Trees Haha, ik kan me wel voorstellen dat je omgeving wel eens gek wordt van een wervelwind! 😃 maar de hyper laat je heel veel leuke dingen doen en je wordt inderdaad gezien. Handig, haha
Ik werd niet opgemerkt nee. Ze zagen wel dingen (slecht te motiveren, wisselende cijfers, faalangst, veel schoolziek, afgeleid, rommelig werk, dingen vergeten) daar kreeg ik dan wel wat hulp bij of er werden wat aanpassingen gedaan voor mij. Allemaal lief en leuk maar hielp geen zak, het deed me alleen maar slechter voelen want men deed zijn best voor mij maar ik bleef lui en dom. Een bevestiging dat er iets mis was met mij.
Aan de buitenkant was ik altijd vrolijk, enthousiast, had veel vriendinnetjes, heel goed in sport en toneel, vlotte babbel, kwam redelijk goed mee op school zonder grote moeite, grappig, zorgzaam, grote fantasie, heel nieuwsgierig, altijd ideeen, niet verlegen. Ze snapte er niets van, ik ook niet natuurlijk. Ja, voor mezelf de conclusie gemaakt dat ik gewoon ontzettend dom ben maar net slim genoeg om te weten dat ik dom ben en daar waarde aan hecht.
Ik snap je helemaal qua frustratie. Ik heb dat ook allemaal behalve dat het er bij mij niet uitkomt. Ik zit op de bank en staar wat uit het raam. Je zou zeggen, die is aan het ontspannen. Nope! Mijn lijf is uitgeschakeld mijn hoofd gaat 100km per uur. Ik zie alles, voel alles, hoor alles, maar niets kom echt door. ik weet wat er moet gebeuren nu, hoe ik het moet doen, wat er moet gebeuren na dit (en alle mogelijk scenario’s in meerdere stappen). Ik heb altijd nieuwe ideeen en betere manieren om iets te doen. Conclusies trekken, altijd een onderbouwde mening, weer nieuwe ideeën gebaseerd op de zojuist getrokken conclusies, dit moet ik doen, dat moet ik doen, dit heb ik niet gedaan, zus moet ik niet vergeten. Het gaat maar door en door en door. Maar niets word uitgewerkt, niets wordt afgemaakt, niets komt er door, niets krijgt prioriteit, ik heb geen keuze, ik probeer te kiezen, er gebeurd niets. In zit in een constante staat van stress. Opgejaagd tegelijkertijd doodmoe. Nooit bevredigd. Constant met iets bezig wat geen prioriteit heeft, of rotzooi aan het opruimen dat ik eerder had moeten doen. Frustratie en boosheid want als ik nou gewoon eens normaal doe en niet zo achterlijk lui en dom was de hele tijd!! Als ik nou eens zou leren van de fouten ipv als een achterlijke idioot het gewoon weer te doen! De meest simpele dingen, het lukt me niet. Elk dingetje, een bevestiging van mijn uitermate domheid en luiheid. Een gefaald persoon, een kapot persoon.
In zit ook vaak in diezelfde cirkel als jij. Jij wordt er nog hyperder van, ik raak nog meer ‘paralyzed’. Ik doe nóg minder. En dan stort ik in.