Ik moet zeggen, in het dagelijks leven krijg ik vrijwel nooit opmerkingen over mijn gewicht. Ik ben heel zwaar geworden, maar mensen in mijn omgeving weten hoe het komt. Ik heb ook niet het gevoel dat ik belachelijk gemaakt word op straat ofzo. In de sportschool zijn mensen behulpzaam (corrigeren van mijn houding e.d.), of krijg ik props over de hoeveelheid gewicht waarmee ik aan het trainen ben, eigenlijk doet iedereen heel aardig.
De enige momenten dat ik me echt klote voel door wat anderen erover zeggen, is wanneer ik op internet lees dat dikke mensen gewoon geen karakter/doorzettingsvermogen/discipline hebben of dat je het 'gewoon' oplost door 'normaal' te eten, dat men niet moet zeuren over overgewicht enzovoorts. Dat vind ik echt rete-irritant. Op internet gooien mensen er maar wat uit; lekker je mening geven, lekker een ander omlaag trappen om jezelf beter te voelen, lekker kort door de bocht doen om te kijken of er een andere anonieme account hapt op wat je schrijft.
En dit soort figuren op televisie dus. Lekker beeld zet je zo neer. Maar goed, daar had ik al genoeg over getypt 😛
Wat niet wil zeggen dat ik er niet van baal hoe ik eruit zie hoor, ik ben zelf mijn grootste criticus.