Nieke ik snap nu wat je bedoelt.
In de brief die wij kregen staat dat het gaat om een politieke actie. Hoe raken ze de politiek hiermee dan? Naar mijn idee is het vooral het raken van (vooral werkende) ouders en het kind zelf dat nu nog minder onderwijsuren krijgt. Is het idee als we maar lang genoeg doorgaan, krijgen we onze zin wel? Wat is eigenlijk in dit geval de toegevoegde waarde van het gebruikte middel, namelijk de staking?
Tantetil ze durft op
dit moment maximaal 2 uur bij 1 vriendinnetje. Ik heb nu ook
geopperd dat we gaan oefenen om hier 3 uur van te maken. Beter dan niks, mits ze überhaupt thuis zijn. We zouden eigenlijk iets anders gaan oefenen, maar goed.
Madeliefje06 beide dagen werk ik onder schooltijd.
iMoeder met het salaris is echt helemaal niks mis. Ik heb zelf in het speciaal onderwijs gewerkt en behalve dat salaris prima was het aantal weken vakantie een grote ongekende luxe. Natuurlijk betekent dit dat je regelmatig langer doorgaat, maar dit is in veel beroepsgroepen zo en dan heb je maar 4 weken vakantie per jaar. Door de stakingen in het onderwijs zelfs nog minder 🙄.
Persoonlijk denk ik dat de leerkrachten en kinderen er meer bij gebaat zijn als er een stuk regeldruk wordt weggehaald. Minder moeten verantwoorden, minder rapporteren, minder toetsen, gewoon minder moeten etc. maar de leerkrachten weer gaan vertrouwen op hun expertise en professionaliteit ipv alles wat ze doen laten opschrijven. Zelfde geldt voor de zorg. Ik denk dat het werk ook weer leuker gaat maken. Wij zijn naar mijn mening wat losgeslagen in al onze regeltjes.
Luca75 het is dat stoppen met werken mij ongelukkig maakt, maar anders lijkt het mij ideaal. Vooral in dit soort situaties.