[verwijderd] jeetje heftig wel allemaal!
20 weken echo: te weinig vruchtwater en nog wat dingen
[verwijderd]
BabyFG ja klopt, maar de tijd heelt veel wonden. Het was een hele heftige tijd, maar ik ben nu vooral dankbaar. 2 redelijk gezonde kinderen (oudste heeft ass, jongte waarschijnlijk ook maar zij heeft mijn ritmestoornis geรซrfd), we leven alledrie nog. Een derde zal ik nooit aan beginnen, niet alleen omdat ik single ben maar vooral omdat het op allerlei vlakken tรฉ risicovol is en ik wil mezelf niet weer door al die emoties heen laten gaan.
Vandaag op controle geweest op de gewone poli verloskunde (dus niet binnen t Sophia maar gewoon Erasmus). Weer echo gehad en flowmeting. Placenta doet het goed, er was een harde buik te zien (best eens grappig om dat op de echo te zien trouwens ) en de kleine vermaakt zich nog kostelijk
meneer laat veel van zich voelen sinds vrijdag alsof ie wil zeggen โt gaat goed hoor mam!โ
deze arts wilde een nieuw plan van aanpak: wekelijkse controles op groei en werking placenta (die flowmetingen). Als blijkt dat hij via zijn lijntje doorgroeit รฉn de placenta goed blijft werken dan kunnen we terug naar 2 wekelijkse controles.
mocht zijn groei verder afbuigen dan blijft t bij wekelijkse controles.
voor nu zag het er allemaal goed uit en hij verwachtte niet dat ze ergens de komende dagen ineens iets zouden moeten
Afwachten maar en natuurlijk blijven we hopen op de best mogelijke uitkomst
dat t gewoon een kleine kindje is die nog lekker tot een week of 38โblijft zitten waar ie zit
wederom werd benadrukt dat ik vooral erg op het voelen van leven moet letten. Zodra ik voel dat het minder is meteen aan de bel trekken en niet afwachten als bijv dag later al een controle gepland heb staan.
ze zitten er echt bovenop dus
Vanmorgen heb ik ook de bedrijfsarts gesproken en die heeft me nu volledig de ziektewet ingestuurd (werkte nog maar paar uurtjes vanuit huis i.v.m. Bekkeninstabiliteit).
[verwijderd]
BabyFG kijk, dat is ondanks alles toch goed hoopgevend nieuws! gaat gewoon helemaal goedkomen, zeker nu je echt je rust kan pakken!
[verwijderd]
[verwijderd] Hoop zo dat jullie babietje veilig en gezond geboren mag worden
Dit en fijn dat je een update geeft!
Gister heb ik een suikertest gehad ivm bmi (niet omdat er verder aanwijzingen waren).
maar was maar goed ook blijkbaar, want ik blijk zwangerschapssuiker te hebben
die had ik niet echt verwacht moet ik zeggen
de vk belt t morgen door naar t Erasmus, vanmiddag was de poli al gesloten. Ben benieuwd wat dit betekent in verhouding tot zijn groei enzo...
ze gaat morgen in elk geval navragen wat zij hier verder in willen. Neem aan dat t vergelijkbaar zal zijn met t lokale ziekenhuis.
je verwacht t alleen niet he bij een te klein kindje
[verwijderd]
BabyFG Pff heftig zeg!
Had je dit bij je vorige zwangerschap ook?
[verwijderd] niet dat ik weet, al hebben ze me nooit gecontroleerd. Wat ik eigenlijk wel vreemd vond gezien ik bij haar echt ontzettend veel ben aangekomen....maar vond t toen allang prima allemaal geloof ik. Had t wel gevraagd volgens mij toen nog eens, maar was niet nodig vonden ze...?
Dus zou zomaar kunnen dat ik misschien wel had ook toen
[verwijderd]
BabyFG gek hoe protocollen kunnen veranderen. Hopelijk wordt het niet zo'n drastische verandering en kun je met een dieet van de diรซtiste. En laten ze vandaag weten hoe en wat!
[verwijderd]
BabyFG ow kak! net waar je nog op zat te wachten
[verwijderd] ja he, ach kan er ook nog wel bij toch gisteravond nog maar even lekker doritos gegeten nu t nog โkanโ
verdorie
[verwijderd]
BabyFG lol ja kan ik me wat bij voorstellen wel, maar effe afwachten wat de verdere stappen zijn. Misschien hoef je alleen je dieet wat aan te passen en valt het allemaal wel mee
[verwijderd] morgen belt een verpleegkundige en dan zal ik wel afspraken krijgen denk ik zo, en dan zal ik t allemaal wel horen. T is soms al lastig genoeg om glutenvrij te eten dus laat staan als ik daar ook merendeel niet meer van mag
[verwijderd]
Vriendin van mij ook had suiker tijdens de zwangerschap. Met een dieet was dit prima onder controle. Haar zoon werd met 38 weken geboren met een gewicht van 3.2 kilo. Helemaal netjes dus! Leuke bijkomstigheid was ook dat door haar gezonde dieet ze nauwelijks was aangekomen, haha.
[verwijderd] gewichttoename valt gelukkig dit keer ook heel erg mee!! In vergelijking met mn dochter dan zeker haha. Mn startgewicht was nu wel stuk hoger al
zit nu op +5 kilo voor 24 weken, volgens mij is dat best netjes toch?
zal nog wel 10 kilo vocht bij gaan komen, had ik bij dochter ook zo erg! (Toen half april uitgerekend, nu begin mei)
maar als ik idd op dieet moet kom ik straks nog slanker eruit dan ik erin ging
[verwijderd]
BabyFG Dat is heel netjes. Ik zat met 25 weken al op +15 kilo
[verwijderd] bij dochter ik ook zoiets al minstens hoor! Toen kwam ik echt minimaal 3 kilo per maand aan vanaf t begin
[verwijderd]
BabyFG same! Bijna een kilo per week tot aan 40 weken en daarna hield ik giga vocht vast! Totaal 35 kilo (en dan heb ik de laatste 11 dagen niet eens meegetelt)
Maar daarna wel alles binnen 6 maanden weer verloren en zat ik weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap.
[verwijderd] dan deed je dat in elk geval beter dan ik
ik vanaf 30 weken veel vocht, zeker kilo of 10...minstens
uit mn benen en voeten en handen was t snel weg, maar uit mn gezicht niet helaas.
afvallen ging ook ontzettend traaaaaag en de laatste 10 kilo had ik er sowieso niet meer af gekregen, en heb over die andere ruim 20 kilo ook 3,5 jaar gedaan ruim.
dramaaaa. Was zo bang voor herhaling, dus ben alleen maar heel blij dat t tot nu toe meevalt! (Al heeft spiermassa wel weer plaats gemaakt voor vet helaas ). Ach ja, na de bevalling op mn gemakkie wanneer t weer kan t sporten weer oppakken enzo
ik heb vertrouwen dit keer!
[verwijderd]
BabyFG Ja verschilt zo per persoon he? Fijn iig dat je nu niet zoveel bent aangekomen, dat zal hopelijk ook in het voordeel werken van de zwsuiker.
Mijn volgende zwangerschap hoop ik ook veel minder aan te komen. Sowieso zal ik meer bewegen aangezien ik een dreumes rond heb rennen, en hopelijk ook minder trek in alles wat 100% uit suiker of vet bestaat