• [verwijderd]

Elsie89 dit is ook echt we heel vervelend en naar! Ik snap wel dat je heel boos bent.

• [verwijderd]

Nou mijn geweldige burenoppasplan gaat niet door. Ik weet niet hoe ik het moet oplossen nu. Wij hebben geen batterij oma’s en opa’s die kunnen bij springen. Dochter kan bijna nergens heen. Ik ga toch maar mijn cliënten afzeggen = geen inkomsten voor mij = geen psychische hulp voor mijn cliënten. Ik ben op dit moment echt vet chagrijnig hierover. Man gaat nog kijken of hij zijn vliegticket kan omboeken.

Nieke het pas effect heeft als mensen er last van hebben.

Ik had er de vorige 20x al genoeg last van en daardoor mijn cliënten ook.

Misschien moeten we het even hebben over de wachttijden in de zorg, de tarieven die steeds lager worden, de hogere administratieve last, de werkdruk, het achterlijke beleid van verzekeraars etc. Wij kunnen natuurlijk ook staken, maar ik wil dit mijn cliënten absoluut niet aan doen.

[verwijderd] Genoeg mensen dan. 😉

En ik denk dat leerkrachten dit ook geen mensen willen aandoen, ze doen het niet voor hun lol. Wat ze nog erger vinden dan het staken is de kinderen slecht of soms zelfs geen onderwijs ‘aan te doen’, daarom doen ze het.

En tuurlijk hebben andere beroepsgroepen het ook zwaar en misschien wel zwaarder, maar moeten de leerkrachten daarom alles maar laten gebeuren? Of is het dan aan die andere beroepsgroepen om ook actie te ondernemen?

En ik snap heel goed dat het regelen van opvang voor sommige mensen lastig is. Als ik dat weet van mensen dan vang ik als ik thuis ben dan ook graag andere kinderen op (niet alleen bij een staking trouwens, ook op andere dagen als dat nodig is). Hier zijn alle bso’s ook open die dagen, de meeste mensen hier regelen het op die manier. En ja, dat kost helaas natuurlijk extra geld ed (hoewel hier ook bso’s zijn die het ‘gratis’ aanbieden als het op een dag is da tje normaal ook opvang afneemt).

Wij hebben nu ook weer een dag moeten regelen. Maar ik vind goed onderwijs dermate belangrijk dat ik dat er wel voor over heb.

Nieke Ik vind eigenlijk niet dat de leraren het zo slecht hebben. Als er collega’s te kort zijn wel, maar dat los je niet op met staken.
      Maar qua arbeidsomstandigheden zelf denk ik dat er vooral op een andere manier gewerkt moet worden. Als ik zie hoe dat gaat op de school van mijn kinderen. Er word weinig tot niks gedaan met handige ICT oplossingen.

En er worden heel veel extra dingen gedaan die wat mij betreft echt niet hoeven. Ik bedoel het is leuk voor de kinderen maar er is altijd wel wat.

Als voorbeeld. Boekenweek was bij ons vroeger dat er extra boeken in de klas waren en je had een stempelkaart dat je ze uit gelezen had. Nu is de hele school versiert, komt er iemand op school praten die iets met schrijven doet, is voor de kleuters een dansvoorstelling over een boek, de bovenbouw heeft een boekenbal en er zijn voorlees ochtenden waar ouders zich kunnen inschrijven om te komen voorlezen op school. Waarom? En iedere maand is er wel zoiets. De ene keer moet het zoveel jarig bestaan van museum zus en zo gevierd worden. Daarna ijsberen week, duurzaamheids rally, we zamelen wc rolletjes in voor goede doel a en verkopen lootjes voor goede doel b. Iedere nieuwsbrief word er wel weer wat aangekondigd.

Nogmaals, leuk dat ze het doen, maar het hoeft niet.

Hier ook 2 dagen dicht, maar ik heb al berichten gezien van sportclubs die die dagen aangrijpen om sportdagen te organiseren waar kinderen de hele dag terecht kunnen voor verschillende sporten, spellen, ze krijgen er ook eten en drinken etc. Kost wel geld, maar klinkt heel erg leuk en lost denk ik wel veel opvangproblemen op...

• [verwijderd]

Hier nog niks gehoord,maar anders vangt de bso het gewoon op en de vrijdag ben ik zelf vrij

iMoeder Er kunnen zeker dingen anders, maar ook daar is ruimte en geld voor nodig en laat dat er nou net niet zijn. En dat geld moet er ook zijn voor het opleiden en (be)houden van (nieuwe) leerkrachten. En ook daar kunnen dingen anders, maar dat ligt veelal hoger dan bij de leerkrachten zelf.

Heel veel van de dingen die jij noemt worden door bv. de OR georganiseerd, hier tenminste wel. En sommige scholen doen misschien idioot veel, anderen doen amper wat. Dat was vroeger ook al zo.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nieke Genoeg mensen dan. 😉

Deze snap ik niet helemaal?

Ik vind zeker dat er iets in de zorg moet gebeuren en als er acties zijn zal ik meedoen. Echter ik zal nooit meedoen aan een actie, waarbij ik mijn cliënten zal benadelen. Ik heb niet het idee dat ik hiermee de politiek echt raak. De enige die ik daarmee raak zijn de mensen die hulp nodig hebben, maar dan op een negatieve manier. Daarvoor heb ik niet voor dit beroep gekozen.

Ik steun zeker wel het idee dat er iets moet veranderen in het onderwijs. Of structureel meer geld de regellast en werkdruk gaat verlichten en het beroep aantrekkelijker gaat maken voor jonge mensen, vind ik lastig te bepalen. Ik denk namelijk niet dat dit de oplossing voor de zorg is.

Ik ga nu toch de bso vragen. Deze is op vrijdag gesloten (hele kleine bso, wonen in een gehucht). De eigenaar/ begeleider is ziek en is volgens mij niet in staat om extra kinderen op te vangen. Het voelt daarom naar om te vragen, maar wie weet is dit toch een oplossing. Het lijkt wel of de stakingsdagen elke keer expres gepland worden op de dagen dat mijn man in het buitenland zit 🤨.

@[verwijderd] Ik kan de donderdag best een paar uur op je dochter letten hoor 🙂. Vrijdag ben ik helaas zelf aan het werk.

• [verwijderd]

Torretjeee mijn oudste dochter heeft een angststoornis. Anders zou het probleem ook niet bestaan. Ze kan bijna nergens heen voor langere tijd, omdat ze volledig in paniek raakt. Ze durft ook niet bij andere mensen te eten. De buren was daardoor perfect, want dan konden we gewoon samen eten tussen de middag. Dat lukt helaas niet van hun kant. Wel super lief aangeboden!

[verwijderd] Ja ik was ook benieuwd of je dochter wel op een vreemde zat te wachten. Meeste kinderen vinden dat al niet zo leuk.

[verwijderd] waar woon je ook alweer?

Is het misschien een idee dat iemand bij jou thuis komt om op te passen? Zou dat wel kunnen? Misschien een lid van hier die haar eigen kinderen ook meeneemt? Ik moet die dag ook werken, anders was ik wel gekomen.

• [verwijderd]

Tantetil dat durft ze ook niet 😬. Ik heb nu tegen haar gezegd dat we allemaal moeten meedenken voor een oplossing en dat zij daarom zelf ook iets moet bedenken. Wie weet komt ze nog met iets om te oefenen.

• [verwijderd]

iMoeder wat ik op de sites zie staan gaat het nu op salaris. En dat maakt mij weer pissig. Want hoe worden de kinderen beter van meer geld op hun salarisstrook? Ik ben er wel klaar mee nu.

[verwijderd] Ik bedoel dat als een enkeling er last van heeft het minder effect heeft dan wanneer er veel mensen last van hebben.

[verwijderd] ja ik was dan gewoon bij jou gekomen hoor als ze dat durft. Ik heb wel twee jongens van 2 en 4 jaar, die waren dan mee. Mocht ze het toch aandurven dan hoor ik het wel 😉.