Hier vandaag gesprek gehad. Over het algemeen gaat het gewoon heel goed, er zijn geen punten waar aan 'gewerkt' moet worden.
Waar ik toch een beetje stil van werd, of mij toch over verbaasde, is dat ook deze juf (naast zijn vorige juf en iber) mijn zoon een bijzonder jongetje noemt ( wat bedoelen ze hier eigenlijk mee?) Zijn gedrag valt op en is 'anders'. Sociaal blijft hij het 'moeilijk' hebben en is liever op zichzelf.
Hij maakt weinig oogcontact en ze vindt hem onzeker. Hij kan ook moeilijk het idee wat ie in zijn hoofd heeft uitleggen.
Moet er wel bij zeggen dat niemand hinder ondervindt aan zijn gedrag. Het zorgt niet voor problemen, het valt gewoon op. Cognitief loopt hij nog steeds voor. Waar hij met rekenen niet zo ver was als met lezen, heeft hij nu de smaak te pakken met rekenen. Hij doet bv plus sommen met duizenden icm met gouden materiaal (montessori).
Zijn onzekerheid snap ik wel, hij wil geen fouten maken. Hij is bv ook onzeker met zwemmen, hij zwemt nu al 2 jaar en nog geen A diploma, hij krijgt de schoolslag niet geautomatiseerd, hij denkt teveel na. En dat is eigenlijk met alles zo bij hem, totdat hij zeker weet dat ie het kan. Is wel lastig hoor.
Voor de rest een super trotse moeder hier, en blij te horen dat het goed met hem gaat☺☺.