke mening geworden omdat het dus niet meer klopt. Je kind ligt toch in een geforceerde houding. (Vakantie buiten beschouwing gelaten.)
Vulpen ik heb het niet persoonlijk over @Pimpelmeesje, maar dat de meeste mensen het over het algemeen te veel werk vinden om het kind uit de autostoel te halen en in de kinderwagenbak te leggen om vervolgens bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen, shoppen, naar huis te lopen of whatsoever. Het is geen veroordeling naar wie dan ook hè.
Ik vond de Tripp trapp met baby stuk heel fijn. Juist ook als je geen wipstoeltje wilt en een hond hebt. Ook omdat een kinderstoel een keer handig is, dan kun je net zo goed op de toekomst kopen.
Verder kon ik best lang vooruit met een wiegje, ook makkelijk naast je bed. Een box vond ik vreselijk, nooit gebruikt en neemt ontzettend veel ruimte in.
Je kunt baby's prima afdrogen met een gewone handdoek, dus daar hoef je niets apart voor te kopen. Ik vond hydrofiel luiers wel handig, ook bij voeden en in het bedje en kinderwagen bij het hoofdje.
Manque ja! Lanoline, inderdaad onmisbaar.
[verwijderd]
Honkeytonk @Manque , wat is dat precies? En smeer je dat meteen vanaf dag 1 of pas als je tepels zeer gaan doen?
Ik wil weer proberen bv te geven maar ben bang voor de kloofjes. Ik zoek iets dat kloofjes voorkomt of iets..
Die had ik met Robbie al snel namelijk tot bloedends toe
- Bijgewerkt
[verwijderd] Ik ben vrijwel meteen begonnen (na een week ongeveer), omdat het ook al snel begon te irriteren. Bij mij is het nooit tot echte kloven gekomen en ik denk wel dat die zalf daarbij geholpen heeft, maar helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet. Maar het verlichtte sowieso snel de irritatie
En 100% lanoline hoef je niet af te wassen voordat je weer aan borstvoeden begint, in tegenstelling tot de meeste cremes met een gemengde samenstelling.
Het is wolvet (een soort was), niet schadelijk voor je kind (tenzij die een allergie heeft, maar dat komt weinig voor). Ook goed voor luieruitslag bij baby en dergelijke. Ruikt wel een beetje muffig.
- Bijgewerkt
[verwijderd] dat is super vet (en ongevaarlijk voor de baby dus hoef je niet af te poetsen). Ik smeerde het vanaf dag 1. Had wel de beginners pijn (vooral bij tsr enzo) maar had idee dat dit wel hielp. Kloven genazen hiermee ook sneller.
Voorkomen doe je kloven niet omdat de oorzaak in het aanhappen zit wat dan niet helemaal goed gaat. Maar genezen doen ze wel sneller! En het is verzachtend. En kloven door irritatie kan je hiermee wel voorkomen!
Ik had gewoon die van medela. Bij de oudste gekocht en bij de jongste nog dezelfde tube gebruikt.
[verwijderd]
Super! Bedankt voor de tip , dan ga ik die hier zoeken
[verwijderd] ik vond het het geld meer dan waard denk dat ik buiten de borstvoeding om nog een tube koop als deze leeg is voor kloofjes op m'n vingers in de winter hahs
Je hebt een badje dat je kan inklappen. Dan staat het niet in de weg.
Wij hadden geen box maar eerst de wieg in de kamer staan. En later de New Born set op de triptrap, wij vonden dat echt heel handig.
Geen commode gebruikt, maar wellicht heb je ruimte voor een ladekast van bijvoorbeeld IKEA. Daar kan je ook een verschoon kussen op kwijt en je hebt genoeg ruimte voor de baby spullen.
Badstandaard hoeft niet echt. Misschien heb je plek op het aanrecht om het badje neer te zetten.
Voor een baby heb je helemaal niet zoveel nodig. Zeep heb ik nog nooit gebruikt voor mijn baby. Wanneer je borstvoeding wilt geven hoef je in het begin ook geen hele flessenset aan te schaffen. En een sterilisator dan ook niet.
Geen babyfoon.
Geen aerosleep matras.
Wel had ik veel aan de hydrofiel, mijn kinderen spuugde toch wel vaak. En als er een spoortje borstvoeding spuug in zit gaat dat echt ontzettend stinken . Dus die werden veel gewassen.
En ik had wel juist wat aan de slaapzak, mijn jongste schoof het hele bed door.
Een draagdoek was ook een uitkomst hier.
Gelukkig kan je alles ook bestellen op het moment dat je toch iets erbij wilt hebben. Ik zou in het begin niet te veel halen aan spullen, echt helemaal niet nodig.