LilyMilie Vooral het concentreren in de klas, sowieso concentratie in het algemeen. Ze mag wel veel op de gang werken, dat helpt al wel. Ze is heel snel afgeleid. Sowieso haar schoolwerk afkrijgen is echt een ding, al heel lang, maar het valt steeds meer op. Ligt er niet aan dat het te moeilijk is, haar toetsen zijn gewoon goed en haar citoscores zijn op HAVO/VWO niveau. Maar het kost haar dus wel heel veel energie..
Maar ook thuis als ik haar een opdracht geef. Gisteren 3x in 10 min moeten zeggen dat ze haar slaappilletjes (heel lage dosis melatonine) in moest nemen. Ze antwoordt, maar gaat gewoon verder met wat ze aan het doen is en vergeet het. Vervolgens zeg ik: 'Saar, gisteren ben je vergeten om je tas met wol mee naar boven te nemen. Ik zet hem klaar op de tafel, als je zo naar bed komt dan wil ik dat je hem meeneemt.' Kwartier later roep ik naar beneden: 'Saar, kom je naar boven?! En vergeet je wol niet!' Ze antwoordt bevestigend, komt naar boven, maar zonder wol. Waar ze dan zelf ook echt van baalt. Ik weet dat ze er niets aan kan doen, maar het is wel irritant 🤭 en zo gaat het met alles..