Hier doen ze ook mee, maar als je écht niks kon regelen dan moest je het voor een bepaalde datum doorgeven aan de directrice. Dan wordt er voor die kinderen wat geregeld
Staking op 30 en 31 januari
Wou dat ze hier mee deden. 2 dagen langer slapen
Hier staken ze ook mee en eerlijk gezegd ben ik er heel boos om. Onze dochter is beperkt en doet het heel goed op schoolritme nu is ze dus opeens een halve week thuis dag ritme hallo gedoe thuis. Ik snap de leraren maar wie geven ze hier een signaal mee? De politiek voelt dit niet hoor maar wij wel. O en uiteraard kunnen ze op school geen opvang bieden dus ouders los het maar op. Allemaal ouders met zorgvuldig afgestemde schema's want werken met een zorgintensief kind is niet zo makkelijk. Ik heb het geregeld hoor daar niet van. Durven ze ook nog in de brief te zetten dat ze begrijpen dat het veel van ouders vraagt. Nou als ze het begrepen hadden ze dit dus niet gedaan. Of max 1 dag ofzo.Maar ik ben het gestaak spuugzat! Dit gaat ten koste van onze kinderen. Zorg maar op een andere manier voor aandacht ofzo maar niet over de rug van deze kinderen
Zo en nu zeikmodus weer uit.
[verwijderd]
Hier staken ze ook. Maandag ook nog studiedag, vorige week was M thuis omdat er geen leerkracht was.. lijkt alsof we de kerstvakantie gewoon doortrekken.
F is er wel blij mee, die is in het weekend erna jarig en heeft besloten dat ze nu een extra lang feest-weekend heeft
Ik zit gelukkig niet met het probleem met opvang, maar kan mij voorstellen dat mensen hier enorm door balen.
- Bijgewerkt
Hier ook twee stakende scholen. Ik zag het toevallig begin januari op de kalender van de bso, dacht toen al dat ik wat gemist had, maar zo algemeen bekend was het dus nog niet. De school van de oudste heeft vorige week laten weten dat ze dicht zijn, de school van de jongste vandaag.
Ja, het is onhandig, maar ik denk wel logisch, ze kunnen nu moeilijk opgeven, dan zijn alle eerdere acties ook voor ’niets’ geweest en ik denk ook dat, zoals vaak met dit soort dingen, het pas effect heeft als mensen er last van hebben. En dat is voor deze twee dagen heel rot voor ‘ons’, maar hopelijk levert het uiteindelijk wat op waar ‘we’ profijt van hebben!
Hier is de school ook donderdag en vrijdag dicht. En ook maandag een studiedag. Maar helaas kunnen we er geen lang weekend van maken, want wij moeten donderdag en vrijdag werken. Dus dat wordt opa en oma lief aankijken.
Gelukkig ben ik op maandag vrij, hoeven we voor die dag niets te regelen. Maar het is wel een gedoe.
Hier doen ze voor het eerst niet mee. Alle andere keren wel.
De donderdag had ik anders vrij genomen en de vrijdag hadden ze naar m’n schoonouders gekund.
Deliana J is die donderdag ook jarig maar kunnen nu niks doen behalve kadootjes smorgens. J moet naar de voorschool/psz smorgens en smiddags na achool gelijk door naar zwemles.
Normaal komen mijn ouders eten maar dat zie ik nu niet zitten als ik pas half 6 of later weer thuis ben.
Met die vrije dag had ik J thuis gehouden zodat ma smorgens had kunnen. En ja dat kan toch wel maar hij gaat zo graag
Ik baal er ook behoorlijk van. En ik snap ook niet waarom er gestaakt word. Ze hebben toch al geld zat erbij gekregen? Wat mij betreft is de zorg aan de beurt hoor. Die verdienen een hoop minder dan het onderwijs heb ik begrepen. En heb zomaar eens het idee dat de werkdruk daar nog veel hoger ligt.
Hier gelukkig geen opvang probleem (man is donderdag altijd thuis en ik op vrijdag). Maar de communicatie hierover is zoooo slecht! Het werd serieus eind november ofzo al geroepen; HOEZO bedenken jullie gisteren pas dat jullie ook mee doen? Stelletje prutsers
Hier nu een brief dat ze staken. Terwijl ze de laatste keren niet mee hebben gedaan
Het leek nu wel een soort standaardbrief vanuit alle scholen van de stichting.
[verwijderd]
Elsie89 dit is ook echt we heel vervelend en naar! Ik snap wel dat je heel boos bent.
[verwijderd]
Nou mijn geweldige burenoppasplan gaat niet door. Ik weet niet hoe ik het moet oplossen nu. Wij hebben geen batterij oma’s en opa’s die kunnen bij springen. Dochter kan bijna nergens heen. Ik ga toch maar mijn cliënten afzeggen = geen inkomsten voor mij = geen psychische hulp voor mijn cliënten. Ik ben op dit moment echt vet chagrijnig hierover. Man gaat nog kijken of hij zijn vliegticket kan omboeken.
Nieke het pas effect heeft als mensen er last van hebben.
Ik had er de vorige 20x al genoeg last van en daardoor mijn cliënten ook.
Misschien moeten we het even hebben over de wachttijden in de zorg, de tarieven die steeds lager worden, de hogere administratieve last, de werkdruk, het achterlijke beleid van verzekeraars etc. Wij kunnen natuurlijk ook staken, maar ik wil dit mijn cliënten absoluut niet aan doen.
[verwijderd] Jammer dat dat met jouw dochter niet kan, anders had je ze best naar de bewoonde wereld van Arnhem mogen brengen
[verwijderd]
Schuurpapier lief van je
- Bijgewerkt
[verwijderd] Genoeg mensen dan.
En ik denk dat leerkrachten dit ook geen mensen willen aandoen, ze doen het niet voor hun lol. Wat ze nog erger vinden dan het staken is de kinderen slecht of soms zelfs geen onderwijs ‘aan te doen’, daarom doen ze het.
En tuurlijk hebben andere beroepsgroepen het ook zwaar en misschien wel zwaarder, maar moeten de leerkrachten daarom alles maar laten gebeuren? Of is het dan aan die andere beroepsgroepen om ook actie te ondernemen?