Hier dan weer even een nieuwe update alsnog.
Vanmorgen hadden we een groeiecho bij de vk. Computer werkte niet mee dus ik zou later gebeld worden en dan zou ze vertellen hoe t met de groei zelf ging. Vruchtwater was in elk geval voldoende!
niet lang daarna belde ze. Het hoofdje was gegroeid van p3 naar p8(🎉) dus dat zag er goed uit. Maar nu was het buikje te klein...die is afgebogen van p55 naar p8.6....wel een flinke daling dus!
ze had al meteen de gyn gebeld waar ik ook was geweest inzake controle of ik vruchtwater verloor en terwijl ze mij belde had hij contact met het Erasmus wat hun wilden.
Kort daarna belde ze mij weer terug met de uitkomst: vanmiddag om 2 uur moesten we ons melden bij t Erasmus/Sophia.
eerst werden we naar t verkeerde gebouw gestuurd bij t Erasmus, maar gelukkig had t verkeer en parkeren meegezeten dus we waren vroeg.
uiteindelijk net op tijd op de juiste plek in t Sophia.
daar nog 3 kwartier zitten wachten en toen werd ik naar een kamer gebracht om daar te wachten. Na weer een kwartier kwam er gelukkig eindelijk een arts. Die gaf aan dat ze nu ging kijken of er een gyn beschikbaar was om met een mobiele echo een guo uit te voeren.
halfuur later was ze terug, wijziging van de plannen, ik moest naar een echokamer. Nou prima, gelukkig op dezelfde verdieping en niet weer in t andere gebouw bijv 😉
toen kwam er een mannelijke arts bij,
ontzettend fijne vent trouwens 🙂, en die ging eerst meer vertellen over een guo enzo. Dus wij ook vertellen dat we al een guo gehad hadden etc (in t Erasmus ook nota bene), dus verwarring alom wat er nou precies moest gebeuren🙈
hij ging even bellen en kwam al snel weer terug met t juiste verhaal. Ze zouden de groei gaan bekijken van hoofdje, buik en benen en ze zouden extra kijken naar de doorstroming van navelstreng en in het hoofdje.
hoofdje is idd aan de kleine kant, maar is wel gegroeid en paralel aan de gemiddelde groeilijnen dus die lijkt keurig een curve te volgen.
buikje was idd behoorlijk afgebogen, nog wel binnen de marges maar ze konden nu obv hun 2 metingen (bij de guo en vandaag) niet vaststellen of t buikje gestopt is met groeien, of dat deze nu op een nieuw groeilijntje komt of is gekomen.
benen waren ook heel lichtelijk afgebogen, maar geloof verder niet heel erg noemenswaardig.
Doorstroming navelstreng was gelukkig helemaal goed, in het hoofdje was het ietsjes langzamer en kwam t uit op p6, wat dan wel weer klopt met waar hij nu zit qua groei natuurlijk....
dus vooralsnog ziet alles er gelukkig toch nog goed uit. Wel gaan ze me volgen en krijgen we sowieso elke 2 weken een groeiecho.
maandag moeten we er weer heen (dag erna ben ik 24 weken) dan wordt dat even een officieel startpunt en zullen ze ook nog een keer die doorstroming beoordelen.dan zullen ook de vervolgafspraken ingepland gaan worden.
dus onze kleine man (letterlijk he in dit geval) besloot t nog even spannend te houden voor ons.
moet wel voortaan naar elke controle een tas in de auto hebben voor t geval ik moet blijven. Zij houden er in elk geval rekening mee dat de situatie elk moment zorgelijk kan worden (wat ons natuurlijk ook weer zorgen geeft, maar ja liever dan maar een realistisch beeld en dat t uiteindelijk meevalt dan nu geen zorgen en ineens een klap in je gezicht zeg maar).
omdat ik toch nog wat likes zag komen op mijn vorige update, en t fijn is om je ei kwijt te kunnen, wilde ik toch graag een update plaatsen.
helaas al de hele dag een erg vervelende buik, darmen zijn ook erg op dreef (reageren ook vaak op zenuwen/spanning).
dus ik hoop dat die onrust zo in bed wat af gaat
nemen en dat t morgen helemaal
weg is.
ondertussen ligt peanut onder mn polsen wat te hobbelen 😍
en sorry voor het heel erg lange verhaal 😅