• [verwijderd]

[verwijderd] Maar dat is ook heel moeilijk in deze test op te nemen, want voor sommige mensen is dat mentale belasting, terwijl het voor anderen juist ontspanning is! πŸ˜‚

Lijkt mij duidelijk dat we inmiddels niet meer samen zijn πŸ™ˆ

Ik vroeg me al af hoe het toch komt dat ik de laatste tijd zo moe ben, maar dat komt dus door die extra 3% die nu ook voor mijn rekening komt πŸ˜‚

• [verwijderd]

Deliana vooral je mentale last is daardoor erg veranderd. Je ex had het wel zwaar zeg πŸ™„.

Ik doe zo’n beetje alles. Als hij thuis is doet hij ook dingen, maar dat is meestal alleen op maandag πŸ˜‚. Rest van de week komt op mij neer, maar goed ik
      kan daarin tegen 15 uur werken gewoon voor mijn plezier.

[verwijderd] πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Moet bekennen dat ik ook nog best verbaasd was over de uitslag.... had het iets minder erg verwacht ☺️ Iets met oogkleppen of zo...

• [verwijderd]

Ik heb hem ook berekend hoe het was met mijn ex πŸ™ˆ.
      Ik vind mijn mentale last nu wel minder, denken voor 1 volwassene ipv 2. Een hele bevrijding πŸ˜‰

Ik kreeg net een berichtje van mijn man hoe het vandaag staat met mijn mentale last πŸ˜‚.
      Hij had de test gisteravond ook gedaan en kwam op hetzelfde uit.

Ik doe naar mijn idee meer, maar volgens mij is onze mentale lastwel even hoog. Ik onthou dingen automatisch en zie wat op welke plek moet en ik weet altijd waar alles ligt enzovoort. Dat soort dingen kost mijn vriend heel veel energie. En nu de oudste de diagnose add heeft denk ik eigenlijk dat mijn vriend dat ook heeft πŸ˜› wat een chaoot is dat zeg. Wat het ook lastiger maakt is dat ik dingen graag op een bepaalde manier wil dus als hij het bed verschoont hebben we bijvoorbeeld allebei een andere kussensloop die niet bij het dekbed past. Ik verander dat dan en dan heeft hij het gevoel dat hij het fout doet en dan doet hij het minder snel uit zichzelf. Maargoed zo belangrijk vind ik het ook allemaal niet, het is een work in progress ofzo :p we zijn ook gewoon heel verschillend, echt opposites attract, maar dat geeft soms ook wel problemen.

We hebben beide de test gedaan en mentale last was beide 92%/8%.
      De andere score zat een paar procent verschil tussen

Ik vind het lastig als ik hem dingen vraag te doen dat hij het bijna altijd vergeet.
      Nu vraag ik het vaak niet eens meer en doe het zelf.
      Dat vindt tie dan niet leuk, want... vraag het me dan.

Moet wel zeggen dat tijdens de vakanties en op de zaterdagen hij de oudste bijna elke dag op sleeptouw neemt en ik bij de jongste blijf als hij slaapt. Even heerlijk alleen.
      Dat heb ik echt nodig en dat weet hij.

een jaar later

Nu net weer met vriend gedoe over het reilen en zeilen en wie doet wat in huis en met de kids en regelzaken en zo.
      Ik dacht ik zoek dit topic nog eens op.
      Nog eens de test gedaan en het is en was gewoon scheef. En dan heb ik nog veel als samen ingevuld terwijl het eigenlijk 25-75% is bijv. En Corona maakt het niet makkelijker😬
      Want ik ben β€˜toch’ thuis (aan het werk😏) en daardoor is er veel naar mij verschoven.
      Bleh... ik weet niet wat ik ermee wil met het hier neer zetten maar ja...

Bloem herkenbaar hoor!

Man lag vanmiddag vanaf de bank te commanderen dat ik T. op z’n donder moest geven. Aantekening 1: hij zat op 1,5 meter afstand en ik een meter of 5. Aantekening 2: ik was een spelletje aan het doen met L.

Dus werd ik boos op man πŸ˜† Los het zelf ff lekker op heee

Overigens werken wij nu allebei voor 99% thuis en daardoor houden we wel iets meer tijd over voor zaken als huishouden etc. Dat scheelt wel.

Bloem Ik dacht toevallig vandaag nog aan het topic! Bij ons is het door corona juist verbeterd, omdat ik nu thuiswerk kan ik veel meer helpen in de ochtend- en avondspits, kinderen halen of koken en dat soort dingen. Maar jouw vriend werkt niet thuis toch? Vervelend dat je er gedoe over hebt πŸ™

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Pietje1987 owwwww jaaaaa, zo herkenbaar. Hoe komt ie daar op hΓ©.

Het zou denk ik al veel schelen als er erkenning was voor dat de situatie zo verdeeld is. En dat daar ook dankbaarheid voor getoond werd. Het is nu vanzelfsprekend. En als ik er iets over zeg is hij op zijn tenen getrapt. 😏
            Wij werken beiden fulltime. En hij gewoon nog buitenshuis. Gaat ook gewoon sporten en van alles doen. En ik dus niet...

Vulpen nee die werkt niet thuis. Tien ik nog uit huis werkte, dan moest hij wel ook dingen doen. Want ik was er gewoon niet. Of mijn ouders waren er als oppas en die deden dan ook dingen.
            Nu is alles anders. En komt er dus veel meer bij mij terecht.

Oh ja. En bij die test gaat het echt om kinderwensen huishouden. Maar je hebt zoveel meer regeldingen rondom huishouden. Bijv andere klussen, regelen dat iets gemaakt wordt, bestellen van spullen voor in huis, andere regeldingen.

• [verwijderd]

Hmm bij ons is het 63-37%. Heb man gevraagd hem ook in te vullen.

Pimpelmeesje oeh, die bovenste .... die is hier heel vaak na nachtdiensten en op bijslaapmomenten.... een herrie dat die kids dan toch nog evengoed maken.... 😬

Bloem Herkenbaar hoor! Toevallig bracht ik het van het weekend weer te sprake. Weet je wat zijn antwoord was? Moet je ongesteld worden ofzo? πŸ™

Kijk bij ons doet hij dus wel veel maar alleen als ik het VRAAG of ZEG. Maar alle last zit in MIJN hoofd. En ik probeer heel vaak uit te leggen dat dat gewoon soms teveel is. Mijn irritatie punt is ook vaak dat als ik aan hem vraag zullen we dit of dat of wil je dit of dat of wat zullen we eten ik altijd de reactie krijg: ik weet het niet, wat wil jij, ik vind alles best. En dus bedenk ik de boodschappen, doe ik de boodschappen en kook ik het.

Hopsatee herkenbaar. Het eten dan niet zo, ideeΓ«n genoeg maar vaak zwaar onpraktisch en ingegeven vanuit wat hij lekker vind of als hij dan naar de winkel gaat dan koopt hij dingen die allemaal tegelijk op moeten en heel kort houdbaar zijn bijv.
              Idd wat je zegt, gewoon alles moeten onthouden en regelen is gewoon heel zwaar. En perse dan moeten zeggen wat hij kan doen of moet doen is ook irritant.
              Laatst maakte hij bijv een opmerking dat hij altijd op zijn vaste vrije dag met de kinderen naar de orthodontist moet. Dat was niet fijn, dan kon hij niks plannen etc etc. En dan hebben we het dus over een afspraak van eens in de 6-12 weken. Toen heb ik toch even duidelijk gemaakt dat ik maaaaaaanden lang met de jongste elke week! op mijn vrije dag naar de logopedie ging. En eerder al met de oudste naar de fysio. En dat ik ze meeneem naar de tandarts 2x per jaar. En dat bijna altijd ik met ze naar de kapper ga wat ook elke 6-8 weken is. 😑