Pimpelmeesje ik vond zelf de uitslag wel heel erg interessant. Mijn hyperactiviteit was echt dramatisch. Jouw voormeting was mijn nameting en mijn voormeting was om te huilen. Nameting was nog steeds 99e percentiel, maar bij de voormeting had ik de top 5 gehaald van de 10.000 mensen uit de normggroep en niet in positieve zin 😝.
Mijn andere metingen waren nog niet eens zo slecht. Stuk beter dan die van jou. In de scatterplot zag je heel mooi hoe ik compenseerde. Een paar redelijke goede scores, steeds slechter wordend tot beroerde scores, dan haalde ik mijzelf er weer bij en zag je hetzelfde patroon enz. Gemiddeld genomen was dit wel iets slechter dan je zou verwachten, maar niet super dramatisch.
Dit was wel wat ik herkende. Continue mijzelf erbij moeten halen en dat dit energie vreet. Na de test was ik ook echt af en dat was precies de vermoeidheid die ik al mijn hele leven herkende. Ik vond het echt heel inzichtgevend. Mijn eerste adhd onderzoek 20 jaar geleden bestond enkel uit wat vraaggesprekken, maar niet dit soort testen. Ik vond het echt een meerwaarde om het verschil met en zonder medicatie te zien. Met medicatie scoorde ik zelfs wat beter dan gemiddeld op concentratie. Impulsiviteit werd ook gemiddeld. Hyperactiviteit hebben we het niet over, maar ik weet als ik heel erg hard mijn best doe om iets goed te doen dat ik drukker word. Bewegen helpt mij bij het focussen. Ik studeerde vroeger al vaak lopend met een boek ik mijn hand 😅.
Begin je trouwens met dexafetamine of methylfenidaat?