Nescio wereld van verschil! Echt!
Ik kan in het moment zijn nu, genieten van dit moment of gewoon doen in dit moment zonder al 1,2,3 stappen verder te zijn in 5 mogelijke scenario’s terwijl ik tussendoor even snel dit en dat wil doen. Ik wil spelen met mijn baby maar ik verveel me en ik moet nog zoveel doen. Dingen gaan niet zoals het moet, en ik kan niet gewoon even dit doen, en dat is mijn schuld want ik had het allemaal voorzien (namelijk in 1 van de 20 half uitgespeelde scenario’s in mijn hoofd) maar ik deed er niets aan, zoals altijd, ik leer nooit, en nu is het gebeurd, blabla .. het circeltje.
Omdat ik rust in mijn hoofd heb, en mijn emoties vlakker zijn (al weet ik niet of dat door de medicatie komt of omdat ik gewoon niet meer constant gestresst ben) ben ik wie ik wil zijn. Ik voel me meer mijzelf. Positief, optimistisch, geduldig, gezellig! Ik kan een leuke moeder zijn, trek me niet meer alles aan, geef mezelf niet meer van alles de schuld en reageer het af op om mijn omgeving. Ik hoor en zie en voel ook niet alles meer want ik kan automatisch onderscheid maken tussen belangrijk en niet belangrijk. En dat is echt heerlijk! Het besef van tijd komt ook weer terug.
Ik voel ook dat er nu ruimte is voor mijzelf. Dat ik kan gaan beginnen met voor mijzelf zorgen want ik ben niet meer in constante staat van stress. Ik kan nu gaan leren omgaan met de adhd ipv eronder te lijden.
Ik raad het je echt aan om je te laten diagnostiseren vanwege de medicatie.
Het is geen rozengeur en manenschijn, het maakt niet je leven instant perfect. Want het legt ook pijnlijke dingen bloot. (Gedrag, patronen, keuzes, concequenties).
Ik kan het denk ik het beste beschrijven dat de medicatie die watten weghaalt in mijn hoofd. Ik ben wakkerder en in het moment. Ik zie wat ik moet zien, en al die herrie eromheen is een ruis geworden.